Velikost nových roubů



host - 127.208 (?)
15.6.2014 18:56

U zahrady mi vyrostla planá švestka, průměr kmínku 1,5-2 cm. Ve výšce asi 1m měla pěkně rostlé čtyři kosterní větve, tak jsem ji zkusil naroubovat klasickou kopulací. Teprve se učím, tak jsem to pojal jako kvalitní studijní materiál. A výsledek jsem popsal výše, přírůstky přes 60 cm a pořád rostou. Tak když už se to povedlo, chtěl bych vědět, co dál.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 127.208 (?), 13.6.2014 0:08, zobrazeno: 3282x

Dobrý den. V roubování jsem začátečník, zkusil jsem poprvé naroubovat malý stromek a rouby se ujaly. Teď už mají docela dlouhé přírůstky (asi 60 cm) a já nevím, jestli všechny nechat růst nebo je nějak zakrátit. Díky za radu.

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 92.38 (?), 13.6.2014 8:34

Těžko říci, co je to malý stromek, jestli jste roubvoval kopulací či za kůru, kolik roubů jste dal na větev, atd. U roubů za kůru je riziko vylomení, tam je zakrácení nebo přivázání výhonů vhodné, u kopulace to tolik nehrozí. Asi by prospěla fotka.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
galloway pippin - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1408) - 179.38 (?), 13.6.2014 12:25

V případě jednoduché/anglické kopulace si dovedu přectavit v tuto dobu narostlou délku nových přírustků 60cm jen ztěží.Předpokládám, že tak jako u mně, na mých roubech vyrostly nové dlouhé výhony na roubech naroubovaných způsobem za kůru, na několikaletých stromcích s dobře vytvořenou kořenovou soustavou.Řezná rána je tedy větší plochy, a tudíž pro rychlejší hojení řezné rány ponechte všechny ujaté rouby.Nejlépe do doby, než se vytvoří dobře zavalující kalus obepínající obvod podnože, což bude za dva-tři roky.

Druhým rokem vyberte jeden nejlépe postavený,který zapěstujete, ostatní zbylé ponechte,a zakrácením omezujte v růstu.