Prosím radu pro laika - Jojo



host - 46.80 (?)
27.10.2009 19:59

zdravím Vás, odrůda JOJO má tu výhodu, že jakmile začne plodit a to je zpravidla raně, přirůstá méně, takže ta velikost by se dala dodržet. Plodů je dostatek a neopadávají předčasně. Je to odrůda netrpící šárkou švestek(virová choroba). Nevýhoda je spíš v té chuti, kdy jsou plody modré měsíc a nedají se jíst. Je však třeba je tam nechat dlouho, a jakmile jsou měkké, jsou výborné.  Mají nazlátlou dužninu. Jdou dobře od pecky. Samozřejmě na pálení se nehodí (jsou cukernatější odrůdy), ale na stolní užití ano.

Juraj Kafka

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 9.95 (?), 27.10.2009 10:02, zobrazeno: 6664x
Dobrý den, jsem naprostý laik a o švestkách vím akorát to, že se z nich dělá slivovice. Do zahrady jsem včera ve školce koupila slivoň. Poradili mi odrůdu Jojo a jak to tu čtu, nejsem si jista, jestli mi poradili dobře. Chtěla jsem slivoň malého vzrůstu se sladkými plody, na velikosti plodů mi nezáleží. Jsme kousek za Prahou směrem na západ, cca 375 mnm. a slivoň je na jižním svahu s téměř celodenní dávkou slunce, nicméně s častým větrem. Bude se jí u nás dařit nebo jí mám zkusit jet vyměnit za jinou odrůdu? Už je ale zasazená, tak nevim, jestli to vůbec jde. Díky moc za rady Kaacza
Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 46.80 (?), 27.10.2009 19:59

zdravím Vás, odrůda JOJO má tu výhodu, že jakmile začne plodit a to je zpravidla raně, přirůstá méně, takže ta velikost by se dala dodržet. Plodů je dostatek a neopadávají předčasně. Je to odrůda netrpící šárkou švestek(virová choroba). Nevýhoda je spíš v té chuti, kdy jsou plody modré měsíc a nedají se jíst. Je však třeba je tam nechat dlouho, a jakmile jsou měkké, jsou výborné.  Mají nazlátlou dužninu. Jdou dobře od pecky. Samozřejmě na pálení se nehodí (jsou cukernatější odrůdy), ale na stolní užití ano.

Juraj Kafka

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku