Nancyska mirabelka - ako a kedy rezať?



petronia - (6) - 210.52 (?) 
10.4.2019 16:32, zobrazeno: 2603x

Dobry den. Na jar 2016 sme sadili Nancysku Mirabelku, podnož Myrobalan. Snažila som sa robiť výchovný rez, som úplný začiatočník, strom vyháňa ako divý a neviem ako správne rezať ďalej. Mám sa zamerať na nejaké kosterné konáre? Už zo školky nemala terminál, ale hore bola rozdvojena. Niekde som čítala, že aby strom nevyhnal veľa vlkov, treba ho strihať postupne - tak som minuly rok (zima 2017) ostrihala iba polovicu stromčeka, netuším či správne. Tento rok som ešte nestrihala, lebo som sa dočítala že kôstkoviny (peckoviny) sa majú strihať v čase vegetácie, keď kvitnú. Aktuálne na ňom kvitne ta polovica stromu, ktorú som minulý rok ostrihala. Ta druhá zatiaľ nekvitne ale mám pocit, že sa sem tam niekde začína objavovať kvetný puk. Ako mám teda ďalej postupovať? Odrezala by som krížiace a moc zahusťujúce konáre. A čo ďalej? ďakujem za rady

marec 2019
marec 2019
február 2018
február 2018
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 189.156 (?), 7.5.2019 8:20

Inu to proč část kvetla dříve je tím, že vám tam podrůstá podnož a sice myrobalán, primárně odstraňte tedy toto. Poté už to buď nechte tak, nebo oslabte jeden z těch dvou dvojáků, ať nevznikne úplná vidlice. Každopdáně to nen třeba s tím řezem řehánět. A zda řezat ve vegetaci? No podívejte, to jsou takové rádoby odborné knižní poučky, vůbec bych se tím neřídil. Každopádně v tuto dobu bch se snažil vyvarovat větších zákroků, protože strom oslabíte...

                                Ing. Fidla

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
petronia - (6) - 26.56 (?), 17.5.2019 16:36

Dakujem a v akom obdobi by bolo najvhodnejsie taky zasah urobit?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024