Kdy roubovat za kůru



host - 202.14 (?)
21.3.2019 12:51

Potvrzuji, že je dobré u peckovin roubovat na mladý tenký kolmý výhon (ze silnější větve) kopulací v době květu. Jiné způsoby měly malou přijatelnost. Používal jsem k tomu kolíček na prádlo a půlenou pásku. Správná je i poznámka, že poloha větve rozhoduje o proudění a "tlaku" živin. Byl jsem u mnoha lidí co si i u jabloní naroubovali nízkou postranní větev a i když se to přijalo, tak to dál nerostlo.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2   
host - 115.237 (?), 20.3.2019 17:13, zobrazeno: 6232x
Zdravím, loni jsem jako začátečník rouboval za kůru z nedostaku času až na konci května; z 12 roubů se nechytil ani jeden; rouby jsem asi špatně skladoval a byly suché. Mam malou slivoň, nikdy neplodila, tak jsem to chtel změnit, nepovedlo se. Letos bych chtěl úspěch. Rouby se chystám objednat a na jiný způsob než za kůru si netroufam. Takže dotazy: 1. Mohu uschlé rouby odříznout na větvích o 10 cm níže a zkusit to znovu na nich? 2. Kdy zacit? Doporučuje se duben až kveten.. 3. Kde objednat? 4. Případně jine rady? Díky. P.
Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 236.1 (?), 21.3.2019 6:52

Je rozdíl, jestli roubujete jádroviny nebo peckoviny. U jádrovin je to snadné. Jakmile jde snadno odloupnout kůra, můžete roubovat. Dlouho, před květem, v květu i po něm. Jsou-li rouby zavadlé, ale na řezu zelené, nevadí. po chvíli ve vodě natáhnou.  Ujímavost je vysoká.