Neřezání ovocných stromů



host - 245.172 (?) 
22.8.2016 17:35, zobrazeno: 5440x
Jsem zahradník začátečník a tak zvažuju jak ke svému zahradničení přistoupit. Na zahradě mám vysázeno několik ovocných stromů, protože mým cílem je mít zahradu ne okrasnou ale tak nějak přirozeně hezkou i užitečnou. Zvažuju jak mám přistoupit k řezání ovocných stromů. Všude čtu milion rad jak a kdy řezat stromy ale asi nejsem schopná dle těchto teoretických rad dobře stříhat stromy, když mě to někdo nenaučí. Ráda bych na své zahradě měla hezky tvarované a rostlé stromy, které dávají chutnou a slušnou úrodu (o mega úrodu mi nejde). Bohužel, když se všude koukám, jak jsou stromy řezané, v naprosté většině případů vypadají jako mrzáci-obzvlášť v zimě po opadu listů. Bojím se, že nebudu umět dobře stříhat stromy, aby i po střihu zůstaly hezké a mrzáky z nich vyrábět nechci. Myslím, že když se nebudou řezat budou si vytvářet hezkou korunu sami. Ale budou i dobře plodit? Nebo bude plodnost výrazně omezená jak se tvrdí? Co vy na to zkušení pěstitelé? Erika
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 92.38 (?), 22.8.2016 19:04

Musíte si ujasnit priority. Chcete, aby strom byl pěkně košatý nebo aby plodil kvalitní ovoce? Nebudete-li stromy řezat, jejich plodnost omezena nebude. A v tom je problém. Plodů bude dost, ale spíš drobné, brakovité.
   Jistý kompromis je možný. Stromy je možné udržovat v jistém polopřirozeném tvaru, kdy ovoce ponesou slušné a po opadu listí jejich vzhled nebude mlátit dveřma. K tomu je dobré zvolit odrůdy a podnože, které se k takovému pěstování hodí. Vy už máte ale vysázeno, takže je to skoro jedno.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
Ferda Mravenec - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2064) - 247.50 (?), 22.8.2016 19:58