Podnože pro růže



kraslice - (11) - 87.204 (?) 
30.10.2008 22:25, zobrazeno: 9169x

Zdravím všechny nadšence a milovníky růží,

poradí mi, prosím, někdo, kde bych sehnala podnože pro očkování růží? Nebo se vypěstují ze semínek? A jakou podnož zvolit?

Jsem v tomto úplný začátečník, ale po přečtení příspěvků bych začátkem příštího léta chtěla vyzkoušet naočkovat nějaké růže a vyvstává mi problém, jak na to. Copak očka, ty vezmu z růží, které už mám (nebo od sousedů), ale kde najdu vhodnou podnož? Je možné je někde koupit nebo objednat??? Pro začátek by mně jich stačilo tak 5 - 10 ks.

Zamilovala jsem se do růží v minulém roce - to jsem si jich pořídila asi 16 a letos jenom 9 - bohužel mám omezené možnosti co se týče místa. Ale snad se podaří přikoupit kousek pozemku - a tam budou jenom samé růže. Hltám všechny příspěvky týkající se růží (hlavně rady paní Lili, kterou velmi obdivuji) a sbírám cenné informace, abych byla připravená.

Budu vděčná za jakoukoliv dobrou radu

Pavlína

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
   
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 94.10 (?), 30.10.2008 22:56

Už je to dlouho, co jsem růže očkoval. Používal jsem obyčejný šípek. Jestli se očkuje i na něco jiného, nevím.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 240.1 (?), 7.6.2016 13:32

Hm, v nějaké jiné diskuzi o růžích jsem se dočetla, že používat k očkování výhony loňské, max předloňské. Pokud lze použít obyčejný šípek, můžu jít teď s rýčem na stráň, odrýt si kus a na tom to zkoušet? Jedná se mi o naučení techniky, ne namnožení růží na prodej. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
Lili - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (337) - 89.125 (?), 1.11.2008 22:08