Řez vinné révy



Stránky: 1,  2,  3,  4,  5   
host - 109.108 (?) 
2.8.2015 14:06, zobrazeno: 49507x

Mám 2.rok 1 sazenici révy.Na jaře jsem nechala 50cm kmínek a 1 tažeň se 7 očky.Z každého vyrostly do dneška 2m šlahouny.Rostlina má 10 hroznů.A teď otázka, protože jsem totální laik.Ty dlouhé výhony se mají v srpnu zakrátit?Někde jsem tento termín četla.A pokud ano jak hodně?Rostlinu mám na kari síti u terasy.Chci vytvořit z révy stěnu, ale hlavně mi jde o kvalitní hrozny.Moc děkuji za pochopení a hlavně vstřícnou radu.Markéta.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
zyjan - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (512) - 84.71 (?), 2.8.2015 23:32

Ano, četla jste správně - při zaměkávání, kdy hrozny dosáhnou své velikosti a už se nezvětšují se výhony zakracují. Na každém plodném výhonu bych nechal aspoň sedm listů (někdo nechává pět, já se naopak snažím nechat co nejvíce). Nezapomínejte na odstraňování zálistků a také se doporučuje nechávat na výhonu pouze jeden hrozen - hrozny jsou pak sladší, větší a rychleji dozrávají. (Neplodné výhony měly být dávno odstraněny, leda že byste s nimi měla nějaký záměr pro příští rok.)

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 109.108 (?), 3.8.2015 9:41

Velké díky za odpověď.Těmi zálistky myslíte to co bude obrážet na ostříhaných větvičkách?A když nové výhony narostou ještě do podzima hodně, mají se taky krátit nebo až příští rok?Vidíte, jsem fakticky laik, ale chci se učit.Markéta.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
zyjan - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (512) - 84.71 (?), 3.8.2015 9:54