Nechtějí vyrašit listy na tažni, pouze na kmínku



host - 101.42 (?)
12.1.2019 20:55

Problém není v tom, jestli je tlak mízy dostatečný, ale v tom, že když tažeň slzí, ale pak vůbec nevyraší, příčinou s největší pravděpodobností je vymrznutí pupenů na tažni. To se loni mohlo klidně stát, protože až do konce února byl průběh zimy mírný a nejsilnější mrazy pak přišly v březnu. V té době už mohly být pupeny na tažních částečně rozvinuté. S postupujícím rozvojem pupenů totiž jejich mrazuodolnost rychle klesá.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 45.50 (?), 13.5.2018 20:38, zobrazeno: 4236x
Dobrý den, jsem absolutní amatér, ale nechtěl bych o tu vinnou révu přijít, dostal jsem ji od sestry. Mám jí třetí rok, loni na jaře byla ještě slabá a krátká, ale dala jeden hrozen a vyrostla do požadované výše. Letos v březnu jsem vše odstřihl, nechal kmínek a založil jednu větvičku na vodorovný tažeň. Ale do teď raší listy (které ulamuju) pouze na kmínku, a nahoře nic…prosím o radu co s tím…vyraší později? Děkuji
Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6460) - 9.135 (?), 13.5.2018 20:48

Ulamujte dál, až to zajde úplně. Co když je ten vršek zmrzlý, jakože asi ano. Z čeho vypěstujete náhradní výhon, když to lámete? Variace na "pane mistr, už jsem to dvakrát uříz a furt je to krátký" = už jsem to třikrát vylomil a furt to neroste.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 45.50 (?), 13.5.2018 20:55
:-)) Když on ten ten ponechaný výhonek nahoře na posledním pupenu slzel (ještě před týdnem), tak jsem myslel, že žije...
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 124.50 (?), 21.12.2018 9:26