Jak dál stříhat vinnou révu?



Markynin - (1) - 32.75 (?) 
3.11.2019 16:16, zobrazeno: 5661x

Jsem začátečník a potřebuji odbornou radu od někoho velmi zkušeného, kdo se v tom vyzná. Je tu nějaký machr, který poradí jak dál s vinnou révou?
Vše jsem se snažil popsat do obrázku. Poraďte mi prosím. Možná jsem doteď něco pokazil ale snad se to dá zachránit. Kde co říznout, uštípnout atd.

Mám 12 rév (12 obrázků pod sebou).

Hodně jsem si toho na internetu přečet a nejvíc mě zaujal vlog Pavola Macka zde. Používá řez Simonit a Sirch.

Poradíte?

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
Kamil Severa - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (109) - 187.206 (?), 3.11.2019 17:51

Jsem taky začátečník, ale na podzim bych nic nestříhal. Nechat to na brzké jaro. Tuším, že kontejnerované odrůdy se zasadí a další rok zjara se zastřihnou nekompromisně na 2 očka a nechá se růst kmínek. Ty vaše se mi zdají "ulité". Nezaléváte přespříliš?

Já chci jet na RH vedení, takže se držím pravidla jednoho kmínku. Letos zjara jsem vysadil přes 50 sazenic a skoro u všech je kmínek zapěstován. Nechal jsem nejsilnější výhon, poctivě vyvazoval a vyštipoval zálistky. Po prázdninách jsem osečkoval a na jaře zastřihnu za ohybem na 6 - 8 oček a bude. Ohyb kmínku udělám cca v 60cm a potáhnu tažeň po struně. Několik kontejnerových mám taky a ty kmínky neudělaly silné, takže zjaro stříhám na dvě očka.

Asi nejlepší názornost střihu révy je na tomto obrázku od Jeroma

obrázek od Jeroma
obrázek od Jeroma
Moje letošní sazenice Cabernet Cortis
Moje letošní sazenice Cabernet Cortis
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Dzordzik - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (66) - 63.67 (?), 3.11.2019 21:28