Cervene listy



host - 211.120 (?) 
20.7.2017 13:58, zobrazeno: 3736x

Prosim poradte uplnemu laikovi o co se jedna.

Studuji internet,  ale netusim dle obrazku o co by mohlo jit a co s tim udelat.

cervena spala, mozaika, dusik, horcik, vapno? o co se jedna

Dekuji moc

Petr J.

p.s. na teto reve bylo v historii padli sede, vedlejsi stromek mel loni plstnatost ci kaderavost. letos vse osestreno kumulusem. jednou aplikovano hnojeni kapka. zda se zatim vse v poradku az na ten jeden stromek a cervene listy


Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 248.116 (?), 20.7.2017 23:55

Nemoc to není, je to nějaký deficit ve výživě. Tipuji draslík, ale určitě se ozvou zdejší vinaři  wink.           Lída         

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
vin_jc - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (81) - 89.177 (?), 21.7.2017 10:34

Podle mých zkušeností se takto projevuje u modrých odrůd deficit hořčíku. Deficitem Mg se takto projevuje zejména odrůda Nero. Okamžitý postřik hořkou solí na list, ale moc to nepomůže. Doporučuji doplnit postupně do půdy hořečnaté hnojivo podle složení půdy.  V mém případě jsem použil Kieserit a problém vyřešen. S pozdravem Vin_Jc

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 68.88 (?), 21.7.2017 11:08

Jak vypadá hořčíkový deficit přikládám, po stranách jsou listy stejné odrůdy z jiného místa bez hořčíkového deficitu, jde o odrůdu Osceola Muscat. Některé listy byly z hnědé až do mírného červeného tónu. Podle knihy, popisu a foto pana Pavlouška chybí Mg. 

Na dalším příspěvku je list Cabernet Cortis, žel tam je postižení zatím sice v začátku, ale zase prakticky kompaktně na všech rostlinách a těžko se mi hledal list pro porovnání bez deficitu.

Zapomněl jsem přihl. údaje, snad se už někdy polepším. Petr, vinička 600 mnm.


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 68.88 (?), 21.7.2017 11:09