Část révy náhle zcela uschla



kopretina384 - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (115) - 225.11 (?) 
13.6.2018 23:36, zobrazeno: 3797x

Stalo se to během dvou dnů, ostatní listy jsou napadené, ale ne zcela zničené. Druhá réva je o mnoho zdravější. Nestříkala jsem letos ničím, chtěla jsem vyzkoušet místní podmínky, navíc jsem začátečník. Na začátku května jsem zde dostala radu, že jde o roztoče, se kterým si ptáci poradí. Vypadá to, že to tak zatím je. Poškození stále na listech je, ale nezvětšilo se hrozny vypadají docela dobře. Ale zajímalo by mne, jestli tohle uschnutí způsobil také ten roztoč.

uschlá část
uschlá část
uschlá část zvětšeno
uschlá část zvětšeno
detail listu
detail listu
druhá réva je minimálně napadená
druhá réva je minimálně napadená
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
bred_ik - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (899) - 113.229 (?), 14.6.2018 5:54

Podle mého názoru napadení vlnovníkem nemá souvislost s uschnutím části keře. Podle obrázku se domnívám, že k uschnutí mohlo dojít i stářím dané části keře, ale může jít i o další faktory. Uschlou část keře bych uřezal a víc se dělat nedá. 
Pozastavím se na způsobem řezu, který je na snímcích vidět. Podle mých zkušeností je zcela špatné zakrátit letorosty dva listy za hroznem, udává se, že by se to mělo dělat nejméně za desátým listem! Ve Vašem případě má réva nedostatečný počet listů pro výživu keře, výsledkem čehož bývá špatné vyzrávání hroznů a následně i réví.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
kopretina384 - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (115) - 225.11 (?), 14.6.2018 13:32