Zanedbaná zahrada zpět k životu



Veronika Cojetipotom - (3) - 41.2 (?)
11.5.2017 6:47

Dobrý den zahradníci a zahradnice,

nezlobte se, že vyruším, ale nově jsme koupili dům s pozemkem, kde se neudržovala zahrada snad 10 let, v 70 % je tam plevel jako je bršlice, kopřiva (poté mech, ale ten mi nevadí), chtěla jsem Vás všechny poprosit o radu a pomoc, jaký byste mi doporučili postřik či postup, původně jsme to chtěli sestříkat totálním herbicidem a založit nový trávník, poté zrekultivovat, popř. kdyby se zase objevil plevel znovu postřik, ale už ne totálním herbicidem. Mí rodiče jsou toho názoru, že je to škoda celé zahubit, když tam tráva roste. Prosím Vás moc moc o rady, já jsem úplný laik a tak tak jsem vytvořila aspoň tento příspěvek, děkuji a přeji krásný den :)




Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3   
         
host - 248.35 (?), 4.5.2017 12:41

Vysazené nové stromky plodí za pár let - ano. Jenže je otázka, pokud to je stinný severní svah, jak se vůbec ujmou a porostou. Při výběru odrůd vč.podnoží na to musíte brát ohled, také záleží na typu půdy a péči, kterou jim jako mladým stromkům budete moci věnovat (založení korunky, výchovný řez, zálivka, hnojení, příp.postřiky). Ty starší už mají tuhle etapu za sebou, proto bych nejdřív prořezala a kácení bych nechala až potom, co se ukáží výsledky.

K těm "nepoužitelný" jablkům - vaši předci tam určitě nesázeli stromy s nepoužitelným ovocem. Spíš některé chtěly víc péče a některé se obešly i bez ní.

A vrátím se k té švestce - pokud to je Domácí a roste bez šarky, určitě by stálo za úvahu jen snížit korunu (místo kácení).         Lída

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 157.239 (?), 4.5.2017 12:54