Příspěvky uživatele - Kudibal

Ostružiník beztrnný, 5.3.2021
Asi po 7 letech pěstování a 2 letech váhání jsem před týdnem ostružiník "Thornfree" zlikvidoval. Rostl sice moc pěkně a mohutně, ale chuť to nemělo skoro žádnou (vůbec ne ostružinovou). Takové kyselé nebo vzácně i sladké ovocné něco, bez charakteru.... celý příspěvek >
Řez nových rostlin révy, 1.3.2021
Taky takovouto větvičku považuji za naprosto zdravou. Dokud je na řezu zelená barva, je houževnatá a nedá se snadno ulomit, tak je v pořádku.  Slabé konce velmi dlouhých šlahounů jsou uschlé, hnědé a velmi snadno se ulomí a upadnou. Tohle... celý příspěvek >
Jaká je na kmínku nemoc?, 1.3.2021
Jsem naprostý laik, ale tohle mi připadá, že pod kůrou je nějaký Olgoj chorchoj. Vypadá to, jako by měl pod kůrou cestičky a tunely. Nevypadá to dobře. Jednou jsem dosti podobně napadený stromek (jabloň) likvidoval a uvnitř byli bílí... celý příspěvek >
Dřevěný kompostér a jeho impregnace, 31.1.2021
Něco z impegnace se dozajista uvolňovat bude. Ale pokud se nějaká uvolněná molekula dostane až do vašeho zažívacího traktu, bude mít v konzumované potravině (ovoce, zelenina) zastoupení asi jako v homeopatickém léku. tj. skoro žádné. Za prvé se... celý příspěvek >
Kadeřavost broskvoně 2021, 27.1.2021
Já od začátku pěstování broskví prvních několik let (asi 5) stříkal na jaře jedině Sulkou (protože mi to tehdy poradil kolega v práci) a kadeřavost jsem neměl nikdy. Ovšem je fakt, že každý rok stříkám nejméně dvakrát. A třeba v roce 2016 jsem... celý příspěvek >
Výroba substrátu ze smrkových hoblin a slepičinců, 6.12.2020
Tak to mám štěstí. V trávníku (zanedbaném), který sekám a dávám na kompost, mám kupodivu úplně jiné plevely, než které mi potom rostou na záhoncích. Asi v trávníku jsou jiné podmínky než na záhoně. Některé plevely k šíření kompost vůbec... celý příspěvek >
Kadeřavost broskvoně 2020, 22.11.2020