|
Svatojánci, 29.6.2010 Jí taky nejsem přes kosu odborník jako staří sekáči, mám to "okousané" a není to jako ze žurnálu. Ale je to příjemná práce, neřve mi u toho motor a můžu si to dělat kdy chci a nikoho neruším.
Zkuste to taky.
A víc práce s tím skoro taky... celý příspěvek > |
 |
Jaké rostlinky jsem si to vypěstovala?, 29.6.2010 1. Begónie.
2.??? připadá mi to jako hloh či něco jiného z růžovitých, ale mohu se mýlit.
3. Snad pomněnka?
Za týden - měsíc... - bude vidět více.
Josef. |
 |
|
 |
Česnek medvědí - rostlina téměř neznámá, 28.6.2010 Poblíž Litomyšle vždy rostl například na "návsi" v Lažanech (zhruba proti pomníku) anebo mezi Řikovicemi a Višňáry na stráni nad silnicí. Ale teď už je možná zatažený?
Josef. |
 |
Svatojánci, 28.6.2010 Mám podobnou zkušenost: kde se častěji seče tráva rotační sekačkou, tam samičky v trávě prostě nejsou. (Podobně jako ostatní hmyz: sekačka vše semele a rozdrtí...). Kde není moc nutné sekat na nízko rotační sekačkou, beru to raději kosou.
Včera bylo... celý příspěvek > |
 |
Folie pod mulčovací kůru, 28.6.2010 Textilie určitě vydrží daleko delší dobu.
Spíše se začne rozkládat mulčovací kůra na textilii a v ní se začnou uchycovat plevele.
Ale Vaším úkolem je v prvních letech zabránit růstu a hlavně vysemenění plevelů. Po těch několika letech by výsadba... celý příspěvek > |
 |
Pinus radiata, 28.6.2010 Pro úplnost a pro toho, koho to zajímají zajímavosti, doplňuji zpravodajství o vysazené borovici montereyské - Pinus radiata: letošní dlouhou zimu (2009-2010) nepřežila. (Ale dva roky předtím rostla a byl to úspěch). Stačila dorůst asi do 1-1,5 m... celý příspěvek > |
 |
O jaké traviny se jedná?, 28.6.2010 1. Ovsík vyvýšený.
2. Tolice vojtěška.
3. Možná pěchava?
4. Třtina křovištní.
5. Snad trýzel anebo něco jiného z čeledi brukvovitých.
Josef. |
 |
Škumpa neuspěšná likvidace, 28.6.2010 Zkuste radši ten garlon (varpal neznám); u něj máte výhodu, že Vám tráva zůstane.
Josef. |
 |