Wistarie - na jaké opoře ji pnout



host - 230.193 (?) 
28.4.2011 23:44, zobrazeno: 12823x

Prosím poradíte mi. Koupila jsem si 1m wistárii, ale nevím kde ji zasadit. 1/ kmen starého ořechu vysoký asi 2metry.

2/zabetonované sloupky od plotu 1,5m vysoké a 3m od sebe (jedná se o 3 sloupky bez pletiva), jak je propojit nahoře tyčkou? a je třeba více rostlin?

Moc děkuji, jsem naprostý amatér.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
   
host - 220.130 (?), 29.4.2011 0:38

Wistárie doroste i délku 10m, kmen starší rostliny je u země silný i 10cm. Je hodně těžká. Ořech by ji unesl, ale 2m je málo. Na ty sloupky byste musela dát nahoru nějakou trubku, tyčka wistárii neunese. Ideální je nechat ji šplhat po domě, známý si v ní pak musel v prvním patře prostříhat okno...

Takže jedna rostlina bohatě stačí... a doporučuji si něco o ní přečíst na netu!

                                                                                                       Lída           

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 230.193 (?), 29.4.2011 7:18

děkuji moc za radu. Ještě bych se chtěla zeptat, pokud ji zasadím k těm sloupkům, udělá mi takovou zeď. Původně jsem chtěla sloupky vytahat a nasadit tam řadu tůji nebo nějaký jiný plot, ale líbila by se mi představa, že místo toho se tam bude pnout ta wistárie, ale nevím nebude dělat clonu jen do vrchu. Neumím to vysvětlit, tak snad pochopíte.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
Jiří Janča - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1575) - 178.81 (?), 29.4.2011 8:16