Hniloba kaktusu



Erika2494 - (1) - 115.158 (?) 
16.12.2016 14:10, zobrazeno: 5836x

Dobrý deň, prosím Vás o radu keďže s pestovaním kaktusou ešte len začínam a som v tom úplný amatér, tak sa vopred ospravedlňujem za niektore možno hlúpe otázky. Môj obľúbený kaktus mi začal hniť. Kúpila som ho už s napichanými umelými kvetmi okolo hlavy, ktoré tam vložili asi predajcovia. Hned som ich doma vybrala no ostali po nich malinké dierky všade dookola. Leto preťil krásne darilo sa mu a dokonca mi aj podrástol. :) No prišla moja prvá zima a začal mi hniť od korienkov kedže som ho stále polievala. :(Polovica kaktusu od spodu uplne zmekla tak som si po prečítaní diskusného fóra zobrala s ťažkým srdcom nožík a začala som rezať. Bolo to pred 4 dňami a rezná plocha vyzerala byť čistá a pekná zelená no akoby z nej niečo čierne trčalo. Tak som ho nechala vysušiť a po 4 dňoch som ho namočila do géloveho zakoreňovača STIMULAX III. No nepáčia sa mi take čierne fľaky čo sa mi spravili možno po 2 dňoch zaschýnania. Neviem či to je znova hniloba alebo čo? Lebo som sa dostala skoro po to miesto kde boli napichnuté tie umelé kvety. Môže to z toho znova hniť? No vyzerá že zo stredu akoby už púšťal take biele čakacie korienky. Čo mám robiť? Veľmi si prajem ho zachrániť. :(Mám čakať? Alebo ho dať do piesku, substrátu na kaktusy? Alebo ho mam ešte odrezať vyššie? No bude už z neho iba cca 7 cm ked budem rezať vyššie.. Posielam foto na ukážku. 
Ďakujem za akúkoľvek radu.

Rezná plocha bola na začiatku čistá, no okolo takých čiernych výrastkov sa spravili hnede fľaky
Rezná plocha bola na začiatku čistá, no okolo takých čiernych výrastkov sa spravili hnede fľaky

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024