Rajčata Primora z Lidlu - skvrny



Dášaša - (1) - 45.102 (?) 
12.5.2019 13:00, zobrazeno: 10728x

Dobrý den, v únoru jsem koupila v Lidlu rajčata - asi odrudu Primora - a po kusila jsem se vypěstovat sazenice za semínek. Krásně mi vyklíčily, nyní mám sazeničky v "papírových" květináčcích doma u okna a čekají na vysazení do samozavlažovacích květináčů. Dnes jsem s hrůzou shledala na některých listech ostře ohraničené skvrny, trochu tmavší zelené, bez povlaku, bez pavučinek na spodu listů, některé menší lístky jsou zkroucené, suché, ale zelené... co dělat??? Moc děkuji za rady!!! Jsem začátečník, těšila jsem se na vlastní rajčata a mám úplně zkaženou náladu...

Dáša

Skvrny na listech sazenic
Skvrny na listech sazenic
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
Jiří II - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (598) - 120.64 (?), 24.7.2019 10:12

U mne také zvítězila zvědavost nad racionálním uvažováním a koupil jsem jeden plod Primory (země původu Španělsko) za 30 Kč, na ochutnání a na semínka. Chuť mi vyhovovala, mám rád tmavá rajčata, tak jsem vybral semínka a předpěstoval pár sazenic. Nyní se ve venkovních podmínkách začínájí vybarvovat první plody. Na rostlině z fotografie, jsem musel odstranit plody poškozené kroupami, proto se může zdát, že potomci Primory nejsou příliš úrodní, ale opak je pravdou.

Potomstvo odrůdy Primora z Lidlu
Potomstvo odrůdy Primora z Lidlu
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
seky - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (153) - 121.128 (?), 24.7.2019 13:58
Já mám jednu rostlinu ve skleníku.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 224.153 (?), 28.7.2019 19:11

Dobrý den,

jen pro zajímavost poznamenám, že si myslím, že rajčata pod značkou Primora jsou druh "Black Krim". Budete-li chtít, můžete si tedy vyhledat další informace o této odrůdě.

Zdraví

Adam

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci