Papriky (chilli) - pěstovaní ve fóliovníku, extrémní teploty



Laco430k - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (82) - 84.3 (?)
29.5.2019 13:00

Jednou jsem to zkusil řešit ve fóliovníku tak (viz neumělý obrázek), že jsem z odpadního potrubí (takové to oranžové, průměr 125 mm tuším -  3 kolena a odřezky) vyrobil vstupní kanál podhrabal jsem stěnu foliovniku a zahrabal do země - tehdy to trochu pomohlo, byl tam přívod studenějšího vzduchu, ale předpoklad je, že bylo v létě opravdu horko a nahoře bylo větší okno. Později jsem to nepoužíval, prostě jsem si udělal západky na různé polohy potevřených dveří.


Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2   
Intsane - (4) - 156.18 (?), 27.5.2019 9:15, zobrazeno: 4194x

Dobrý den, s nedávnou koupí domu se začínám učit i pěstovat zeleninu.. jsem tedy naprostý začátečník, takže prosím o shovívavost, následující dotazy budou možná někomu připadat stupidní. Moje nejoblíbenější zelenina jsou chilli papričky, zakoupil a úspěšně vypiplal jsem jich doma od semínka cca 40. Před 14ti dny jsem postavil fóliovník: Limes RB3 / 4m, zakotvil jsem ho do země ve všech rozích pomocí přivrtání do dřevěných kůlů a plachtu jsem položil podél obvodu pod zem, zatížil cihlami a zasypal hlínou. Měl by tedy vydržet i průměrně silný letní vítr. Alespoň doufám. =) Papriky jsem poté přesadil z květináčků do 12l kýblů, jelikož zemina ve fóliovníku ještě letos nebude připravena k použití (spousta agresivního plevele, který dusím mulčovací textilií). Fóliovník je situován východ (vchod) - západ (zadní část). V blízkosti není žádný strom, který by stínil. Z levé a zadní strany je částečně chráněn proti větru plotem. Slunce se tedy na fóliovník dostane v cca 9:00 a je tam po zbytek dne. Fóliovník má dvě malá větrací okénka na přední a zadní straně. Dále má samozřejmě vchodové dveře. Všechny tři otvory otevírám od cca 9:00 do cca 19:00, tedy po celou dobu, co tam praží