Připojit reakci
Text příspěvku, ke kterému připojujete reakci:

Dobrý den, s nedávnou koupí domu se začínám učit i pěstovat zeleninu.. jsem tedy naprostý začátečník, takže prosím o shovívavost, následující dotazy budou možná někomu připadat stupidní. Moje nejoblíbenější zelenina jsou chilli papričky, zakoupil a úspěšně vypiplal jsem jich doma od semínka cca 40. Před 14ti dny jsem postavil fóliovník: Limes RB3 / 4m, zakotvil jsem ho do země ve všech rozích pomocí přivrtání do dřevěných kůlů a plachtu jsem položil podél obvodu pod zem, zatížil cihlami a zasypal hlínou. Měl by tedy vydržet i průměrně silný letní vítr. Alespoň doufám. =) Papriky jsem poté přesadil z květináčků do 12l kýblů, jelikož zemina ve fóliovníku ještě letos nebude připravena k použití (spousta agresivního plevele, který dusím mulčovací textilií). Fóliovník je situován východ (vchod) - západ (zadní část). V blízkosti není žádný strom, který by stínil. Z levé a zadní strany je částečně chráněn proti větru plotem. Slunce se tedy na fóliovník dostane v cca 9:00 a je tam po zbytek dne. Fóliovník má dvě malá větrací okénka na přední a zadní straně. Dále má samozřejmě vchodové dveře. Všechny tři otvory otevírám od cca 9:00 do cca 19:00, tedy po celou dobu, co tam praží slunce. První chyba, která mě do dalších let poučila, je, nechat papriky pomalu zvykat na slunce, jelikož za sklem v domu je část UV spektra odfiltrována. Některým paprikám tedy úplně zbělela část listů a jsou jako papír. Četl jsem, že by se neměly otrhávat, ale nechat odpadnout, nechávám tomu tedy volný průběh. Teď, když máte snad všechny informace, k hlavní části mého dotazu: Teploty uvnitř fóliovníku jsou už od rána kolem 30°C. Odpoledne se vyšplhávají i přes 45°C. Takovéto teploty jsou pro papriky, nebo vlastně jakoukoliv zeleninu naprosto nežádoucí, jelikož přestává fungovat opylovávací proces a zelenina je v podstatě omráčená. To jsem se alespoň dočetl. Jak je možné tomu zabránit? Vždyť je teprve květen, teploty v červenci budou na