Připojit reakci
Text příspěvku, ke kterému připojujete reakci:

Letos poprvé zkouším předpěstovat rajčata, jsem tedy úplný amatér. Výsev jsem provedl 25.3. do výsevního substrátu. Od narození doposud jsou rajčata na parapetu u jižního a západního okna, v místnosti je stabilní teplota cca 22-24 st. C, jiné místo není k dispozici.

Vysel jsem tyto odrůdy:

- Bajaja - nyní mají sazenice 25-40cm, odspodu ale začínají zloutnout listy, ty nejvyšší už nasazují květy

- Blumko - vypadají velmi podivně a za měsíc povyrostly asi tak o 5 cm, celkovÁ výška do 10cm

- Aztek - pouhé 4cm, sice vypadají zdravěji než blumko, mají být zakrsklé, ale předpokládám, že ne až tolik

Celkově nějak nechápu ten růstový rozdíl mezi odrůdami. Je možné, že některá odrůda potřebuje méně vláhy? Aztek a Bajaja vzešli za 3 dny, Blumko za 9. Blumko a Aztek jsou tak malé, že jsem je ještě ani nerozsazoval. Bajaja a Aztek jsem plánoval pěstovat v květináčích a tyčkové Blumko v zemi. 

Jinak včera u nás byli ještě sněhové přeháňky a dnešních max 5 st. C taky není zrovna na výsadbu rajčat ven. Mám počkat na další dny na oteplení a pak postupně sazenice otužovat (Bajaja, zbytek je asi na vyhození a místo nich něco koupím) a až po několika dnech vysadit ven?

Květináče plánuji vyplnit obyčejnou katrovanou zahradní zeminou + zálivka krystalonem anebo bude lepší variata dospod ovčí/oslí hnůj (na výběr z různých vrstev/věku hromady hnoje - 0-7 let), který můžu sehnat a až pak zeminu?

Děkuji za případné rady.

Text příspěvku:*
Při psaní textu neukončujte jednotlivé řádky, text se v odstavci zalamuje automaticky.
Obrázek:
Vybrat soubor:
Název:
Popis:
Vkládat lze pouze obrázky typu JPEG a PNG. Maximální rozlišení obrázku je 12 megapixelů (4920x3218 obrazových bodů). Maximální možná velikost obrázku je 10 MB.
Kontrolní řetězec:*Sečtěte prosím číslo 18 a číslo 19.
Výsledek vložte do následujícího políčka:
* Bez vyplnění políček zvýrazněných tučným písmem nebude možné formulář odeslat.
zahrada.cz