Zestaření pálenky pomocí ultrazvuku



Stránky: 1,  2,  3   
host - 148.123 (?) 
14.12.2009 12:13, zobrazeno: 60988x

Ahoj všicí, jsem naprostý začátečník a zajímalo by mě jaký májí zkušení bardi názor na staření pálenky??

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
Alkohol esence - vše pro domácí výrobu lihovin, piva i vína včetně kvasnic, aromat, filtrací, soudků.
   
tatnda - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1196) - 147.34 (?), 14.12.2009 12:31

něco na tom je, ale kdo nechce, tak stači flašky nastrkat na rok, dva,tři... podle šmaku a kolik vydží majitel... do sklepa.Ultrazvuk nenahradí vše, stejně musí alkohol odstát.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
tomast - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (572) - 244.4 (?), 14.12.2009 14:35

Pokud budete experimentovat (např. máte-li přístup k laboratorní ultrazvukové lázni), pak velmi opatrně s malým množstvím a nepřehnat to, méně může být více!

Mám kolegy, kteří před lety takhle experimentovali s flaškou - na minutu ultrazvuk a degustace... a pokračovali další minutu. Pokud se pamatuji, doporučená doba byla asi 3 minuty.

Jistým problémem, který komplikuje přenositelnost cizích zkušeností, může být různý výkon různých lázní, od kterého se odvíjí i různá optimální doba působení ultrazvuku.  

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 65.50 (?), 14.12.2009 15:05

Mě by spíš zajímalo, jaké konkrétní fyzikální či chemické pochody ultrazvukové vlnění v pálence vyvolává. 
   Co se mne týče, jsem konzervativní.Snažím se jít cestou kvalitního ovoce, čistých nádob, pečlivé destilace, delšího odvětrání, čirého destilátu. Nevěřím, že přídavek aromat, sušených plodů či staření udělá ze špatné slivovice dobrou. I když vyloučit se to nedá.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
tomast - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (572) - 244.4 (?), 14.12.2009 15:25