Rozbíhání pily Stihl do otáček



Stránky: 1,  2,  3   
host - 30.13 (?) 
12.1.2008 19:27, zobrazeno: 42834x

Mám dotaz, otec vlastní starší motorovou pilu Stihl (prý se jí taky říkalo "kontra"). Doposud dobře chodila, ale nyní po nastartování ve volnoběhu běží dobře cca 3 min. a pak náhle jde motor do vysokých otáček aniž bychom přidávali plyn. Seřízení dle Vašich návodů pro volnoběch nemá vliv. Prosíme o radu co bychom měli zkontrolovat. Předem děkujeme.  Kluci z Krakonošova.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 12.1.2008 19:44

Základní nastavení L1 H1 od zavřeného stavu. Zkuste, jak to máte nastavené. U takových starších pil to může být více problémů, které souvisí s uvedenou závadou. Nevím, jestli přes zvýšené otáčky motor dobře akceleruje, nebo postupně dochází palivo. Může to být ochuzením směsi netěsností - gufera na klice, někdy je neodborně a nevratně seřizován a poškozen karburátor - velkou silou dotažené trysky - jehly. Karburátor - rozdělat  - vyčistit - kontrola stavu membrán. Filtr v nádržce - vyměnit - dle stavu, odvdušnění nádržky. Je toho hodně, někdy vzájemně se ovlivňující problémy. Začněte ověřením nastavení karburátoru - 1/1 , ale potom je nutno seřídít na stav 3/4 H , 1 1/2 L od základního stavu k tomu volnoběh, potom cesta paliva, karburátor.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 30.13 (?), 12.1.2008 20:30

Děkujeme za odpověď, budu informovat jak jsme dopadli.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 134.220 (?), 25.1.2008 21:16

Zdar kutile. Mam tu samou pilu. Podíval bych se na těsnění mezi válcem a karburátorem (červenej silikon na motory do 350°C to jistí). Pokud to nepomůže, podívej se na benzínovou hadičku mezi nádrží a karb. (pokud tam dáš plastovou, tak hned poznáš jestli si nepřisává vzduch). Dál muže být nemocná hadička v nádrži, nebo ucpanej benzínovej filtr (hadičku dostaneš zpátky na kusu drátu, kterej provlečeš nalejvacím otvorem a dírou pod karb.). Hlavně nerozebírej nádrž, i když má ze spodu šrouby. Strašně špatně se dělá noví těsnění. Karburátor bych rozebíral jako poslední, není to složitý, ale těžko se nastavuje. Každej je unikát, takže na tabulkoví hodnoty můžeš zapomenout, jedině po hlase. Možná je to něco jinýho, ale na 90% je chudá směs.

Nenapsal si jestli po chvíli chcípne. Pokud ano, je to benzín. Pokud ne, budou to gufera (trochu přidej šroubem L bohatost směsi v nízkých otáčkách.
Doufám, že se ti to povede opravit.   Jerry

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 45.231 (?), 7.3.2008 6:19
Dobry den, mam po dedovi starou Stihl 010 AV. Mam podobne problemy jako se tu popisuji - zvyseni otacek az do chcipnuti motoru. Vim, ze se v ty pile vrtalo uz spousta lidi, ale presto bych ji chtel zachranit... Posledni dobou uz nejde nastartovat skoro vubec... Obcas motor naskoci kdyz pri startovani uplne uzavru sani (rukou, sytic to tak neuzavre). Jiskru dava dobre, svicka je nova, takze myslim ze na 99% bude chyba v dodavce paliva, pripadne to prisavani na guferech, i kdyz ta pila toho nikdy moc nenabehala... Moje otazka je - kde mam zkouset sehnat gufera? ke karbci vede cerna nepruhledna hadicka - ma cenu zkouset overit jestli neni nejak ucpana? Kde je u teto pily paliv filtr? V nadrzi? Nemuze ten byt ucpany? Nejdriv asi zkusim nahodit pilu s benzinem privedenym z externi nadoby a pak dam vedet. Ale kazdopadne by mne zajimalo jak a kde se na tuto pilu shani dily. Predem diky za pomoc.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 90.168 (?), 7.3.2008 10:03

Pokud to poměrně dlouho jede normálně a pak rychle jde do otáček a zdechne, tak bych začal odvzdušněním nádrže a přívodem paliva..   Gl.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 128.254 (?), 13.3.2008 13:06

Pozor na tyto malé starší Stihlky, mají sání směsi do klikové skříně přes planžetu.Pokud sundáte karburátor tak jí uvidíte, ale pozor jenom koukat! Pokud jí třeba jenom mírně ohnete je konec, už pilu nenastartujete. Popsaná závada - buď se nezavzdušňuje nádržka nebo může být přicpaný jeden z filtrů paliva (v nádrži nebo mikrosítko přímo pod podávací membránou v karburátoru). Samozřejmě může být také porušena těsnost klikové skříně (gufera, dělící rovina) ale to se stává zřidka. Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 45.231 (?), 20.3.2008 4:37

Standa a ostatni: diky moc za odpovedi, mam pocit, ze to bude tou planzetou. Karburator se urcite sundaval, profukoval, vsechno se cistilo... Ted uz bych tedy jen potreboval vedet, kde se daji sehnat nahradni dily. Da se ta planzeta koupit? Bohuzel se mi nedari krome prodejcu pil najit nic jineho :-( Vim, ze za par tisicovek se da koupit pila jina, ale tohle je takova vzpominka na dedu... Tahle pila "motorizovala" nasi vesnici :-)

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Dan Rohanský - (14) - 170.170 (?), 27.6.2008 19:55

Nazdar všichni, mám pilu Stihl 034 AV super, je už stará a opravená po zadření. Tak a ten problém: pilu nastartuju na sytič a chová se normálně, ale když ji přepnu na polosytič vyletí do otáček a když ji pak přepnu o kousek výž - řezání atd... tak chcípne. Nevíte čím to? Budu rád za každou radu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 27.6.2008 21:02

Ta oprava byla nyní, nebo dříve a potom tato závada?...... Je to způsobeno chudou směsí, po vypnutí sytiče je problém s ochuzením směsi... Čím je způsobena chudá směs při řežimu provoz je ale těžké přesně určit. Nejprve bych začal jednoduchými úkony. Vedení paliva od nádrže s filtrem až po karburátor - sítko.Po tomto vyzkoušet, zda lze nasát např. injekční stříkačkou benzín u odpojené hadičky karburátoru, pokud se nasaje téměř plná, je to dobré. Při čištění sítka ověřit stav a opotřebení vyměnitelných dílů karburátoru. Nastavení karburátoru bude asi OK, protože předpokládám, že změna nastala bez takového zásahu. Dále všechna těsnění vyzkoušet - zda není přisáván falešný vzduch - karburátor, válec.  Potom, když to nepomůže, tak již složitější opravy, např. to může být způsobeno prasklým - netěsným hřídelovým těsněním - guferem klikovky, vyjímečně díl mezi karburátorem a válcem - prasklina. Začněte od vedení paliva - zkusit stav, někdy je stav značně zlepšen otevřením L na více než má být, podržet plyn a potom vrátit. To je ale většinou důsledek zaneseného karburátoru a nečistoty značně sníží průtok u sedla trysky, potom se to trochu zlepší, ale stejně je nutné karburátor vyčistit. Možná Vás nemine čištění karb. ultrazvukem , pokud máte u koho, jinak vyvařit - po demontáže všeho, co brání vyčištění.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3   
zahrada.cz
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika