Při poskytování těchto stránek nám pomáhají soubory cookie. Používáním stránek s tím vyjadřujete souhlas.
Další informace.
Ú v o d n í   s t r á n k a  |  Reklama   
Zahradní domky.cz
Chaty, zahradní domky a domky na nářadí, dodání po celé ČR
Nábytek Vladeko
Dřevěný zahradní nábytek, doprava po ČR zdarma
Držáky na dřevo.cz
Kozy na řezání dřeva motorovou pilou přímo od výrobce


Motorové pily > Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.4.243 (?)
21.4.2017 13:11
Zbytečně chytáte!! Vaši práci nikdo nezpochybňuje ani Vás osobně. Ale při tel. kontaktu s dotazem na termín kdy je možné přivést záruční opravu následuje otázka a co tomu je a odpověď na popsanou závadu je, to je benzínem snad dokážete pochopit, že to musí být kouzelník nebo teda nemusí, ale občas se v nevyžádané diagnóze plete. Takže nevím, o jakých jelimanech je zde řeč a zase tak kosmickou techniku nikdo z vás neopravuje aby tomu nemohl rozumět i zákazník podobného vzdělání i když se jako servisák neživí. Přestaňte laskavě štěkat a zamyslete se nad tím, jestli chcete obhajovat všechny "kolegy", co se servisem živí aniž by jste je znal.
Ukázat polohu příspěvku v diskuzi >
Připojit reakci

stavba, topení, úspory energií, voda a odpady, sítě, interiér, dílna
Nejnovější příspěvky v tomto vláknu:
Dobrý večer.    1. Neví..., Moon Moon, 24.4.2017
   Dobrý podvečer pánové debatujíc..., Moon Moon, 24.4.2017
Je 18.00 na dnes dosť. Takže dnes..., host, 24.4.2017
Pane Moon, kdybyste se lépe učil Vy, tak byste tu ..., host, 24.4.2017
Pane Moon, nenadavam vam, ale trepete nezmys..., host, 24.4.2017

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.216.69 (?)
8.5.2014 21:18, počet návštěv: 15873
Přejít na: tento příspěvek (zjistit adresu)
Stabilizátor paliva Stabilizace paliva Bezproblémové startovaní po zimní sezóně se začíná v posledních dvou letech stávat noční můrou zahrádkářů a to zejména u novějších zahradních strojů. Že tyto potíže u starých dobrých motorů nepamatujete? Ano máte pravdu, bohužel se lecos změnilo a dnešní moderní motory a hlavně postupující legislativa a ekologie dělá vrásky výrobcům a klade vyšší nároky na údržbu na nás majitele a provozovatelé těchto motorů. Svůj podíl má také zvyšující se podíl biosložky, který časem začne činit značné problémy při pohodlném používání malých motorů v zahradní technice. Dalším podstatným faktorem je také neustálé snižování emisních norem a spotřeby, což nutí výrobce k mnohem jemnějšímu nastavení karburátorů a přesnějším dávkování paliva než v minulosti. Tyto dvě veličiny jdou trochu proti sobě, biosložka je trochu lepivá a jemnější nastavení karburátoru nejde příliš dohromady. Proto bude v blízkém budoucnu, vlastně již teď na nás, jako uživatele těchto maloobjemových motorů, kladen vyšší nárok na ošetření paliva, údržbu a přípravu stroje a palivového systému. Právě díky biosložce je palivo náchylnější na zvětrávání, a proto nesprávné uskladnění či nechání paliva přes zimu v karburátoru a nádrži může nadělat značnou paseku. Velmi často spolu s nízkou kvalitou paliva u nás dojde totiž k zalepení karburátoru, vytvoření takového lepivého „šlemu“, který znemožní karburátoru pracovat. Často ani čištění v ultrazvuku nepomůže a nastává výměna karburátoru celého, což je u většiny značek velmi drahá položka. Jak se tedy těchto problémů vyvarovat? Doporučuji tedy, a to ve všech motorech, používat vždy čerstvé palivo(lépe Natural 98- obsahuje menší procento biosložek), nedělat si zásoby, případně používat stabilizátory paliva a při dlouhodobém uskladnění více jak 2 měsíce nechat nádrž i karburátor úplně prázdnou bez paliva, prostě vyjet do sucha. V případě použití stabilizátoru zase naopak naplnit nádrž po okraj a nechat stabilizované palivo i v karburátoru. Tyto doporučení se týkají většiny malých motorů, ale od roku výroby 2006 je toto doporučení více než důrazné. Stabilizátor dokáže ošetřit palivo až na 6 měsíců. Mám jedno doporučení i pro majitele 2 taktních motorů, opět je nutné používat čerstvě namíchané palivo, protože dnešní ekologičtější oleje pro mazaní 2 taktů Natural 95 postupně rozpouští a tím snižuje jejich mazné vlastnosti, proto si vždy míchejte palivo podle potřeby a nedělejte si zbytečné zásoby. Stabilizátorem benzinu také neuškodíte. Vzhledem k nepřesným informacím a pochybnostem " co za to může" zakládám/ zkopírované ze zahrady.eu pro informaci, snížení nákladů za zbytečné opravy a pro jen radost z našich motorových pomocníků.
Připojit reakci   
   

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.106.62 (?)
18.5.2014 16:15
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Nemohu to potvrdit.

K práci kolem baráku používám křovinořez Husqarna 325 RD a jednoruční pilu Shindaiwa 320 Ts, oba stroje vyrobeny dlouho po roku 2006. Zimní odstávce nevěnuji nijak mimořádnou pozornost a nikdy nebyl žádný problém.

Benzín používám Natural 95 s olejem Husqarna XP v poměru 1:50. Když si vzpomenu tak jednou dvakrát za zimu pilu a křoviňák párkrát protočím anebo na chvíli nastartuji a pohoda, tedy, když a pokud si vzpomenu. Nastartoval jsem pokaždé bez problému. S pilou jsem rozřezal ze dva špalky, když už byla nastartovaná a křoviňák nechal tak minutu, dvě běžet a pak vypnul.

Podobný článek nečtu poprvé a neznám v reálu nikoho, kdo by takovým způsobem pilu zadřel. Pily se nejčastěji zadírají špatným namícháním směsi, protože pokud se kohokoli zeptám, jak vypočítat a jak naměřit správnou směs 1:50, tak mi víc než polovina lidí vykládá nesmysly, anebo odměřuje olej v nevhodných nádobkách anebo odměrkách stylem, změř mikrometrem, označ křídou, utni sekerou.

Pro úplnost, vlastním ještě motorovou pilu Husqarna 257, ale ta po nákupu Shindaiwy 320 Ts víceméně zahálí. Mám ji coby důchodkyni na zástup, kdyby se mi pokazila Shindaiwa anebo kdyby bylo třeba shodit někde pořádný strom a Shindaiwa na takový strom nestačila. Pro běžnou práci na zahradě a údržbě menšího lesa se to stává málokdy.

HQ257

Připojit reakci
      

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


Jani02 (277) - xxx.xxx.186.159 (?)
18.5.2014 17:20
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Plne sa stotožňujem s pámom Hq 257. Zároveň vopred ďakujem za ponechávanie zvyšku toho čo sa kedysi nazývalo benzín v nádrži po sezóne.Každoročne nám pripravujete pekný zisk v servise a nenecháte nás servisákov zomrieť od hladu.

Připojit reakci
         

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.106.62 (?)
18.5.2014 21:01
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Když tak pročítám některé komentáře na Zahradě, sám se divím, jak to, že nestojím každé jaro ve frontě před servisem ve frontě s křovinořezem a motorovou pilou :)

HQ257

Připojit reakci
            

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


Jani02 (277) - xxx.xxx.186.159 (?)
19.5.2014 18:24
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Chodte sa tam spýtať akoto vypadá keď začne sezóna a začnú sa vyťahovať uloženky z minulého roku. Možno budete prekvapený a nebudete tárať nezmysly.

Připojit reakci
               

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.106.62 (?)
21.5.2014 8:43
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Tak já jsem tam ještě nikdy nestál a to uloženku z minulého roku tahám každý rok. :)

HQ257

Připojit reakci
                  

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


PP. [PE, 550] (4826) - xxx.xxx.14.199 (?)
21.5.2014 12:07
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

To je jen urban legend p. Jani. Je jisté, že dnes motorové stroje užívá řada lidí, kteří o motorech vědí zhola nic. Ti hlavně plní servisy a masírují reklamační oddělení. Poučený uživatel nemá problém ani zjara ani v létě ani na podzim.

Připojit reakci
                     

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.106.62 (?)
21.5.2014 21:51
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Mnohým lidem dělá problém správně namíchat olej do benzínu a to je častý kámen úrazu. Tak jsem se dozvěděl od jedné paní magistry, (netechnický obor naštěstí, jinak bych to asi nerozchodil).

Tak jsem se dozvěděl, že když mícháme 1:50. Kolik teda do jednoho litru? Po chvíli přemýšlení, že pět kubických centimetrů. No tak to by vám paní magistro vydržela sekačka možná do prvního přidání plynu a to ještě kdoví jestli.

Při míchání benzínu s olejem při poměru 1:50 musíte dát do litru benzínu 20 kubických centimetrů oleje a to ne oleje ledajakého. Musí to být olej do motorových pil a to ne olej na řetěz. Nesplést si to prosím vás. Já používám Husqarna XP, ale dobrý je taky ten červený od Stihlu. Nepoplést to, vybrat správný, nekupovat M2T pro motocykly, má jinačí parametry a hlavně nesplést se ve výpočtu dávkování. Měřit spolehlivým měřidlem. Já používám dvacetikubíkovou injekční stříkačku.

V nouzi lze použít správně cejchovaná malá štamprle na gořaklu z hospody, ale to opravdu v nouzi. Jedna malá 0,2 decilitrová štamprle na litr.

Poplést to anebo nedodržet znamená postavit se do fronty v servisu motorových pil a sekaček. Co se týče toho benzínu, je to takový fackovací panák, univerzální vinník všech chyb obsluhy a opravářů, včetně všelikých záměn předepsaných olejů za oleje do řetězů, oleje na fritování, oleje na mazání šicích strojů a kdovíčeho, co tam ještě lidi lejí.

Počítá se to: množství benzínu děleno padesáti. Takže 1litr děleno 50 je 0,02 litrů, to je 20 mililitrů. Když například u benzinky přepískneme a načerpáme 1,30 litrů benzínu, kolik nalejeme oleje? Vypočteme 1,3 děleno 50. Kalkulačku a vyjde nám 0,026 litrů. To znamená 20 kubíkovou injekční stříkačku a ještě přidat 6 kubíků oleje. V tom případě raději nepoužívat jako odměrku štamprli z hospody. Vypadá to složitě, ale zas tak moc složité to není. Chyby jsou tady dráž placeny, než v hodině matematiky základní školy. Tam dostanete u tabule pětku ale tady chyba stojí tak asi šest tisíc korun anebo někdy se víc vyplatí zakoupení nové pily, či sekačky. Záruka se na to nevztahuje.

HQ257

Připojit reakci
                        

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.106.62 (?)
21.5.2014 22:07
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Ještě jedno úskalí.

Olej třeba dávkovat přesně. Začátečník by ani neměl používat odměrky, hrnky anebo štamprle. Injekční stříkačka (dvacetikubíková) stojí v lékárně tak pětikačku. Když použijete odměrku, olej se špatně odlévá, pokud necháte v odměrce dva kubíky, což není zase tak mnoho, máte v litru benzínu jen 18 kubíků oleje a to je poměr 1:55,555 Pro nový motor a trošku větší zatížení by to mohlo být náročné a to jenom protože jste pořádně nenechali olej odtéct.

Naopak o dva kubíky víc oleje znamená 1:45,45, ale to by vám jen trochu víc kouřilo, bez nebezpečí pro pilu, zato se zbytečně větším nebezpečím pro vaše zdraví, protože byste ten smard dýchali.

Připojit reakci
      

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.216.69 (?)
30.5.2014 12:50
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Problémy se vyskytují zejména u nízkoemisních karburátorů, stane se, že ani ultrazvuk vše nevyčistí a pomůže až stabilizátor přímo do nádrže. Postupné zvyšování otáček motoru na volnoběh po zátěži, špatné starty, změny nastavení směsi bez zásahu do karburátoru, to jsou příznaky vlivu úsad v karburátoru. Zalepený karburátor může zadřít motor, sníží výkon, zastaví stroj. Přitom příznaky mohou ukazovat na podtlak v nádrži, zanesený palivový filtr, netěsnosti. Až po kontrole všeho se zkusí stabilizátor a je po problému.
Připojit reakci
         

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.23.2 (?)
7.7.2014 21:08
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

nebudu to tu komentovat nebo se s nekým hádat jak dlouho palivo vydrží nebo nevydrží to že můžete zadřít stroj na starý benzín je pravda kdo nevěříte běžte na benzínku vyžádejte si technický list paliva a je v něm jasně uvedeno za jakou dobu dochází k degradaci paliva a budete sami překvapeni 

Připojit reakci
            

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.214.25 (?)
13.10.2016 21:14
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

tak to ted pročítám jelikož jsem  před koupi  nové pily a  tato problematika  mě zajímá.  Jenže problém  je v  tom že mě  stačí nádržka na jedno  řezaní a zas nějakou  dobu bude pila  stát.  Nádrž na 0.45 l   to je necelý  pul litr, už jen  kupovat pul litru  u benzinky , fakt nevím,  podělím 55 dostanu je  0, 00818.  no takové  malé možství dávkovat si  nedovedu představit.  Tak počty.  jak to  vypadá v praxi?   díkec

Připojit reakci
               

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.241.34 (?)
14.10.2016 11:49
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dobry den pane 214.25, na chvilu uvazujme, ze dotaz myslite seriozne, tak sa pokusim seriozne odpovedat:

Ak je doma benzinove auto, nie je problem kupit napr 2-3 litre benzinu, spotrebovat 0,45 litra v pile a zbytok po cca 2 mesiacoch naliat do auta. Ak nie je v dosahu benzinak, tak zbytok pouzit na cistenie a ak ani toto, tak obetovat obradnym žehom tieto zhmotnene cca 2-3Eura na oltari božstva s nazvom EÚ. Vzdy to vyjde lacnejsie, ako oprava pily...

Nedoporucujem vam miesat "divne" mnozstva zmesi ako napr. 0,45litra. Miesajte privetivejsie mnozstva napr. 0,25L alebo 0,5L, kde vam vychadzaju "rozumne" mnozstva oleja a to pri pomere 1:50 je 5mililitrov resp.10mililitrov, co sa da pomerne pohodlne odmeriat 10ml plastovou injekcnou striekackou za cca kačku v lekarni. 

Cislom 55 by som to nedelil pri vypocte pomeru olej-benzin.

Připojit reakci
            

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.147.46 (?)
13.10.2016 23:24
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Zadřít stroj degradovaným palivem nelze, jedině kdyby tam nebyl olej. Že půjde hůř nastartovat a mít menší výkon, může být pravda. Poslední úpravy travního porostu, jsem prováděl vyžínačem, do kterého leju směs nejméně dvaapůl roku starou. Tu dobu mám jistou. Paliva (směs), jsem měl 5l v plastovém kanystru, pro Jikov 1447, který mi kiksnul. Kdy se to stalo, vím přesně.Přpravenou směs jsem využíval ve vyžínači OleoMac 720. Ještě tam nějaká decka zbyla, zkusím ji dojezdit příští rok. Ten vyžínač byl pro poruchu odstaven třiapůl roku, pro poruchu, kterou jsem odstraňoval teprve letos začátkem léta. Jestli nezapomenu, tak dám vědět, jak jsem s tím zbytkem dopadl.

Připojit reakci
                        

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


bunny (527) - xxx.xxx.67.176 (?)
14.10.2016 14:27
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Veľmi dôležitá je konštrukcia stroja s ohľadom na vek, to zrejme vypovedá o odolnosti, resp. náchylnosti na poruchu spôsobenú zmesou. každý, kto tu napíše iný názor, resp. skúsenosť ako je "názorový prúd" na tomto fóre, tak je zakopaný pod čiernu zem.  tí ľudia, ktorí napísali, že dávajú tam starú zmes, tak uviedli svoje skúsenosti, aj stroje do ktorých to dávajú, rovnako ako iní tú píšu o radoch ľudí čakajúcich na jar pred servismi s problémom karburátora. 

roky som riedil benzín tak, že som mal na plastovej fľaši fixou čiarku koľko ide do 20 litrov benzínu. žiadne injekčné striekačky, nič. odkedy nepotrebujem toľko benzínu, tak kúpim na jar 20 litrov, riedim po 5 litrov a na jeseň mi asi 3 litre zostanú nariedeného. použijem ho na jar. benzín mám z poľska, teda pochybnej kvality. absolútne som nemal problém s ničím. 

nikto vás nenutí, aby ste prestali behať s litrovými nádobami na pumpu na benzín, dávkovať olej injekčnými striekačkami a skladovať benzín kratšie ako pečivo, ale tiež akceptujte, že každý ma iné skúsenosti a tiež nikto nepíše, že rob to ako ja. 

v neposlednom rade vždy je lepšie sa prehnane starať o stroj, robiť z toho vedu, alchýmiu a všetko mať laboratórne presne, ako sa na to úplne vykašlať, ale hneď útočiť na niekoho, kto to nerobí tak ako ostatní, je hlúposť. 

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.241.34 (?)
14.10.2016 15:24
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Hlupost je v prvom rade ignorovat NAVOD OD VYROBCU. A vyrobcovia vedia čo píla (podobny stroj) potrebuje. Typicky predpisuju zmes 1:50 a a cerstvu zmes namiesanu max. niekolko tyzdnov. Nie zmes od tak akosi priblizne oka a už vobec nie z minuleho roku. Taketo "rady" resp. "skusenosti" mozu niekoho poskodit. Preto su nemoralne, rovnako ako rady typu ' fajčím(=kouřím) 2 krabicky cigaret uz 20 rokov a absolútne som nemal problém s ničím '.

Pán vyššie chcel namiešať 0.45 litra zmesi. 'Skusenost'  typu:

"...kúpim na jar 20 litrov, riedim po 5 litrov a na jeseň mi asi 3 litre zostanú nariedeného. použijem ho na jar... '" 

   je mu v lepsom pripade na draka, v horsom pripade mu to poskodí pilu. To je to,  oč tu beží:  podelit sa o informacie, ktore ho neposkodia. 

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


bunny (527) - xxx.xxx.67.176 (?)
14.10.2016 15:48
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

nemorálne je tu písať o zastupoch ľudí pred servisom, ale je pravda, že s tým skúsenosť nemám, nezvyknem behať po servisoch.  výrobca okrem toho, že predpisuje zmes 1:50 tak predáva balenie oleja, kde je aj mierka, ktorá slúži na PRESNÉ odmeranie množstva oleja a nie je to inječná striekačka, ale len "niečo s mierkou" čo je defacto to isté ako keď si na plastovú nádobku poznačíte ryskou množstvo oleja. 

keď si ma ešte raz pozorne prečítate, tak zistíte, že som napísal ako to robím ja, prezentoval vlastné skúsenosti a nikomu to neodporúčal, nech si každý robí čo chce. v prípade, že niečomu nerozumiete, tak vám to rád preložím, resp. vysvetlím. rovnako ako som ja vám na smiech, tak sú mne na smiech tí laboratórni užívatelia techniky. presne pomer 1:50, ani 1:48 a bože chráň 1:52 :D 

edit: ešte skúste mi vysvetliť odborný termín "pár týždňov". čo to znamená? na jednej strane pomenujete miešanie zmesy normálne podľa rysky od oka, spochybníte to aj keď za veľa rokov sa nič nestalo, ale súčasne tu dáte pár týždňov? hádam je rozdiel v kvalite výrobcu, ako dlho benzín stál na pumpe, v tom aký je starý olej, aká je teplota vzduchu pri rezaní, nadmorská výška, stav vzduchové filtra, palivového a to všetko má vplyv na zmes, resp. na prípadne zadrenie píly, ale hlavne že je dodržané 1:50 podľa injekčnej striekačky :D

Připojit reakci
            

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.147.46 (?)
14.10.2016 16:35
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Nepoužívat starý degradovaný benzín, je vypůjčeno z marketingových bonmotů prodejců a servisů. Nikdo mi ještě nevysvětlil, PROČ, by mi měl způsobit zadření motoru, potažmo pístu ve válci, možná také klikovky uložené v kluzných ložiscích. Jak může nepatrná chemická změna paliva zadřít motor? Zadření motoru mohou způsobit, jen abrazivní nečistoty, které se dostaly do válce, nebo nedostatek maziva!! Zadření nikdy nemůže způsobit nepatrná chemická změna paliva, způsobená jeho oxidací vzdušným kyslíkem. Takto při použití degradovaného paliva, může docházet k horším startům, t.j. musím vícekrát zatáhnout za startovací šňůru a k nepatrnému snížení výkonu, který žádný smrtelník, bez příslušného přístrojového vybyvení nepozná. V technickém listě, je uvedena doba, ve které zaručeně využijeme všechny v něm ukryté kalorie k pohonu svého miláčka a slouží jen k tomu, abysme nekupovali benzín do foroty. Ostatně nikdo neví, jak starý benzín byl do čerpačky navezen. Ví se jen kdy, došlo k naplnění čerpačkových nádrží.

Připojit reakci
               

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.44.93 (?)
14.10.2016 16:58
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Možnože benzín nevie to čo vy.Ale pokúsim sa Vám to vysvetliť.

Súčasný benzín obsahuje bioprísadu.Táto bioprísada je prakticky lieh.No a lieh má trochu iné vlastnosti ako benzín.Jedna z najnepríjemnejších vlastností je to že pohlcuje vodu, dokonca aj vlhkosť zo vzduchu. To znamená že čím dlhšie je benzín skladovaný tým viac vody obsahuje.Pokiaľ nedisponujete parným strojom tak voda vo valci nerobí dobrotu. No a tá nepríjemnejšia vlastnosť liehu je že rozpúšťa aj niektoré látky ktoré benzín nerozpúšťa.Môže napríklad vymývať chemikálie zo stien bandasky a následne ich uvoľňovať v karburátore.A potom pomaly pripchávať trysky až do chvíle kým zmes bude taká chudobná až motor zastane.V tom horšom prípade motor nezastane ale sa zadrie.Je na to jeden dôvod -pokiaľ ide do dvojtaktu menej paliva tak ide aj menej oleja.Pokiaľ tam ide menej oleja tak horšie maže.

Připojit reakci
                  

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


bunny (527) - xxx.xxx.67.176 (?)
14.10.2016 17:31
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

ja zase veľmi nerád oponujem odborníkom, ktorí vedia teoreticky popísať všetko, ale zase príklad z praxe. pilčík či chce alebo nechce, tak musí pracovať aj v daždi, v snehu. dáva si pozor, ale viete koľkokrát do nádrže spadne sneh, pár kvapiek z čiapky, či zo stromu niečo zletí. to nie je trochu vodnej pary, ale katastrofa v nádrži píly. to mala kľaknúť hneď v tom lese, čí? 

ďalšia myšlienka o ochudobňovaní zmesy. má to hlavu a pätu, ale v tom prípade nie je chybou benzín, ale špinavá a nevhodná bandaska, teda skladovanie benzínu, keď sa tam môže niečo uvoľniť, či?

Připojit reakci
                     

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.147.46 (?)
14.10.2016 18:17
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

V příkladech z praxe, popisujete jen chyby pilaře. Je na něm, aby takovým věcem zabránil. Když jedete autem, tak máte rychost jízdy přizpůsobit stavu a povaze vozovky. Totéž je při plnění paliva do nádržky stroje, to znamená, že plnění musím přizpůsobit, tomu co se děje okolo.

Připojit reakci
                        

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


bunny (527) - xxx.xxx.67.176 (?)
14.10.2016 18:28
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

tým len chcem poukázať na to, že je pekné byť nadupaný teoretickými vedomosťami, ale v praxi je situácia iná a keby platilo, čo je tu napísané, tak tie píly už končia pri prvej kvapky, ktorá spadne do nádrže. to či je to chyba obsluhy alebo nie, je v tomto prípade irelevantné a v prípade, že máte chuť odpovedať, tak prosím priamo na moju otázku, resp. môžeme založiť tému BOZP v lese a pokračovať v debate tam. 

Připojit reakci
                  

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.147.46 (?)
14.10.2016 18:07
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Nejsem takový nekňuba, abych skladoval tu trochu benzínu v otevřené nádobě. Když ho mám v kanystru, tak kolik může být vlhkosti ve vzduchu, když prý bylo letos sucho, jak sviňa, který je nad hladinou benzínu a přibude ho jen tolik, kolik odleji benzínu. Že by se opravdu měnil ve vodu.

Připojit reakci
                  

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.147.46 (?)
15.10.2016 9:01
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

když budou v karburátoru pripchaté trysky, tak se motor zastaví ještě dřív, než dojde k zadření. Příčinu zdření hledejte jinde.

Připojit reakci
                     

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.243.129 (?)
15.10.2016 9:37
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Tvrdite ze: 

"když budou v karburátoru pripchaté trysky, tak se motor zastaví ještě dřív, než dojde k zadření. "  

No niekedy to tak može byt. Ovšem okrem pripadov, kedy pripchata hlavna tryska ochudobni zmes 2T motora natolko, ze motor nie je v zatazi dostatocne mazany olejom z chudobnej zmesi a nadmerne lokalne teplo poskodi piestovu skupinu... 

  A to musim napisat aj ked ked sa vyhybam tvrdeniam typu "stary benzin zadre motor", lebo priamociara príčinna suvislost sa obtiazne preukazuje (na rozdiel od zasvineneho karburatora).  Ale vaše tvrdenie je trošku účelová demagógia, lebo miera pripchatosti trysky je premenlivy faktor. 

Připojit reakci
                  

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.147.46 (?)
27.10.2016 17:07
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Nejsem rád, že benzín obsahuje biosračky. Ale, prosím vás, jak může hydroskopická příměs, pojmout tolik vody z ovzduší, aby to vadilo v chodu motoru, když se benzín skladuje v bidonu, který je hermeticky uzavřen. A když stroj odstavuji, tak ho zbavím paliva, které se tím pádem nemůže odpařovat a zvyšovat si tím poměr biosraček, kde mi v konečné fázi, může zůstat v karburátoru, něco co se podobá fermeži, Když toto v karburátoru neni, tak to nemůže reagovat se vzdušným kyslíkem a vytvořit tak nějakou lakovou vrstvu, která může dokonce ucpat trysky. Motor zadřete, když máte málo oleje v benzínu, když se do válce dostávají mechanické abrazivní nečistototy a když se mašinka, nerozumně honí, jako nadmutá koza, žebrování pak nestačí odvádět vzniklé teplo a se zvyšující se teplotou ztrácí olej své mazací vlastnosti a může se to urychlit, když cesty pro chladicí vduch, jsou zaneseny.

Připojit reakci
         

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.147.46 (?)
14.10.2016 16:01
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Můžete mi vysvětlit, jak pomůže stabilizátor. Pokud vím tak stabilizátor nic nečistí, ale „stabilizuje“, v tomto případě také zvyšuje odolnost proti působení vzdušného kyslíku.

Připojit reakci
            

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.26.74 (?)
14.10.2016 16:53
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Na míchání menšího mnozstvi paliva se dá koupit michaci nádoba má rysku kam se nalije benzin cca 1 litr a pak rysky na doliti požadovaného množství oleje.Pouzivam a je to skvělá věc.:-)

Připojit reakci
               

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


bunny (527) - xxx.xxx.67.176 (?)
14.10.2016 16:57
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

tak to robíte celý čas zle. treba používať odmerný valec z laboratória a injekčné striekačky, lebo 1:50 nie je sranda. :D

Připojit reakci
                  

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.26.74 (?)
14.10.2016 18:00
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Ja vím :-)a ještě kupují benzin verva 100,kde nejsou biosracky, olej husqvarna ls + a vše o.k.:-)

Připojit reakci
               

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.241.34 (?)
14.10.2016 19:16
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Pane xx.26.74, michaci nadoba je fajn, a nie je to neznama vec. Michaci nadoby vsak menej presne na mensie mnozstva ako vami zmienovany 1 litr. Pan sa dotazoval na 0,45, litra, ktore mu vraj vydrzi dlho, tak by mu stacilo 0.25litra zmesi. Jaky dotaz, taka odpoved. 

BTW: odmerky sa daju pouzivat, pouzivaju sa, ale na mensie mnozstva benzinu ako napr. 0.25litra je plastova injekcna striekacka lacnejsia(=levnejsi), presnejsia a pohodlnejsia na pracu. Jej problem niekedy býva, ze je na smiech pritroublym tarajom. S tym nic nenarobime.

Připojit reakci
                  

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


bunny (527) - xxx.xxx.67.176 (?)
14.10.2016 19:31
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

áno máte pravdu, pán už je tak z tých príspevkov tu o čerstvej zmesy, zničených karburátoroch, zadretých motoroch, bio zložkách zmagorený (myslím to v dobrom), že už by bol schopný aj miešať pol litra benzínu, aby predišiel problémom. príspevky o injekčnej striekačke tu boli už pred jeho dotazom a ja zase miešam najmenej 5 litrov, pred tým 20 litrov, teda poznámka, že "od oka" nebola na mieste.  najlepšie bude, keď navšívi pár predajní rôznych značiek a opýta sa ľudí priamo tam, alebo susedov okolo seba, chalupárov a pod. 

Připojit reakci
                     

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.44.93 (?)
14.10.2016 20:23
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

bunny nechcem sa do Vás navážať, zväčša máte rozumné názory, ale pokiaľ som ja teoretik tak by ma zaujímalo že koľko poznáte pilčíkov ktorý robia z 1-2-3 mesiace starou zmesou.Dal by som Vám aj takú kvízovú otázku - keď prídete ku nádobe z benzínom a otvoríte uzáver - ozve sa psss - čo z nádoby unikne ?

za A - voda usadená na dne paliva

alebo za B - prchavé extrémne horľavá, najhodnotnejšia zložka paliva.

  No a poviem vám novinku.Ono aj v železnej banaske je z vnútornej strany povrchová úprava.

  Hlavne na jar je 95% práce servisu čistenie palivovej cesty.Od malých vrešťadiel až po veľké mašiny a štvortakty.A pravda je že je to čím ďalej tým horšie.

Připojit reakci
                        

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


bunny (527) - xxx.xxx.67.176 (?)
14.10.2016 20:54
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

opýtam sa vás ináč, koľko poznáte pilčíkov, ktorí merajú injekčnou striekačkou olej do benzínu? neviem ako vy, ale keď som bol dieťa a otec otvoril bandasku, tak zasyčala. vtedy biozložky neboli. to bolo iné syčanie ako dnes? :D tiež vám poviem novinku, používám bandasky od nemrznúcej zmesy, teda podľa vás by som mal mať už píly a krovinorez ko. alebo to na tie staršie stroje neplatí? tam sa nič neupchá? zmes sa neochudobní? 

to ste boli vy, ktorý mi minule tak oponoval a tvrdil, že čínsky piest a valec do píly nikdy? minule som mal o tom debatu s mechanikom, ktorého poznám roky. odpovedal máme originál, máme čínsky drahší, máme tento lacnejší. keď chce niekto čínsky, tak je úplne v pohode, ale treba dávať pomer 1:40 a osobne neodporúčam do profi prevádzky, lebo jeden sa mi po mesiace vrátil zadrený (čo predstavuje cca 500 m3, teda zadrenie po cca 900 metroch), ale ináč sú v pohode. boli ste to vy, ktorý tvrdil, že tam sú vôle a v žiadnom prípade? lebo pri všetkej úcte k vám, k vaším znalostiam, keď v takej veci človek, ktorý mi pozerá do oči a povie toto, tak nemám dôvod mu neveriť a vy budete len táradlo. ak nie a iný mechanik, tak beriem späť.

čistenie palivovej cesty môže znamenať, že to ľudia dajú do nečistej bandasky a nie je to len vecou benzínu a keď si prečítate môj úplne prvý príspevok na túto tému, ta mňa hnevá ako dokážete (nie len vy) urážať ľudí, ktorí majú praktické skúsenosti a sú iné ako tie vaše (nie len vaše). prečítajte si príspevky pána, ktorý sa podpisoval ako HQ257 (tuším) a jemu tiež servisák vytrvalo oponoval a musel mať svoju pravdu, snáď to nie ste vy. 

ináč všimli ste si, že všetci, ktorí tu uviedli, že používajú aj staršiu zmes, tak aj uviedli stroje, aké majú, aby druhých neuviedli do omylu?rovnako sa im dostalo urážok. 

dnes som sa celý večer usmieval. niekto tu zakopal pod čiernu zem karburátor na stihl hobby a celkovo kvalitu píly. povedali mu to v servise. sused celý večer takou malou stihl (skutočne neviem model) rezal drevo. ročne takto 44 m3 napíli (pre dva domy) a tá píla mu ide v pohode. 

ja vás nechcem uraziť ako vy o brzdovej kvapaline, ale kvalitný mechanik nemá čas počas dňa sedieť a písať na nete a otravuju ho este aj doma ľudia a rady od nekvalitneho, by sa mali brat s rezervou. kazdopadne verim, ze sa snazite poradit podla svojho najlepsieho svedomia a vedomia, rovnako ako ja či iní tu napísali podľa svojho vedomia a svedomia svoje vlastné skúsenosti a prax. 

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.105.167 (?)
14.10.2016 21:32
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Problémy s neprůchodnými karburátory mají stejně tak motorky.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


bunny (527) - xxx.xxx.67.176 (?)
14.10.2016 21:40
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

ale teraz kecáte :D veď na fóre sa jasne píše, že je to spôsobené tým že na pílach sú malé trysky a membrány a neviem čo, čo je daň za emisie (+biozložka) a aj preto sa to upcháva. ale to potom znamená, že by sa aj na starých pílach ako hq40. hq372xp, stihl 026 krov. dolmar ms340 to malo upchávať a ono sa to nechce upchať :D viete si predstaviť ako málo už tie píly používam, keď len pripravujem palivo cca 20-30 pm ročne?!

Připojit reakci
                     

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.84.190 (?)
14.10.2016 20:39
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Tak jsem si to pročetl.Já si myslím že čerstvá směs není přece o tom, že jsem si dojel pro čerstvý benzín.Ten si koupím do 5 L nádoby a mám ho třeba přes zimu(zbytek)Do něj jsem dal stabilizátor.Směs si míchám čerstvou třeba po litru když do toho dám 2% oleje.Dělám to proto, že mi to doporučil návod k obsluze a a proto že si myslím že benzín za určitou dobu ten olej zdegraduje a ten olej pak málo maže.Nemůžu si dovolit dělat pokusy co který motor vydrží.Není pro mě problem dát 1 cl/1%oleje klidně do litru po měsíci navíc, nechápu jak někdo může tvrdit, že olej nalitý do benzinu před rokem maže stejně, protože on to tak dělá a nic se mu ještě nezadřelo.Ale to je zas můj názor.

Připojit reakci
                        

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


PP. [PE, 550] (4826) - xxx.xxx.9.135 (?)
14.10.2016 23:23
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

O té degradaci si to jen nemyslíte, to je fakt. Jen dodám, že se dají koupit ne dramaticky drahé 2 t oleje pro ředění 1:50, které už stabilizační složky obsahují (Divinol). Takže když náhodou namícháte víc, nic strašného se neděje.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.84.190 (?)
15.10.2016 6:46
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Nepotřebuju stabilizovat olej. Kupuji 5L benzinu a ten stabilizuji. Hlavně pro motor Honda GSV, pro sekačku, vertikutátor.Z toho si pak míchám směs pro pilu, křovinořez.Vždy do 1,5l pet tj. 3cl oleje.Půl litru mi namíchá i naše malá Janička, když jí řeknu že ta čárka je 1cl/1%.Věřím, že tak to dělá mnoho dalších lidí a kdyby se ten pán, co s tím namícháním má problémy, protože si je vymýšlí, obrátil na souseda, tak mu těch jeho 2.8888dcl za flašku vína 3x do roka odleje.
Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


PP. [PE, 550] (4826) - xxx.xxx.9.135 (?)
15.10.2016 8:56
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

No nevím, jestli jste to dobře pochopil, nebo já špatně napsal. Jde o stabilizaci směsi, ne oleje. Jen prostě ten stabilizátor je v oleji, ne ve flaštičce vedle.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.84.190 (?)
15.10.2016 10:13
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Já potřebuju stabilizovat čístý benzin hlavně do HondaGSV takže u mě flaštička vedle.Jinak se přiznám, že jsem si myslel, že ten stabilizátor v oleji má za úkol dělat směs i po roce čerstvou.Prostě ten pán co tu psal že tam klidně leje i směs dvouletou to používá a my mladí smradi o tom nic nevíme.I tak děkuji za trpělivost.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.243.129 (?)
15.10.2016 10:59
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dobry den pane xx.84.190, v prvom rade mozem skonstatovat, ze ak ste mlady, to vobec nemusi znamenat, ze ste "smrad", ako vtipne pisete. Mlady clovek moze byt hlupy, ale velmi casto tomu tak nie je, iba si niektori geronti neurciteho veku potrebuju honit ego. Skusenosti boli hlavnou a nezastupitelnou zlozkou vedomosti jednotlivca napr. pred 200 rokmi, ked nezriedka analfabeti a poloanalfabeti neboli schopni nacerpat znalosti inak. A vtedy navyse neboli informacie take narastajuce a premenlive ako dnes.Dnes je tomu inak. Zmieneni geronti často nie su schopni sledovat vyvoj techniky a orientovat sa v dnesnej informacnej dzungli, preto nezriedka melú technicke nezmysly, preferujúc stare skusenosti spred xx rokov. Ovsem ani zdaleka neplati to o vsetkych ludoch zreleho veku, samozrejme ze nie. Hlupak moze byt stary aj mlady...

K veci:

Ako akiste viete, hondaGSV je velmi usporny a preto ma o.i. velmi male kanaliky a otvorceky v jednotlivych komponentoch karburatora. Preto mu prospeje pravidelne pouzivanie stabilizatora paliva. V praxi sa mi osvedcili stabilizatory napr. Briggs&Straton, VIF, Honda. Urcite su aj ine kvalitne znacky. Pri malej spotrebe hondyGSV su to prijatelne naklady oproti cene noveho karburatora...  

"Skusenosti"  typu o pouzivani zmesi z minuleho roku su blaboly ignorujuce sucasny stav techniky/paliv/euronoriem a tiež ignorujuce navod na pouzivaniu od vyrobcu. Iba malo z takychto demagogov vam potom napise: Mylil som sa, kolisu mi volnobezne otacky, motor zle startuje, nema vykon, lebo som si to sam dosr*l starou zmesou... To im ego nedovoli. Potom radsej napisu kydy typu hondaGSV je nespolahlivy, apod.

 Overte si uvedene informacie a urobte tak, aby aby vam stroj pracoval spolahlivo a bez problemov.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


bunny (527) - xxx.xxx.67.176 (?)
15.10.2016 12:20
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

viem, že ste na mňa nereagovali, ale prečo sú to bláboly? myslím, že odporúčania sú jedna vec askutočnosť iná. myslím, že úplne by stačilo, keby tu niekto hodil nezávislý test, ktorý by relatívne presne ukázal, po akom čase sa skutočne dôjde k poškodeniu motora zmesou benzínu, ktorá nedokázala mazať, resp. kedy došlo k upchatiu trysiek.

čo sa mňa týka, tak minule som tu riešil zdochyňajúcu pílu, prišiel som na chybu a priznal, že som debil, lebo to bola blbosť. teda o honení ega nemôže byť ani reč, ale to je asi u každého ináč.

odbočím úplne od záhradnej a lesnej techniky, prejdem k potravinárstvu, farmácii, doplnkom výživy. je všeobecne známe, že odporúčané dávkovanie sa častokrát niekoľkonásobne prekračuje, ale legislatíva dovolí s ohľadom na možné (pravdepodobné) riziká, len menšie množstvá. keď analogicky prejdem zase ku technike, tak návody síce odporúčajú, tiež sú známe možné riziká, ale už nikto striktne nenapísal, po akom čase zmes spôsobí poškodenie stroja, lebo tam pôsobí veľa faktorov, preto je podľa mňa hlúposť napádať iných zá skúsenosti. 

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.147.46 (?)
27.10.2016 17:10
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Spíše jsou to jen marketingové kecy, za účelem oblbnutí zákazníka a navýšení ceny.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.57.166 (?)
27.10.2016 19:32
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Ve firmě máme dvě Hondy. Sekačku a Varinu. Od té doby, jak přidáváme stabilizátor, je start motoru i po delší době hned po protočení motoru. Bez stabilizátoru se musel vypustit z plovákové komory benzín, pod svíčku dát čerstvý benzín a motor se s kuckáním rozjel. Ten vypustěný benzín smrděl po fermeži. Kecy nee. 

Připojit reakci
                        

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.44.93 (?)
14.10.2016 23:28
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Vážený pán Bunny.Aktuálne nemám čas sa zaoberať s tým čo Vám povedal Váš známy- mechanik.Ako ste sám podotkol nemám čas sedeť pol dňa na nete.

  Sme pomerne malý servis, ale aj tak máme na servise prakticky 20 rokov desiatky strojov mesačne.Čiže z Vašimi bohatými skúsenosťami sa nemôžeme porovnávať.Môžem Vám dôverne prezradiť že je mi srdečne jedno čo si myslíte a čo robíte.A chápem aj to že nie každý vie pochopiť to na čo sa pozerá.

  Nikdy ma neprestanú udivovať ľudia ktorý si myslia že keď prečítajú pár diskusii a pozrú pár videí začnú sa považovať za odborne vzdatných mechanikov alebo elektrikárov poprípade plynárov.naozaj veríte tomu že keď pozriem tie videá a prečítam nejaké diskusie tak budem vedieť robiť to čo napríklad robíte vy.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


bunny (527) - xxx.xxx.67.176 (?)
15.10.2016 0:37
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

takže som vám vlastne stúpil na otlak, že som si dovolil nesúhlasiť s vaším názorom o neoriginálnej aftermarket sade piest+valec predávanej po celom svete, lebo vy ste tvrdili, že toto nie a jednoznačne originál, zrejme tam bude aj väčšia marža, že?!  v podstate som vám len chcel vysvetliť, že mám tendenciu veriť človeku, ktorého reálne poznám, ktorý tvrdí, že tie sady montuje a sú v pohode, nie vám. tým, že ste to tak pekne vysvetlili, že ste pomerne malý servis, tak veľa vecí vysvetľuje a dáva to toho viac svetla. :)

verím, že tu rečová bariéra nehrozí a nebudete mať problém pochopiť, že reagoval som na zosmiešňovanie ľudí (aj nad mnou), ktorí napísali reálne skúsenosti, pri konkrétnych strojoch kvôli tomu, že ich názor bol iný ako tu momentálne prezentované rady. ináč bio zložky sú v benzíne pekne dlho a také burlivé debaty sú snáď pár mesiacov. asi módny trend. :) nikto nenapísal, že robte to tak aj vy, každý (s iným názorom) napísal, že to robí on sám. 

už keď sa nad tým zamyslíte so snahou o logiku (ja nemôžem, brzdová kvapalina), tak aj keď kvalita zmesy časom klesá (čo absolutne nikto nepoprel), tak neviete, kde je tá hraničná hodnota, kedy to spôsobí poškodenie motora a karburátora, teda už len z toho dôvodu je nezmyselné útočiť na niekoho, kto napíše, že použije pol roka starú zmes a nemá problém. výrobca síce píše o čerstvej zmesy, ale je to o.i. aj z dôvodu, aby bol chránený pri reklamácii. 

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.44.93 (?)
15.10.2016 1:20
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Mohli by ste mi pošepkať do uška koľko že ste tých aftermarket piestov a valcov založili?

 Sám ste tu napísal že sa stalo že po mesiaci sa piest odobral do valahaly piestov.Podľa našich zákonov má zákazník záruku na diel 3 mesiace.To znamená že ďalší platí servis.A len tak na okraj - na replikách zarobím viac.

    No a len tak pre zaujímavosť sa spýtajte svojho kamaráta servisáka čo je jeho hlavná náplň práce od marca do júna každý rok.Potom tu môžete mlieť niečo o tom ako sa výrobcovia prehnane chránia.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


bunny (527) - xxx.xxx.67.176 (?)
15.10.2016 2:08
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

pošepkám vám do uška, že som o nich nevedel, napísal o tom niekto odtiaľ, že ich montuje a je s nimi spokojný, potom som to kúpil aj ja. keď budete rovnako šikovný ako ironický, tak si to tu nájdete a oslovíte konkrétneho mechanika. čo sa mňa týka, tak na dvoch pilách fungujú úplne v pohode a viac rokov. 

áno, napísal som, že pre bežné (hobby) použitie je to úplne v pohode, ale že to mala píla v ťažbe a po mesiaci to kľaklo. dokonca sa priznal. netrepal, že jasné. to prežije svet. práve pre také múdre hlavy ako vy som napísal, že tá píla urobila za mesiac cca 500 m3 dreva, teda cca 900 pm dreva, čo je pri spotrebe 30 pm dreva na rok 30 rokov prevádzky. 

nepísali ste náhodou, že ste vyskúšali aftermarket sady, ale že neboli dobré a že montujete originál a teraz píšete, že na nich máte viac. to ich tak draho predávate?! som si istý, že absolútne nikoho nezaujíma to naťahovanie. 

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.44.93 (?)
15.10.2016 7:52
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Takže ste predpokladám v živote nevideli naživo žiadny piest.No ale to Vám nebráni pasovať sa do úlohy odborníka. Nič proti Vám, ale čo keby ste diskutoval o tom v čom sa vyznáte a mal aj nejaké vlastné skúsenosti.

  No a o cenách by som s vami nerád diskutoval.Musí Vám stačiť že na 25 eurovom pieste nejasného pôvodu zarobím viac ako na 60eurovom originále.A z toho vyplýva aj to že mnohý predajcovia Vám radi ponúknu to na čom viacej zarobia.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.181.188 (?)
28.2.2017 21:30
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

No já stejně nechápu, jak ten pán, co na začátku celé diskuze natropil tolik rozbrojů s tím, že mu stačí nalít do pily jen 0,45 litru benzínu (obsah nádrže) dokázal do té plné nádrže dostat ještě to nezbytné množství oleje??? Je možné, že naplnil nádrž, pak ji přelil jinam do certifikované nádoby, odebral z ní přesně tolik benzínu, kolik tam pak dolil oleje a pak tu promíchanou směs zase vrátil do nádrže? Hmmm... být jím, tak si raději pořídím obloukovou pilu :-).

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.128.23 (?)
14.4.2017 3:16
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dobrý den pánové. Pečlivě čtu Vaše názory, rady. Stará směs, nebo mladá směs. Jak to se směsí dělají třeba na Aljašce, nebo v Tajze, nebo na dálném severu, či v Jižní Americe a Africe? Vždyť oni jsou odříznuti od možnosti tankovat čerstvá paliva třeba převážnou část roku. Zásobování je jednou či dvakrát do roka a oni přesto používají ty samé pily jako mi tady. Přeci mi nikdo nebude tvrdit, že Huskvarna, nebo Stihlka pracující v Kanadských teritoriích, napájená 6 a více měsíců starým benzínem je jiná než ten samý tip pily koupený někde v Horní Dolní uprostřed střední Evropy. Já myslím, že směs je tipická výmluva našeho obchodníka, aby nemusel zaplatit reklamaci. Však si musíme uvědomit, že v zemích o kterých tu píši, by našemu obchodníkovi dal první dřevohlod klackem po hlavě, nebo mu vrazil lištu té zadřené pily do břicha. Ty samé debaty jsou i ohledně délek lišt a rozměrů řetězů apod. No jen si zkuste říct támhle někde v brazilii místnímu dřevohlodovi, že mu pila nejede protože má starou směs. Kdyby to tak bylo, tak tam výrobci pil neprodaj ani kousek. Nic proti tomu, když někoho baví běhat furt k benzíně a odměřovat litry a mililitry a co já vím jaké pidilitry, je to každěho věc. Já používám červený olej od Stihlu, ne proto, že bych si myslel, že je lepší než modrý Huskvarňácký, nebo nějaký jiný, ale mám to nejblíž a nechávají mě ho 1.5 litru za 248,- kč v petce. Přijdu domů, přeliji ho do Huskvarňácký flašky s odměrkou, vemu dva 20.ti litrový plechový kanistry, do každýho dám 4 deci toho oleje, dojedo k benzíně natankuju do nich po dvaceti bezín, někdy naturá, někdy lihový eko a používám to do pil i do Vari i do křoviňáku (pily HQ 575 XPG, HQ 445e II, Homelite X2, Stihl 034 AV, 041 AV, křoviňáci od oleomagu, ale už nevím tipy). No a až dojde tak proces opakuju.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


Moon Moon (9) - xxx.xxx.128.23 (?)
14.4.2017 3:36
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Jen jsem se chtěl představit. Jsem si nevšiml, že nejsem přihlášený. Ten názor ohledně stáří směsi na Aljašce jsem psal já.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.9.80 (?)
14.4.2017 9:10
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Pane Moon, obavam sa ze sa mylite, lebo je docela velky predpoklad, ze " Aljašce, nebo v Tajze, nebo na dálném severu, či v Jižní Americe a Africe "  nemaju natvrdlych eurouradnikov odtrhnutych od zivota ktori svojimi legislativnymi rozhodnutiami ničia život bežnym ludom. Je teda mozne predpokladat, ze maju benzin benzinovy a nie nasu benzinovu grcku s primiesanymi eurosračkami. Inymi slovami na svoj postup skor-neskor doplatite sam. Obzvlast, ked si kupite nejaky moderny nizkoemisny motorovy strojcek vyrobeny podla poslednej legislativy s pidi kanalikmi v karburacii...

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


Moon Moon (9) - xxx.xxx.128.23 (?)
15.4.2017 23:14
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dobrý večer pánové. Samozřejmě se mohu mýlit. Samozřejmě vše co jsem napsal je jen můj subjektivní názor a nikomu ho nenutím a nikomu nedoporučuji, aby dělal to co já. Vše to byla jen úvaha. Samozřejmě, že v Africe, Jižní americe a v Rusku si hlavu nikdo neláme s ekologií pohonných hmot, ale USA, Kanada, tam hrozí i zblblé soudní pře o obrovská odškodnění a normy mají přísnější než EU. Myslím, že mají taky benzín nějak změněný oproti dřívějšku a přesto do svých pil lejou dle měřítek tohoto vlákna starou směs a fungujou. Jak je to možné??? Opravdu by mne zajímalo jak to řeší oni, odtržení od civilizace? Co leju do svých mašinek já je nepodstatné, každý rok po sezoně dostanou nové pístní kroužky ať je to třeba nebo ne, a kdyby se cokoli stalo s pístem, válcem, atd., tak na ebay si z Hokongu, nebo jinde z Číny za pár kaček nechám poslat náhradní součástku a jede se na novo.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.26.74 (?)
17.4.2017 8:19
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Zdravim, mám kamaráda, který je prodejce zahradni a lesní techniky, sám je strojar a dělal i v lese s pilou, takže oproti většině prodejců docela odborník a hlavně solidní člověk, osobně mi doporučil do pil, sekacek dávat verva 100 a nic jiného kde jsou biosajrajty, on není benzin jako benzin a hlavně co spolkne třeba má babička hq 55,nemussi spolknout moderní pila s motorem x torq a nizsima emisema, loni jsem koupil do slabších probirek h 135 a upozornil mne abych dával pozor na stáří benzínu s olejem maximálně 3 týdny.Jinak h 55,kterou mám od r.91 jede i na rok starý benzin, takže myslím, ze když se sejde moderní stroj a nekvalitní bezin, potažmo stará směs benzínu s olejem může nastat problém :-)

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


Moon Moon (9) - xxx.xxx.128.23 (?)
21.4.2017 0:43
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

   Dobrý večer.

   Tak jsem nebyl líný a napsal jsem dotaz do Parama, Unipetrolu, Polari a Benziny technikům. Odpovědělo zatím jen Paramo a Polari. V obou případech se schodli na tom, že benzín i namíchaný bezín s olejem (tzv. mix) je dobře skladovatelný, v pečlivě vzduchotěsně uzavřené a zcela naplněné nádobě minimálně jeden rok, bez degradace. Prý to vyžaduje i zákon o výrobě paliv. Oba technici připustili, že by pro svoji osobní potřebu neskladovali déle jak jeden rok. Technik z Parama poslal dosti obsáhlou odpověď, kde vysvětlil rozdíl ve výrobě benzínu od první republiky. Prý už za první republiky bylo přidáváno do benzínu 20 procent ethanolu, což je stejné množství jako se přidává dnes. Jediný rozdíl je v tom, že dříve se na výrobu používal postup zvaný selektivní rafinace (či jinak zvané rozpouštědlové či extrakční) a v současné době se používájí postupy zvané hydrokrakové výrobní technologie. Důvodů ke změně je několik, ale dva jsou hlavní. První je menší negativní dopad na životní prostředí a druhý je, že se z ropy vytěží více paliva. Dle jeho vysvětlení se ethanol přidává, protože je levný a protože zvyšuje oktanové číslo.

   Proto si myslím, že debaty o mladé, staré směsi jsou jen obchodním tahem jak neuznat záruku. Všechny společnosti vyrábějící benzín, olej mají internetové stránky, kde uvádějí kontakty a kdo nevěří má možnost si ověřit tyto informace.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.4.243 (?)
21.4.2017 6:57
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Bezezbytku věřím tomu co jste napsal, ale třeba nádrže motorů nejsou uzavřené nádoby podle popisu. Musejí mít možnost nasávat vzduch při úbytku paliva provozem. Když k tomu přidám schopnost některých skladovat palivo v PET flaškách, pak bych se tvrzením v záručním řešení problémů nedivil, ale jedním dechcem také uznám, že někteří to mají jako zklínadlo a šmahem to svádí na palivo.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.102.230 (?)
21.4.2017 8:52
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Vřelé díky za všecky servisáky mistře Moon. Sice máme práce nad hlavu a proč néé, penízky z oprav a zbytečných oprav jsou stejné, někdy i snáze vydělané. Kdyby náhodou nějaký obětní beránek zapochyboval nad novým postupem skladování benzínu pro zahradní a lesní malou techniku, koukněte se do manuálu motoru. Díky mistře Moon.
Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.237.101 (?)
21.4.2017 15:35
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Měl byste jít dělat něco v akordu u pásu a pak můžete kecat o vydělaných penězích. Osobně mám zkušenost, že lepší se nehnat do servisu, kde servisák toho možná umí míň, než já, ale umí pěkně kecat o benzínu a jeho stáří, zvětrání, zvodnění o nedostatku aditiv, neuměl jsem podle něj ani potáhnout za startovací šňůru. Stačilo jen si k motoru sednout na stoličku, osahat si všechny hejblátka a pružinky, no a nakonec stačil jen křížový šroubovák, k tomu, aby se závada odstranila.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.199.75 (?)
21.4.2017 10:10
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Myslím si, že toto je hlavný problém. Beznín sa prirodzene odparuje, oxiduje a vlhne. Mení sa jeho zloženie - ochudobnenie o najprchavejšie zložky + vypadávanie slizov vďaka biozložke. Lacným riešením je úplne naplniť nádrž pred zimou, t.j. negatíva sa minimalizujú, druhým efektívnym riešením je dokonale spotrebovať nádrž pred odstavením. Mechanický štartér má tú výhodu, že i drobné nečistoty sa dajú zvládnuť silou - opakovaným pretočením (kľudne aj 20x). Dôležité je čistenie filtra vzduchu, vedieť používať sýtič a nebyť lakomý, nepoužiť namiešanú starú zmes, resp. použiť ju na ničo iné. Pre miešanie zmesi preferujem štvortakty, kde zmes netreba premiešavať s olejom. Do Stihlu existuje litrové balenie oleja s odmerkou. Moje množstvo miešania je bandaska. Viem koľko natankujem do prázdnej a pridám potrebné množstvo oleja. Bandaska mi vydrží jeden až dva mesiace, takže staré palivo neriešim. Jesenný zvyšok je dobrý na podpal, bez oleja vydrží benzín v bandaske kľudne celú zimu. Predávajú sa aj štartovacie spreje s obsahom éteru. Stačí streknúť na filter a hneď to inak štartuje...

Servisy potrebujú z niečoho žiť. Žijú z nevedomosti a z pohodlnosti ľudí. Ak predajca odporúča jarnú kontrolu, tak na ňu pohodlní idú. V servise im zopakujú, že do servisu treba chodiť pravidelne a preventívne. No a tak sa ľudia o prevenciu nestarajú a spoliehajú sa na odborníkov. Zvlášť, ak nevedia po zime naštartovať.

Ľudia chcú ušetriť (starostlivosť, nákupnú cenu) a tak si priplatia. Profi tireda štartuje spoľahlivo, hobby má svoje muchy,, lebo sa niekde "ušetrilo". Väčšinu vecí, ktoré riešia servisy by si ľudia vedeli odstrániť aj sami. Normálnou starostlivosťou, preventívnou, a aj vytrvalosťou. Mne začína sezóna výmenou oleja a vyčistením filtra, až potom príde dolievanie paliva.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.4.243 (?)
21.4.2017 11:31
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

102 230 asi chápu co jste chtěl spíše mezi řádky řáci, ale aniž bych teď jakkoli narážel na Vás musím říci, že někteří Vaši servisní "kolegové" jsou tak zralí na tyčkou po hřbetě. Už v telefonu totiž vědí, čím se "to" stalo. A co myslíte, že "to" je? No špatný benzín. Jistě, někteří tankují kde kam - kde co, ale i ti si prostě dávají pozor a vedou to v patrnosti jsou zařazeni do stejné skupiny při komunikaci s tím správným servisem. Fakt by si někteří kolegové měli sáhnout do svědomí Chovají se jako bohové vládnoucí záručníma podmínkama.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.102.230 (?)
21.4.2017 12:16
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Na tohle je jediná rada. Neopravovat po telefonu. Dovezte, zjistíme, opravíme. Dobře míněnou radu otočí jeliman proti servisákovi. A ten protelefonovanej čas je ztráta, místo toho mám kus práce.
Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.4.243 (?)
21.4.2017 13:11
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Zbytečně chytáte!! Vaši práci nikdo nezpochybňuje ani Vás osobně. Ale při tel. kontaktu s dotazem na termín kdy je možné přivést záruční opravu následuje otázka a co tomu je a odpověď na popsanou závadu je, to je benzínem snad dokážete pochopit, že to musí být kouzelník nebo teda nemusí, ale občas se v nevyžádané diagnóze plete. Takže nevím, o jakých jelimanech je zde řeč a zase tak kosmickou techniku nikdo z vás neopravuje aby tomu nemohl rozumět i zákazník podobného vzdělání i když se jako servisák neživí. Přestaňte laskavě štěkat a zamyslete se nad tím, jestli chcete obhajovat všechny "kolegy", co se servisem živí aniž by jste je znal.
Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.102.230 (?)
21.4.2017 19:13
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Známe se mezi sebou, po telefonu jedu objednávky a dost. Chytaj se jelimani, že víc neporadíme, zadarmo ani ťuk.
Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.241.180 (?)
21.4.2017 17:10
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

 Pane Moon, nezlobte se na mne, ale neverim vam ze skladovani zmesi benzinu a oleje tzv. mixu je dnes tak bezproblemove. Vic mi to pripada, ze si z nas delate srandu. Opiram to o sve zkusenosti a tez o oficialni informace na internetovych strankach vyrobcu motoru napr. Briggs&Stratton, Honda,... atd.

 Ne, žel,  nejsou to obchodni tahy. Je to kruta realita, ze se skladovanim dnesnich benzinu je problem, zejmena mixu a zejmena v karburatorech modernich malych motorku a v jejich nadrzich. Delate si z nas šoufky.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


Moon Moon (9) - xxx.xxx.128.23 (?)
21.4.2017 18:34
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

   Dobrý den pánové. Mnou výše presentované informace, jak jsem uvedl, jsou od techniků firem Polari a Paramo, tedy výrobců benzínů. Já se živím motorovou pilou. Proto jsem napsal, kdo nevěří ať si napíše k výrobcům. Co uvádějí výrobci motorů to nevím, ale myslím, že nebudou v rozporu s výrobci benzínů. Vždyť pily vyvíjejí tak, aby pro ně byla pohonná směs, takže musejí spolupracovat. Jak je to doopravdy to fakt nevím.

   Pravda je, že ani jeden z techiků nehovořil o nádržích mašinek, ale o vzduchotěsné nádobě, což jak tady již někdo napsal nádrž mašinky není. Taky plné, aby nedocházelo k odpařování a v případě skladovaného mixu nádobu před použitím promýchat, protřepat, atd. Olej se časem usazuje na dně.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.224.1 (?)
21.4.2017 19:40
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Zdar. tak pánovė. Nalít si do pily namíchanou směs starší jak 4 měsíce je nesmysl. Osobně jsem dělal několik pil s podobnou historií. Nicméně musel sem v práci nouzově nalít do svojí pilečky jonseref 2036 3/4 roku starou co zbyla po křoviňáku cca 10 minut zápřah kvuli vytažení auta a zvonila jak kráva. Tak asi tak. Neznalý by řezal dál a to by bylo nadávání na značku servis atd. přeberte si to jak chcete. zdat Laslo
Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.9.129 (?)
21.4.2017 21:38
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Přesně tak. Panu Moon Moon nevěřím ani slovo. Žádný seriózní výrobce by nedoporučil skladovat benzín, což už samo o sobě je směs mnoha látek, namíchaný s blíže neurčeným olejem, což je opět směs mnoha látek. Nikdo, žádný normální chemik se vám nezaručí, že v takovémto chemickém guláši dlouhodobě nebude docházet k nějakým nežádoucím změnám! A ono je to vidět i na barvě - čerstvě namíchaná směs s červeným Castrolem je pěkně růžová, stará směs jde z jasně růžové do hněda. I samotný benzín mírně mění barvu do žluté až žlutohnědé. No, jestli někomu těch 15-20 korun za nádržku v motorovce nebo křoviňáku stojí za to riziko... Já s tím radši podpálím ostříhané větve ze stromů a do stroje mixnu čerstvý.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


Moon Moon (9) - xxx.xxx.128.23 (?)
21.4.2017 22:56
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

V pořádku. Mě nevěřte, já jsem se ptal jak řeší palivo třeba na Aljašce, když jsou dlouhou dobu odříznuti od možnosti čerpat nové palivo a neznali jsme nikdo odpověď. Tak jsem napsal dotaz přímo výrobci a presentoval jsem jeho odpověď. Je jasné, že nikdo z nás nemá důvod skladovat palivo dlouhou dobu. Samozřejmě mi je naprosto jedno co kdo leje do svých mašinek. Já si leji co uznám za vhodné a předpokládám, že ostatní také. Jestli někdo nechá ve svém stroji dlouho směs a pak rovnou startuje je jen jeho věc. Já třeba ve strojích, které parkuji venku nechávám plnou nádrž, protože jinak by zevnitř zrezla. Ovšem první start po delší době s touto směsí nedělám. Starou směs cca 5 litrů smíchám s 15ti litry čerstvé a tu pak používám do svých mašinek bez obav. Jen můj názor a funguje mi to tak dlouhá leta.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.116.145 (?)
24.4.2017 10:45
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Akuálne dnes už čistíme 4. karburátor.Asi tie karburátory nečítali Váš odborný názor.Budem im musieť asi prehovoriť do duše.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.141.156 (?)
24.4.2017 11:45
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

116.145 je provokatér s jedním příspěvkem!!

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


Jani02 (277) - xxx.xxx.116.145 (?)
24.4.2017 12:26
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Myslíte?

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.244.23 (?)
24.4.2017 15:25
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Servisák po desáté ranní nesedí u počitače, leda tak nějaký pařan, kterého baví dráždit lidi.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.102.230 (?)
24.4.2017 17:53
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Pane a proč Vy sedíte o půl desáté u počítače? Živíte se machrováním v diskuzi, či se dráždíte? Víte díly se objednávají přes internet a celý den stát u stolu, tak si mohu sednout a mohu objednávat i dráždit. Jenom nechápu, jak Vaše dráždění souvisí s Vaší prací. Mimochodem, čtu, že pan Moon nám stále dohazuje zákazníky, vřelé díky.
Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


ji ko (34) - xxx.xxx.25.89 (?)
24.4.2017 14:16
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Zachovejte klid, souhlasím s vámi, skoro stejně to dělám už 30 let a vše je OK. To jen na netu je fůra hrdinů, co si něco přečetli, neuvažují o smyslu vět a do omrzení na své pravdě budou trvat. Je to nešvár táhnoucí se napříč obory, protože např při kuchaření vypadlo z nějakého receptu máslo(chybička se vloudila, co naděláme) a pak to asi 99 mudrců opsalo. Nikdo si nezkusil podle receptu uvařit neb jinak by zjistil, že recept nefunguje. A v této diskusi to máte naprosto stejné. Jeden přečetl cosi o biosložkách v benzínu, dalších 99 to opakuje po něm ALE ŠPATNĚ, protože nepochopili souvislosti...

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


Moon Moon (9) - xxx.xxx.128.23 (?)
24.4.2017 16:50
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

   Dobré odpoledne pánové. 

   Tak jsem se zeptal techniků fy Polari a Paramo na tzv. biosložky v benzínu. Byl jsem jimi poučen, že biosložky v tom smyslu jak je chápeme mi (náhrada z řepkového oleje) se přidává jen do nafty. Do benzínu se přidává jen ethanol, což je v podstatě líh, který má samozřejmě biologický původ a tento se přidával již za první republiky a to v poměru cca dvacet procent dle oktanového čísla. Důvod je, jak jsem již psal dříve, to že je levný a zvyšuje oktanové číslo. Laicky řečeno jediný rozdíl v benzínu oproti dobám dřívějším je ten, že v něm není olovnaté adetivum, které sloužilo k mazání ventilů, protože staré čtyřdobé motory neměli v hlavách vodítkovinu. V dvoudobých motorech prý nezáleží ani tak na benzínu, jako na kvalitě olejů do nich přidávaných. Ohledně skladování si oba technici stojí na svém a to tak jak jsem popsal v dřívějšim příspěvku. Pánové nijak mi nenadávejte za tyto informace, jen jsem je předal.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.247.157 (?)
24.4.2017 18:00
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Pane Moon, nenadavam vam, ale trepete nezmysly, ktore nie su pravda. 

1. Odkial dočerta viete ako chapem(e) mY biozlozky?  Ked v tom mate guláš, tak laskavo hovorte(=mluvte) iba za seba...

2. Z jakych pramenov ste ziskali informaciu, ze "olovnaté adetivum "  bolo pridavane na mazani ventilu? Jedovate olovnate aditiva boli primiesavane do benzinu ako lacne(=levne) antidetonacne prisady. Nebyt celozivotneho usilia uctyhodneho pana Petersona, tak jedovate olovo by kydali do benzinu petrolejarske firmy dodnes... (To ze olovate prisady maju určitu mazaciu schopnost je znama vec, ale marginalnu, ako sa ukazalo)

3. Kto su tí ospevovani " technici fy Polari a Paramo"?  Maju mená? Zodpovedajuce vzdelanie a pracovne zaradenie? Snad to nie su napr. udrzbari a podobne...

Mohlo by mi byt jedno, co tu blabolite, ale vadi mi, ze vase zjednodusujuce "hospodske" povídačky vedu k poskodzovaniu neinformovanych uzivatelov malych modernych motorcekov. To je to co mi vadí. 

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


Moon Moon (9) - xxx.xxx.128.23 (?)
24.4.2017 19:27
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dobrý večer.

   1. Nevím jak Vy chápete.

   2. Mazání byl jeden z důvodů.

   3. Jména mají. Najdete je na stránkách jmenovaných firem i s emaily. Jsou uváděni jako fundovaní odborníci. Jaké mají vzdělání nevím. Možná, že jsou chemici, možná, že údržbáři. To společnosti většinou na svých webech uvádějí vedle ředitele, tiskového mluvčího a obchodního oddělení i kontakt na údržbáře. Podebaďte s nimi.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


Moon Moon (9) - xxx.xxx.128.23 (?)
24.4.2017 17:49
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

   Dobrý den pane ji ko.

   Nikdy jsem práci servismenů nekrityzoval a ani je nijak nenapadal. Snažím se jednat slušně a to nejen s nimi.

   Oni tvrdí jak moc mají práce, jak jsou naší hloupostí udření a místo toho aby byli rádi, tak v pracovní době ještě najdou čas na to jak nám poradit, aby té práce měli méně. Já být na jejich místě, tak si při práci čtu a mnu si ruce co ještě vydělám, jak zbohatnu. Co ale nechápu opravdu, jak je možné, že když dělám všechno špatně, tak proč tedy nejsou moje mašinky rozbité. Pochopil bych, kdyby to byla jen jedna, to bych mohl mít štěstí, ale já se pilou živím. Jsem majitelem několika pil od tří výrobců a ony stále fungujou, jo a k tomu dvě Vari z roku 1971, které jsem podědil. Mí dědci se s nima taky nijak nemazali.

   Víte, já si myslím, že ti chudáci servismeni pilek a fréz trpí nějakým druhem méněcennosti. Jestli závidí mechanikům od F1, nebo z NASA, nevím. Přijde mi, že z provozu, údržby a opravy jednoválcového dvoutaktu dělají tak trochu kosmickou vědu. Možná, kdyby se lépe učili, tak mohli těm co stavějí rakety podávat šroubovák a kladívko. Tedy jestli se kladívko a šroubovák při stavbě rakety používá, protože já to nevím. Já jsem jen obyčejnej dřevohlod.

   Pánové opraváři, nechci Vás urazit, tento příspěvek berte z humorem, ale uvědomte si, že takto, nejen tady, s námi jednáte skoro pořád. Přeji všem hezský nejen dnešek.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.102.230 (?)
24.4.2017 18:09
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Pane Moon, kdybyste se lépe učil Vy, tak byste tu nepsal hlouposti a Vaše práce by nebyla obsluha motorové pily. Krityzuje se píše kritizuje, jen tak na okraj ke vzdělání z češtin naša jazyk česka.
Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


Moon Moon (9) - xxx.xxx.128.23 (?)
24.4.2017 19:16
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

   Dobrý podvečer pánové debatující.

   Musím se Vám omluvit za tu hrubou chybu ve slově kritika. Promiňte, čeština není můj mateřský jazyk.

   Ano máte pravdu, kdybych se lépe učil nemusel jsem se dřít s pilou.

Připojit reakci
                           

Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem


host - xxx.xxx.116.145 (?)
24.4.2017 18:31
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Je 18.00 na dnes dosť.

Takže dnes sme u nás mali dohromady 5 karburátorov ktoré sa rozhodli nesprávať sa podľa odborného názoru miestneho benzínového guru.

  Ťažko je to vysvetľovať. 4 ks boli uloženky od jesene /podzimu/ a jedna píla bola čerstvo natankovaná nie čerstvým benzínom. Všetky po vyčistení  -plne funčné.

  Každý nech si to prebere ako chce.

  Ešte chcem povedať asi toto - verím že ten človek ktorý má problém s tým že som na nete o desiatej a aj na poludnie a dokonca aj po šiestej večer maká bez prestania od rána od 7.00 až do 19.00 ale my sme taký rozmaznaný že si dávame rôzne prestávky. Napríklad na jedlo na vecko alebo len tak 5-10minút lebo sa mi chce. No a nakoľko mám notebook pri ponku tak si pri tejto príležitosti rád pozriem   najnovšie odborné trendy v záhradnej technike v tomto prípade zastúpené ujom Mesiačikom.

Připojit reakci
Založit nové téma Nápověda
  Název diskusního téma   Počet příspěvků   Datum   Počet návštěv
Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem8324.4.201715874
Jaká je pila Hecht 956 2422.4.20176795
Teče olej z HQ 55220.4.2017149
Výběr levné jednoručky1018.4.2017913
Dolamar-Sachs 100 - volnoběh9316.4.2017138655
Pila Hitachi CS 33EB maže až moc 1710.4.20171081
Jaká je pila dolmar 5105 C?149.4.201711731
HQ136 karburátor 1224.3.20171726
Dolmar PS420c opakovaná závada nestartuje4220.3.201728748
Oleomac - dobrý4914.3.201750047
Ake su motorove pily Oleo-Mac?13813.3.2017235238
Hecht 927, levná jednoručka12810.3.2017118440
Husgvarna 136 po zahřátí motoru nestartuje102.3.20171272
Dolmar olej 2t4624.2.201726106
Oleo Mac 935 X220.2.2017885
Husqvarna 1422218.2.201713609
Dolmar PS79104716.2.20173860
Husqvarna 346xp dusi sa1011.2.20171136
Mala profi pila1210.2.20171472
Motorová pila Oleo-mac 947 939.2.2017167835
Makita EA4300F a Dolmar 420 rozdíl?331.1.2017784
Jakou kvalitní benzínovou pilu za cca 10 tis.?7130.1.201723797
Odmagnetovaný magnet v alternátoru1128.1.20171358
Aku pily greenworks - zkusenosti3927.1.201725910
ECHO CS-501SX1425.1.20173044
Výběr pily pro začátečníka - 7000+ Kč11322.1.201733566
Ostřící přípravek na ruční broušení řetězů nebo pilník s vodítkem2622.1.201718706
Zaslání zboží (pily) z USA, zkušenosti?513.1.20176222
Značení pístních kroužků111.1.2017474
Seřízení motorové pily Homelite 3314258.1.201764401
Nastaruje a chcipne166.1.20172849
Karburátor Walbro Stihl MS 270 - trysky1531.12.20162460
Zkušenosti s LEVITA 180 ES123.12.20161171
Husqvarna 555, 562 XP 46622.12.2016444607
Oleo Mac 9511020.12.201617045
Jonsered 2165 cs318.12.20161163
Elektrická řetězová pila - jakou doporučíte8116.12.201649898
Teče mi olej ze Stihlu511.12.20161319
Zrezanie jasenov1310.12.20162556
Stihl kontra Husqvarna989.12.201657698
Další diskuze: 1, 2, 3, 4, 5 >  
Další diskuze na téma Motorové pily najdete na serveru DŮMACHALUPA.cz.
Dům a chalupa - stavba, topení, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Panty, zvýšení počtu0:04
Panty, zvýšení počtu24.4.2017
Panty, zvýšení počtu24.4.2017
Zateplit RD z YTONGU 375mm?24.4.2017
Jakou značku lehké plechové střešní krytiny?24.4.2017
Zateplit RD z YTONGU 375mm?24.4.2017
Zateplit RD z YTONGU 375mm?24.4.2017
Zateplit RD z YTONGU 375mm?24.4.2017
Renovace plechové střechy nebo výměna?24.4.2017
Zateplit RD z YTONGU 375mm?23.4.2017
Další příspěvky > 
Úvodní stránka | Informace o serveru | Podmínky užívání | Reklama | Podněty a připomínky
(c) Lupo Media s.r.o. 1999 - 2017
Jak Google využívá data, když používáte weby nebo aplikace našich partnerů