Poměr benzínu a oleje do motor. pily



Stránky: 1,  2,  3   
host - 6.50 (?) 
4.1.2009 10:08, zobrazeno: 157347x

Dobrý den. Chtěl bych se zeptat, jaký má být správný poměr oleje a benzínu v mot. pilách. Před rokem jsem koupil pilu Stihl 026 a ještě jsem neměl možnost ji vyzkoušet. Prosím o radu konkrétně na tuhle pilu. Děkuji za odpovědi. M.L

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 34.194 (?), 4.1.2009 12:47

Dobrý den.poměr olej/benzín udává každý výrobce pil v návodu anebo přímo na obalu oleje věšinou 1:50.pro vaši pilu doporučuji olej stihl pro motorové pily(nezpomenu si na přesné označení),který koupíte v každé prodejně či servisu motor.pil.Jen tam probůh nelijte nějaký obyč. M2T apod.tyto oleje nejsou na takové otáčky dělané!!!a ještě k vaší pile.Divím se že vás nepálily ruce a nevyzkoušel jste pilu ihned. tojá bych nevydžel ahned bych řezal.ale neznám váš důvod,(třeba nemoc)tak se případně omlouvám.co se týče značky stihl, myslím, že jste zvolil dobře! tak hodně štěstí a pozor na bezpečnost práce při řezání. Zdarec palec Petr.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 21.66 (?), 4.1.2009 13:38

Pro první 1 až 2 nádrže bych namíchal poměr 1:30 a pilku trochu šetřit. Pak už 1:40 až 1:50 a plný plyn. A hlavně kvalitní /min polosyntetika/ olej.

Ivan

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 90.168 (?), 4.1.2009 22:49

Zjistěte si na jaký olej a v jakém poměru pila jela dosud. Moderní oleje rozpouští karbon - pokud jsou v pile karbony, tak při změně oleje se můžou uvolnit a motor se může i zadřít. Obecně bych zjistil stav pily příp. odkarbonoval, a pak olej Stihl, zpočátku vyšší poměr a pilu šetřit..  Gl.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Jiříček - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (463) - 211.38 (?), 5.1.2009 3:20

Konečně pořádné téma na diskuzi, už jsem se bál že se letos nikdo nezeptá na poměr benzínu a oleje do pily, protože tady na fóru se o tom skoro nic dosud nenapsalo!!!

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 90.168 (?), 5.1.2009 11:55

:-)

jj, je to tu na každém rohu. Ale o možnosti uvolnění karbonů při změně oleje jsem i tak radši napsal znova... ;)   Gl.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 5.1.2009 16:59

Zdravím všechny, zejména pak poslední dva přispěvatele. Dlouho jsem zde nebyl a tak nestačím zírat co se tu zatím nasypalo. Podobně jako venku. Téma poměru benzín x olej bylo tady popsáno opravdu podrobně a vidíte, za svátky tři kousky zadřené ze špatného míchání!! Dokonce se jeden pachatel přiznal, že sem chodí taky! Připadá mi to jako říkat děcku nesahej na kamna, pálí, dokud se nespálí osobně, bude špekulovat co je na tom pravdy.  Jiří, máš naprostou pravdu, popsalo se to tu snad v každém druhém tématu a stejně to nestačí! Takže ještě jednou :

Nová pila - první tři až pět nádrží, poměr 1:45 až 1:40, nejlépe olej doporučený výrobcem, osobně doporučuji tento dodržet po celou dobu záruky! Dále pokračovat v poměru předepsaném výrobcem, z pravidla 1:50. Benzín minimálně NA 91!

Starší pila zakoupená, či jinak pořízená z druhé ruky - nejlépe, při neznalosti původního oleje, olej M6A v poměru 1:33 až 1:30, případně jiný minerální olej, nikoli však specifikace API - TC!  Ten použít pouze v případě provedení dekarbonizace motoru, či jeho generální opravy. Benzín opět minimálně NA 91.  V žádném případě nepoužívat olej M2T, není stavěn na vysoké otáčky těchto strojů!

Radek

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 169.122 (?), 5.1.2009 17:11

když nevíte kolik oleje tak si kupte v Husqarně nebo kdekoli v takové prodejně cca za 170 kč olej v kanystru s měrkou, vymačknete do malé nádobky a je to na pět litrů, celková dá na asi 30l... než to doma prořežete v pile budete mít vousy jako prorok po pás

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 5.1.2009 17:50

169.122, nevím sice jaký "kanistr" máte na mysli, ale balení 1 litr s odměrkou, při mýchání v poměru 1 : 50, logicky odpovídá 50 litrům paliva! Poměr na 30 litrů by byl 1:30 a to by se pila za chvíli zastavila v karbonu! V těchto obalech se dodává olej s minimálně API - TC!

Radek

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Jani - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (116) - 104.166 (?), 5.1.2009 18:25

Pripojim sa aj ja.Miesat olej do benzínu pri pílach aktualnej generácie od popredných výrobcov /su traja/ v povere 1:30 ako som čital vyššie sa mi zdá asi také primerané ako poľovať na lastovičku húfnicou.Stroje su od výroby nastavene na bohatšiu zmes a to plne vyrovná zvýšené trenie pri zábehu.Samozrejme aj ja som zástanca toho že oleja treba dať do benzínu počas zábehu viac, ale ten pomer treba zmeniť z 1:50 na 1:48 alebo 1:45.pokiaľ niekto namieša 1:40 alebo dokonca 1:30 tak to potom neni pílenie ale zadymovanie a dôsledok zlého spaľovania je potom karbon a upchatý výfuk.A čo sa tyka benzínu, na slovensku sa dá kúpiť už len BA95 a dvojtaktu je uplne jedno či je natural alebo UNI. Olej používať jednoznačne doporučený výrobcom, hlavne čo sa tyka chatarov a domkarov, ruku na srdce-koľko litrov zmesy použijete do roka, rozdiel v cene Mogulu a Stihlu alebo Dolmaru v prepocte na 1l zmesy sa počita snad na 1korunu, naozaj sa to oplatí?Teraz nechcem rozvýriť tému olejov len sucho konštatujem.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3   
zahrada.cz
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika