Oleo-Mac GS 410 CX - podělte se se mnou o zkušenosti



host - 81.136 (?)
19.2.2015 12:16
Já si myslím že nejdůležitější je funkce a vlastnosti pily jako stroje a taky cena a to jakou pilu pro danou práci si vybrat a Ti zkušenějších jakou pilu by doporučili lidem kteří s pilami teprve začínají. A to jsou nejčtenější témata na tomto webu.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  <  6,  7,  8,  9,  10  >   
                     
host - 72.149 (?), 19.2.2015 10:54

Nepostřehl jsem, že by tu někdo vychvaloval katalyzátor. Rozhodně tu nikdo neuváděl že katalyzátor by měl být důvodem pro koupi pily. Pokud jsem já něco psal, tak jsem uvedl, že jsem byl převapený funkcí katalyzátoru na 2t motoru. Bohužel se vliv katalyzátoru projeví až když se kat. zahřeje a mezi řezy nevychladne. Pokud se pila s KAL použije k jednotlivým krátkým řezům, mezi kterými stačí KAT vyhladnout, nebo se nestačí ohřát bude účinek KAT minimální až žádný. Při odvětvování a pod. je vliv KAT (alespoň na mé PS420) opravdu znát.

FO

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 81.136 (?), 19.2.2015 12:16
Já si myslím že nejdůležitější je funkce a vlastnosti pily jako stroje a taky cena a to jakou pilu pro danou práci si vybrat a Ti zkušenějších jakou pilu by doporučili lidem kteří s pilami teprve začínají. A to jsou nejčtenější témata na tomto webu.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 72.149 (?), 19.2.2015 12:36

Plně souhlasím. Ale právě, že se jedná o nejsledovanější tema, bývá velmi často marketingově zneužíváno.

FO

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 140.103 (?), 19.2.2015 14:06

A tak vzniklo přísloví, potrefená husa nejvíce kejhá a běda vám, kteří jen letmo zmíníte nebo zkřivíte vlásek mé oblíbené značky tím, že pro názornost nakopírujete obrázek jak vypadá katalyzátor, protože nemáte obrázek rozebrané vlastní pily. Další detail, který od hobby uživatele s takovou pilkou asi neuslyším je ten, že má katalyzátor omezenou životnost, u aut je to něco okolo 120 000km a to navíc pomáhá lambda sonda u pil jeho zkáza záleží na více aspektech, studené starty, více oleje nebo vyšší teplota než 1400°C = smrt, takže to může být klidně 10 provozních hodin ale také třebas i 1000 hodin provozu, záleží na okolnostech provozování. Poté je to je to v pile jen těžítko,  případně lampička při nočním řezání. Do okamžiku zničení ale skutečně snižuje kouř a smrad na pile velmi citelně. Pokud má osazený výfuk na pile kvalitní materiál, dvojitou stěnu a výfuk dokáže odclonit jeho vyšší zahřívání, osobně s tímto řešením nemám problém je to fajn z pily nevychází žádný kouř, starty i provoz absolutně bez smadu a kouře, pokud se ale pilka (některé plastové hobiny) s teplem nedokáže popasovat a po dvou minutách řezu se od plastů z okolí výfuku začne řinout kouř skrz pálení plastů, moc nadšený z toho asi uživatel být nemůže. Někdy se negativní reakce dá vysvětlit i českým slovem, místo marketingu je poměrně lépe vystihující podstatu věci výraz: "nasere to".

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 72.149 (?), 19.2.2015 14:57

Víte, p.140.103, tou fotkou jste přece nikomu nezkřivil vlásek. Tím jste jen ukázal, že na fotce není jen síťka, ale funkční katalyzátor.  Podívejte se na barvu. To si opravdu myslíte, že jsem takový prosťáček, že jsem na vlastní pilce, kterou si servisuji sám neviděl, jestli vůbec a jaký je tam katalyzátor?  Jinak s vámi souhlasím, že katalyzátor je zařízení choulostivé na podmínky provozu. Proto jsem byl překvapen, že byl použit na 2T motoru a že jeho funkce není jen krátkodobá záležitost. O tom jsem ti již také psal. Až se KAT podělá, tak ho vyhodím a bez jakýchkoli úprav mohu pilu používat dál. Opakuji zde již poněkolikáté: Nejsem propagátor žádné značky, ani řešení s katalyzátorem. Píši vždy jen o zkušenostoch s PS420C, kde hoření plastů nepřichází v úvahu.

FO

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 105.167 (?), 19.2.2015 16:18
Vaše úvahy jsou naprosto zcestné. Jednoduchý katalyzátor na pile je podstatně méně choulostivý, než u auta, u kterého motor spotřebovává více oleje, než má. Ani výrobce neupozorňuje na nějakou spec obsluhu. Kde jste odvodil rozsah 10 - 1000 hod je záhada, neboť zatím jsem s katalyzátory nezaznamenal žádný problém. Je možné provozovat pilu i bez katalyzátoru, ale vliv na zápach je tak zásadní, že by to byla pro obsluhu ztráta výborné vlastnosti pily. Tavení plastů a podobné problémy se vyskytují na pilách, které nemají kvalitní plasty PAG..., které jsou ale výrobně dražší.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Jani02 - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (277) - 73.175 (?), 19.2.2015 19:27

Musímj dať pánovi 103 za pravdu.Viete ono tento výfuk funguje len vtedy pokiaľ sa spaliny fizicky dotknú povrchu na ktorom je nanesená vrstva katalyzátora.A to pri 2-takte dosť dobre neni možné.Aspoň nie dlhodobo.

  Celé toto naháňanie sa za emisnými limitmi je niekedy snáď až groteskné.Typický príklad je kat na dvojtakte.

 Pokiaľ je dobre nastavený kvalitný stroj z dobre namiešaným palivom tak po zahriatí jednoducho z výfuku takmer žiadne spaliny nevidieť.V tomto prípade bude taký kat ako tak plniť svoju funkciu možno pár hodín.Potom mu to nedovolí karbón krorý dvojtaktný motor jednoducho tvorí a nikto s tým nič nespraví.Pokiaľ sa nájde Edison ktorý zabehne motor na palive povedzme 1:25 tak ho podľa mňa odpáli v rádoch minút.

  Ono podľa mňa celé toto naháňanie sa za emisiami je choré.Je to presne taký istý idiotyzmus ako wolfrámové žiarovky, výkonné vysávače a najnovšie ak som dobre zachytil tak kávovary.

   Ja si myslím že Dolmar má vyvinutý dobrý stroj a pre idiotyzmus v EU nebude vyvýjať nový tak na naladený stroj pichnú kat -spravia emisné skúšky, dostanú štempeľ a vyrábajú.Pokiaľ tie emisie ešte pritvrdia budú mať vyvinutý nový stroj a súčasné katalyzátorové budú minulosť.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 178.9 (?), 19.2.2015 20:02
Předpokládáte, že spaliny mohou z motoru jinudy, než přes katalyzátor? Není to možné. Princip katalyzátoru je, že spaliny proudí přes katalyzátor, kde nespálené zbytky vyhoří a tím se sníží jejich škodlivost a kouřivost. Další vývoj je jiné téma, zpochybňoval funkčnost katalyzátoru, jako takového.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 140.103 (?), 19.2.2015 20:17

Nedá mi to, musím si rýpnout. Pokud by někdo nevěděl, kdo už nemá roupama co dělat a tak vymýšlí podobné pi...  , tak viz. obrázek. Oregon přišel s "výborným" brouskem na řetěz powersharpem, který funguje do prvního broušení. Huska s elektronikou. Jsem zvědav s čím přijdou příště, uvítal bych přibaleného číňana v krabici jako obsluhu.


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 105.167 (?), 19.2.2015 20:33
Což o to, rýpání Vám jde nejlépe. Stihl zkusil katalyzátor na klasickém motoru a tak měl hmotnost 300 gr a jiné mouchy. Na nízkoemisním motoru může být katalyzátor o hmotnosti 100 gr a to je zásadní rozdíl, nehledě k ceně této výbavy tehdy a teď.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  <  6,  7,  8,  9,  10  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Cesta z litého betonu18.4.2024
Husqvarna 36. - zapalování17.4.2024
Ako očistiť zalakované časti?14.4.2024
Cesta z litého betonu13.4.2024
Motorova pila stihl 02813.4.2024
Kouří do místnosti12.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika