Dolmar PS-5000, filtrace nasavani a cisteni rounoveho filtru



andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 220.253 (?)
25.8.2008 8:11
Karle, napíšu vám heslovitě pár věcí. Na benzínce filtr nevyčistíte, protože z komresoru jde sice velký tlak, ale jen malý průtok vzduchu. Jemný dřevní prach nevadí. Není abrazivní a pokud se ho do válce minimální množství dostane, tak shoří a vyletí ven výfukem. Air injection skvěle odlučuje větší částice, ale jemný prach, který je všudypřítomný, příliš eliminovat nedokáže, ale to není filtrace, pouze příprava vzduchu. Normálně bych filtr vyfoukal nebo vypral a více to neřešil. Až se filtr čištěním poškodí, tak kupte nový, dříve než za několik let to stejně nebude.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2,  3   
kcg - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (66) - 122.186 (?), 24.8.2008 22:51, zobrazeno: 15299x

Dobry den, vyrezal jsem jednu nadrzku na porezu obcas strouchniveleho stareho dreva. V polovine prace jsem si rekl, ze zkontroluju vzduchovy filtr a byl jsem prekvapen, ze filtr propustil do nasavani uplne ten nejemnejsi drevni prach ze strouchniveleho dreva. Tento prach byl usazen vevnitr filtru na strane kde se nasazuje na sani karburatoru a v samotne trubce karburatoru pred klapkou sytice. Tento prach jsem otrel hadrikem. V cem nejsem uspesny je ono dle navodu "opatrne vyklepat". Ten prach se proste z filtru ani nehne at klepam jak klepam (mam obavy z deformace pri uderu filtrem o podlozku, takze klepam jemne), jedine kdy se "zaprasi" kolem je, kdyz secvaknu obe pulky filtru dohromady. Pred tim, nez se jmu filtr prat (coz si myslim mu ubira na zivotnosti) dal bych prednost navodem doporucovanemu tlakovemu vzduchu z vnitrni strany. Napadlo me vzit filtr na benzinku a vyfoukat ho tam (z vnitrni strany -- rozebrany) kompresorem na foukani kol. Jiny zdroj tlakoveho vzduchu v okoli neznam. Muj pokus o vyfoukani, byl naprosto neuspesny, takze predpokladam je potreba vetsi tlak... Jake jsou vase zkusenosti s cistenim tohoto filtru? Jeste technicka zvedavost: jak je na tom s filtraci system HQ Air Injection ve srovnani s tim u Dolmaru?

Diky a pekny den, Karel

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 220.253 (?), 25.8.2008 8:11
Karle, napíšu vám heslovitě pár věcí. Na benzínce filtr nevyčistíte, protože z komresoru jde sice velký tlak, ale jen malý průtok vzduchu. Jemný dřevní prach nevadí. Není abrazivní a pokud se ho do válce minimální množství dostane, tak shoří a vyletí ven výfukem. Air injection skvěle odlučuje větší částice, ale jemný prach, který je všudypřítomný, příliš eliminovat nedokáže, ale to není filtrace, pouze příprava vzduchu. Normálně bych filtr vyfoukal nebo vypral a více to neřešil. Až se filtr čištěním poškodí, tak kupte nový, dříve než za několik let to stejně nebude.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 44.138 (?), 25.8.2008 8:48
Žádný filtr nedokáže procházející vzduch vyčistit na 100%. Tady jde spíš o to, aby připravil vzduch na použitelnou úroveň. Existuje více druhů filtrů, které se mohou měnit dle řezaného materiálu, ale málo kdo to dělá a nekladl bych tomu zas tak velkou váhu. Vyklepnutím filtru odpadnou aspoň hrubé nečistoty a jemné se vyfouknou vzduchem. Nedoporučuji ani příliš vysokým tlakem, protože ten také dokáže filtr roztrhat. Praní bych se nebál, pokud ho nebudu dřít kartáčem. Stačí ho namočit do benzínu a štětkou s dlouhými chlupy tomu trochu pomoci. Potom se to dá i pomocí autohustilky vyfoukat a to tak, že jeden prudce pumpuje a druhý fouká. Zní to divně, ale jde to. Čistění se bát nemusíte, filtr se dá koupit nový, ale většinou při správném čistění přežije pilu. Ve srovnání jinou pilou mohu naznat, že jednou za čas se musí čistit filtr každý. Hodně je důležitý jaký momentálně materiál řežeme. Tak než jsem to naspal, už mne pan předběhl. Pěkný den i vám.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 21.230 (?), 26.8.2008 13:24

Moc to s tím benzínem nepřehánět! Lepší je vlahá jarová voda, tak do 40 stupňů, potom propláchnout v čisté vodě a vyfoukat aspoň tou pumpičkou a nechat uschnout. Rounové fitry po benzínové lázni ztrácejí rouno, textilní řídnou a materiál tuhne. Časem se úplně zalepí, stále vypadá dobrý, ale ztrácí prostupnost! Není špatné filtr v kolínku zatěsnit, některé mají výraznou vůli i když je drží šrouby. Například jeden zákazník si u HQ 350 dal pod filtr fíbrový kroužek a byl pokoj a ještě lépe držel! Občas mají snahu se pootáčet. Pokud netěsní dvoudílný, bez problénů ho namáznu těsnící pastou a slepím. drobné prachové částice sice až takový problém nejsou, ale! Pokud je jich 20 dkg najednou, sami uznáte, že to už problém je.

Radek

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 44.138 (?), 26.8.2008 14:03
Zkušenosti s benzinem mám jiné. Jarová voda nám filtr odmastí, což u některých filtrů je až nežádoucí. Některé filtry je dobré vyčistit (umýt benzinem) a potom je trochu zvlažit olejem z důvodu lepší absorce prachu. U rounových filtrů jsem se také setkal s poničeným, nebo se stvrdlým rounem, ale při pátrání proč se tak stalo, jsem zjistil že obsluha použila k čistění ředidlo, toluen, trichlór, perchlór a podobné „lázně“. Je pravda, že i některé „benzíny“ dokáží být agresivní. Jednou se mi stalo, že při opravě stroje mi trochu benzínu nateklo na ruku pod plastové hodinky, které se mi asi po 10 minutách začaly rozpouštět. Přesto předpokládám, že lidé do svých strojů čerpají pouze kvalitní benzin. Vzduchové filtry jsou stavěné na to, aby benzin dobře snášely. Kdyby tomu tak nebylo, každý filtr by se časem zničil, protože malá část pohonné směsi se při práci dostává z karburátoru spět na filtr. Benzin se znovu vypaří, ale olej zůstává a spolu s malými částečky prachu vytváří neprostupnou vrstvu. Takový filtr je dobré nechat nějakou dobu odmočit v benzínu a vyfoukat. Nepíši to proto, abych zpochybnil zkušenosti jiných, ale jenom proto abych uvedl zase své zkušenosti.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 4.243 (?), 26.8.2008 14:36

Myslím si, že jarová voda je k rounovým "chlupatým" filtrům přece jen šetrnější. V benzínu, tedy BA, rychle strácí filtrační schopnost a chlupy. Mastnota molitanových či rounavých filtrů je žadoucí a za tímto účelem jsou přeci speciální napoučtěcí oleje vzduchových filtrů.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 44.138 (?), 26.8.2008 14:53
Jak již jsem psal, při práci je filtr namáhám benzínem vlastně neustále. Proč by potom po práci mu měla vadit tří minutová koupel, pokud to při ní mechanicky nějakým nástroje nesedře? Ale vím, že jar je mezi lidmi zažitý.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 26.8.2008 15:30

Ono nejde o to, co je zažité, ale v návodu PS5000 není zmínka o vyprání v benzínu. Je tam uvedeno - mýdlový roztok, nebo prostředek na praní. V návodu myslím D115i je přímo uvedeno - nepoužívejte benzín. Jednak je v benzínu spousta jiných látek - třeba pryskyřic, které časem snižují průchodnost vzduchu filtrem, dále je to nic moc z pohledu hygieny a ochrany zdraví . To Vám na druhou stranu nevadí často čichat benzínové výpary - no, zajímavé.   

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 44.138 (?), 26.8.2008 16:07
„ V návodu myslím D115i je přímo uvedeno - nepoužívejte benzín.“ „“Jednak je v benzínu spousta jiných látek - třeba pryskyřic, které časem snižují průchodnost vzduchu filtrem, dále je to nic moc z pohledu hygieny a ochrany zdraví „. Bohužel pile na minerálku nejedou, jsou většinou poháněny benzínem a na benzín jsou konstruovány. Ten jim nijak neškodí. Jak jsem již psal dvakrát, ale klidně napíši i potřetí, ať chcete nebo nechcete vzduchový filtr je namáhán benzinem při práci vlastně pořád a nijak mu to nevadí, pokud ho chcete pořádně vyčistit, jar to mnohdy nezvládne. Můžete namítnout že se dá koupit nový, ale stačí nechat odmočit v benzínu a je zase jako nový. Při sundání krytu z filtru už je cítit benzín a to vám nevadí? A vůbec, celá ta motorová pila je z ekohlediska pěkný humus, co? Půjdem proto řezat tedy do lesa obloukovkou? Možná jsem to přehlédl, ale se zákazem používat benzin jsem se nesetkal.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 21.230 (?), 26.8.2008 19:50

Ale no tak, nestřílejte po sobě, prosím. Pokud jsou filtry určeny k naolejování, existuje specielní olej. Používám k tomu pro Enduro/ Cross. Pilové filtry se mají hlavně odmastit, protože ta zátěž oleje při provozu je velká. Mastnota na sebe váže jemné pilinky a zneprůchodňuje ho! Nevím kde (44.138) jste se setkal na pile s naolejovaným či mastným filtrem, možná nějaký Partner, nebo jiný kocourek s molitanem. Rozbrus Partner i HQ naopak tento systém čištění vzduchu používají a proto asi dělám firmám každou chvíli zadřené motory!? Správně seřízená a zatížená pila, moc benzínu do ssání nehází a víte proč měli Hom. a některé starší STIHL pily v ssání planžetu? aby co nejvíce paliva zůstalo ve skříni! Dnes je toto u kvalitních odstraněno delším ssacím kanálem.

Radek

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Ako očistiť zalakované časti?14.4.2024
Cesta z litého betonu13.4.2024
Motorova pila stihl 02813.4.2024
Kouří do místnosti12.4.2024
Ventilátor na krbová kamna12.4.2024
Motorova pila stihl 02812.4.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika