Benzín Verva 100 do motorové pily HQ



Karelll - (37) - 140.103 (?)
27.12.2015 3:21

Hned druhý post od vrchu jste formuloval tak nešťastně, že se to chápat tak, že karburátor něco sám přiškrtí.

Jinak k té výhřevnosti, jak jsem psal, nepozoruji nějaké větší zahřívání válce, pokud se něco o těch 5% více zahřívá, tak výfuk, nemalý podíl bude mít vliv i okolní teplota, něco jiného je řezat teď v zimních měsících a něco jiného v parném létě. Napsal jste to přesně jak to vidím já, chce to hlavně o pilu aspoň trochu pečovat, mít trochu citu nervat pilu co to dá, selský rozum a pak nevidím ve více oktanech problém spíše naopak, jak ukazuje test, Verva nemá mk propady a táhne krásně od spodu, normální 95 má 3,5% a více biolihu viz ten test co jsem postoval a Verva 100 má 0,3% a navíc má aditiva, což je značný rozdíl. Znám profíka dřevorubce co pravidelně po třech měsících zhuntuje pilu, takovým pak je každá rada zbytečná, ale pro občasného pilčíka co netrhá normy bych více octanů bez obav doporučil.

 

U rapidu jsme už po padesáti kilometrech cítili, že něco je jinak. Že motor razantněji zabírá ve spodním pásmu. Malinké turbo u 1.2 TSI se totiž činí především v nízkých otáčkách, největší plnicí přetlak dá už pod dvoutisícovou hranicí. A tehdy také nejvíc hrozí klepání. Na brzdě se nám dojmy potvrdily. Absolutní hodnoty sice téměř bez rozdílu, ale zcela jiný tvar křivky při nástupu točivého momentu. U 95 oktanů je jasně vidět zásah regulace a po něm pozvolnější nástup. U stooktanové vervy má křivka v náběhu fyzikální tvar bez nutných korekcí.

 

Tady ještě tabulka složení 100 oktanových benzínů.



Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4   
                     
host - 143.13 (?), 26.12.2015 18:09

Proboha, jak se může tryska L a H u HQ trojkové řady sama přiškrtit??? Procesor, který toto řídí (směs a zapalování) je až od páte generace HQ


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.136 (?), 27.12.2015 0:37

... a on tady někdo psal, že se pila sama přešteluje? Já to nějak nemohu najít.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Karelll - (37) - 140.103 (?), 27.12.2015 3:21

Hned druhý post od vrchu jste formuloval tak nešťastně, že se to chápat tak, že karburátor něco sám přiškrtí.

Jinak k té výhřevnosti, jak jsem psal, nepozoruji nějaké větší zahřívání válce, pokud se něco o těch 5% více zahřívá, tak výfuk, nemalý podíl bude mít vliv i okolní teplota, něco jiného je řezat teď v zimních měsících a něco jiného v parném létě. Napsal jste to přesně jak to vidím já, chce to hlavně o pilu aspoň trochu pečovat, mít trochu citu nervat pilu co to dá, selský rozum a pak nevidím ve více oktanech problém spíše naopak, jak ukazuje test, Verva nemá mk propady a táhne krásně od spodu, normální 95 má 3,5% a více biolihu viz ten test co jsem postoval a Verva 100 má 0,3% a navíc má aditiva, což je značný rozdíl. Znám profíka dřevorubce co pravidelně po třech měsících zhuntuje pilu, takovým pak je každá rada zbytečná, ale pro občasného pilčíka co netrhá normy bych více octanů bez obav doporučil.

 

U rapidu jsme už po padesáti kilometrech cítili, že něco je jinak. Že motor razantněji zabírá ve spodním pásmu. Malinké turbo u 1.2 TSI se totiž činí především v nízkých otáčkách, největší plnicí přetlak dá už pod dvoutisícovou hranicí. A tehdy také nejvíc hrozí klepání. Na brzdě se nám dojmy potvrdily. Absolutní hodnoty sice téměř bez rozdílu, ale zcela jiný tvar křivky při nástupu točivého momentu. U 95 oktanů je jasně vidět zásah regulace a po něm pozvolnější nástup. U stooktanové vervy má křivka v náběhu fyzikální tvar bez nutných korekcí.

 

Tady ještě tabulka složení 100 oktanových benzínů.



Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.136 (?), 27.12.2015 9:18

Pěkná tabulka a docela propastné rozdíly v jakosti i některých parametrech.

Jenže jak tady píše v neviditelných příspěvsích servisák Standa, benzín optimalizovaný pro přeplňované 4T motory s přímým vstřikováním nemusí být optimální pro XP dvoutakt (bez ventilů a přeplňování).

Ano, můj prvotní příspěvek je v rámci stručnosti možná nešťastně formulovaný. Prostě vím o jednom konkrétním případu (a jednom podobném případu z vyprávění), kdy u pil trojkové řady a této kubatury došlo kombinací pilčíka, stylu práce, vysokooktanového benzínu a servisáka k takovému poškození pily, že závadu nebylo možné reklamovat. Z úvodního dotazu se mi zdálo, že by to mohl být třetí případ, kdy daná kombinace způsobí problémy.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Karelll - (37) - 140.103 (?), 27.12.2015 13:11

Tak jsem možná blbý, ale já ten příspěvek nemůžu najít, nemůžete ho zkopírovat??? Jak jste mluvil o těch případech poničení techniky, mohl by jste popsat co se přesně stalo??? Určitě to má jiné logické vysvětlení. např. jsem zde už objasnil význam aditiv, pokud dáte do staré zakarbonované pily benzín, který rozpouští karbon, tak je logické, že se tento může uvolnit a způsobit problémy, ale to není vina benzínu. Tlak par je u 100 Vervy větší a pomáhá lepšímu startu, ale zase, dělají se dvě různé směsy na léto a na zimu, pokud tankujete benzín ze zimy v létě, vyšší tlak par pak více namáhá motor, opět to není chyba benzínu. Benzín je trvanlivější a někdo si proto v domění vyšší trvanlivosti nalije do benzínu olej do zásoby v domění = trvanlivější benzín = trvanlivější směs což je chyba, olej tam sice zůstane, ale po smíchání po měsíci ztrácí mazací schopnost opět není to chyba benzínu. Jinak mám ho i v sekačce B&S 850 a jede to normálně jak 95 propad výkonu se nekoná.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
1,  2,  3,  4   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Ako očistiť zalakované časti?14.4.2024
Cesta z litého betonu13.4.2024
Motorova pila stihl 02813.4.2024
Kouří do místnosti12.4.2024
Ventilátor na krbová kamna12.4.2024
Motorova pila stihl 02812.4.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika