|
Benzín Verva 100 do motorové pily HQ
|
|
|
|
host - 140.103 (?) 23.12.2015 13:16
Ze svých poznatků z praxe provozuju cca 14 strojů s většinou souhlasím co píše pan 43.17 i FO. Vysší teplotu nepozoruji, ale souhlasím, že jde o to jak si pilu nastavíte. Chudší směs, méně směsi = méně oleje = riziko zadření, korigovat to více olejem, ale lepší je nechat nastaveno na 95. Všechny stoje s mechanickým karburátorem ale nic takového samovolně nenastaví, to musí servisák šroubovákem a jelikož 372XP elektronický karburátor nemá (inteligentní 560XP pozná jiný benzín), tak pokud nalijete do pily nastavené na 95 benzín 100oct. rozhodně motoru nemůžete nijak ublížit. Co při takové změně benzínu pozoruji je hlavně to, že motor mi lépe startuje důsledek vysšího tlaku par ve 100oct., volnoběh má klidnější chod, rozdíl výkonu je neznatelný rozhodně není menší, ale ani větší je totožný. Benzín i po půl roce je stále krásně konzistentní a neoděluje se z něj biosložka = nezalepuje karburátory. Poslední plus tohoto benzínu, ale možná je to placebo spatřuji v tom, že mi subjektivně připadne že pila jde rychleji do otáček a má lepší průběh mk, ale toto je možná jen placebo i když laboratorní měření toto potvrzuje. viz. obrázek kde je vidět přínos na lepší průběh mk. Tankování 100 do pily je pro někoho nesmysl a i já nesdílím nějaké nadšení z vysšího výkonu, jde hlavně o to, že vám benzín nezalepí kanálky v karburátoru, to je hlavní přínos. Lepší vlastnosti co se týče startu a podobně jsou jen drobný bonus.
|
|
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
Předchozí příspěvky | 1, 2, 3, 4
|
|
|
|
|
|
host - 43.17 (?), 23.12.2015 10:31
Pokiaľ nastavíte stroj z natankovaným 100okt.benzínom tak sa stane to že aj H a aj L tryska sa uškrtí viacej.To znamená menej paliva v zmesy.
Pokiaľ nastavíte stroj z 95okt.benzínom a nalejete 100 okt. tak pôjde paliva viace ako je potrebné ale následok bude ten že klesnú max otáíčky a výkon a agresivita bude nižšía.Neni to nijak závratné ale je to cítiť.
Dá sa to vysvetliť aj zložitejšie ale jdnoducho povedané je to tak.
Čo bolo to bolo tetazky už to chápete?
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 43.17 (?), 23.12.2015 11:48
Takže terazky takto:
Pri dvojtaktoch uberáte benzín v zmesy až kým nedosiahnete maximálne povolené otáčky.
Čím je viacej benzínu v zmesy tým sú otáčky nižšie.
Čím je väčšie oktánové číslo tým sa menej benzínu sa nastavuje do zmesy
Čim sú otáčky nižšie tym je nižší výkon a aj mrštnosť./To síce neni celkom pravda ale je to skoro pravda./
Nastavenie s 100 okt. benzínom je do istej miery riskantné./Z veľkej časti ten risk pokrýva rezerva ktorú každý rozumný mechanik pri nastavení dáva/
Pokiaľ zoberiete do úvahy druhé pravidlo prídete ku tomu použitím 100 okt. benzínu sám seba okradnete o výkom.
Tým že je výkon nižší vydrží stroj dlhšie.
Všetko je o tom kto má aké preferencie
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
host - 72.149 (?), 23.12.2015 12:03
Takže jestli chápu dobře, tak tím, že se u pily nedá změnit předstih a jediné co se dá nastavit, je bohatost směsi. Tak se ochuzením směsi dosáhne přibližně toho, co by udělala asi změna předstihu při zachování bohatosti směsi?
FO
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 140.103 (?), 23.12.2015 13:16
Ze svých poznatků z praxe provozuju cca 14 strojů s většinou souhlasím co píše pan 43.17 i FO. Vysší teplotu nepozoruji, ale souhlasím, že jde o to jak si pilu nastavíte. Chudší směs, méně směsi = méně oleje = riziko zadření, korigovat to více olejem, ale lepší je nechat nastaveno na 95. Všechny stoje s mechanickým karburátorem ale nic takového samovolně nenastaví, to musí servisák šroubovákem a jelikož 372XP elektronický karburátor nemá (inteligentní 560XP pozná jiný benzín), tak pokud nalijete do pily nastavené na 95 benzín 100oct. rozhodně motoru nemůžete nijak ublížit. Co při takové změně benzínu pozoruji je hlavně to, že motor mi lépe startuje důsledek vysšího tlaku par ve 100oct., volnoběh má klidnější chod, rozdíl výkonu je neznatelný rozhodně není menší, ale ani větší je totožný. Benzín i po půl roce je stále krásně konzistentní a neoděluje se z něj biosložka = nezalepuje karburátory. Poslední plus tohoto benzínu, ale možná je to placebo spatřuji v tom, že mi subjektivně připadne že pila jde rychleji do otáček a má lepší průběh mk, ale toto je možná jen placebo i když laboratorní měření toto potvrzuje. viz. obrázek kde je vidět přínos na lepší průběh mk. Tankování 100 do pily je pro někoho nesmysl a i já nesdílím nějaké nadšení z vysšího výkonu, jde hlavně o to, že vám benzín nezalepí kanálky v karburátoru, to je hlavní přínos. Lepší vlastnosti co se týče startu a podobně jsou jen drobný bonus.
|
|
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 182.227 (?), 23.12.2015 15:04
Hezké. Na delší cesty občas přidám k naturalu 95 tak čtvrtinku, pětinku stovky. Motor je o malinko živější (99kw). Když jsem přidal víc, nijak se to již nezlepší. Docela jsem se tomu divil, graf to vysvětluje. P
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
Pokračování této diskuze (další příspěvky) | 1, 2, 3, 4
|
|
|
|
|
|
|