Benzín Verva 100 do motorové pily HQ



host - 140.103 (?)
23.12.2015 13:16

Ze svých poznatků z praxe provozuju cca 14 strojů s většinou souhlasím co píše pan 43.17 i FO. Vysší teplotu nepozoruji, ale souhlasím, že jde o to jak si pilu nastavíte. Chudší směs, méně směsi = méně oleje = riziko zadření, korigovat to více olejem, ale lepší je nechat nastaveno na 95. Všechny stoje s mechanickým karburátorem ale nic takového samovolně nenastaví, to musí servisák šroubovákem a jelikož 372XP elektronický karburátor nemá (inteligentní 560XP pozná jiný benzín), tak pokud nalijete do pily nastavené na 95 benzín 100oct. rozhodně motoru nemůžete nijak ublížit. Co při takové změně benzínu pozoruji je hlavně to, že motor mi lépe startuje důsledek vysšího tlaku par ve 100oct., volnoběh má klidnější chod, rozdíl výkonu je neznatelný rozhodně není menší, ale ani větší je totožný. Benzín i po půl roce je stále krásně konzistentní a neoděluje se z něj biosložka = nezalepuje karburátory. Poslední plus tohoto benzínu, ale možná je to placebo spatřuji v tom, že mi subjektivně připadne že pila jde rychleji do otáček a má lepší průběh mk, ale toto je možná jen placebo i když laboratorní měření toto potvrzuje. viz. obrázek kde je vidět přínos na lepší průběh mk. Tankování 100 do pily je pro někoho nesmysl a i já nesdílím nějaké nadšení z vysšího výkonu, jde hlavně o to, že vám benzín nezalepí kanálky v karburátoru, to je hlavní přínos. Lepší vlastnosti co se týče startu a podobně jsou jen drobný bonus.


Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4   
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6460) - 9.135 (?), 23.12.2015 10:20

Tohle si dovolím nechápat. Proč by mělo být 100 okt benzínu ve směsi méně? Čím je to způsobeno? Když do stejného stroje naleju místo 95ky 100vku, proč bude chudší směs?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 43.17 (?), 23.12.2015 10:31

Pokiaľ nastavíte stroj z natankovaným 100okt.benzínom tak sa stane to že aj H a aj L tryska sa uškrtí viacej.To znamená menej paliva v zmesy.

 Pokiaľ nastavíte stroj z 95okt.benzínom a nalejete 100 okt. tak pôjde paliva viace ako je potrebné ale následok bude ten že klesnú max otáíčky a výkon a agresivita bude nižšía.Neni to nijak závratné ale je to cítiť.

 Dá sa to vysvetliť aj zložitejšie ale jdnoducho povedané je to tak.

Čo bolo to bolo tetazky už to chápete?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6460) - 9.135 (?), 23.12.2015 10:38

Nikdo tu o nastavování nepsal. Šlo o prostou záměnu benzínů. Nejsem si jistý jestli po nalití 100 okt se stane směs bohatší.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 43.17 (?), 23.12.2015 11:48

Takže terazky takto:smiley

Pri dvojtaktoch uberáte benzín v zmesy až kým nedosiahnete maximálne povolené otáčky.

Čím je viacej benzínu v zmesy tým sú otáčky nižšie.

Čím je väčšie oktánové číslo tým sa menej benzínu sa nastavuje do zmesy

Čim sú otáčky nižšie tym je nižší výkon a aj mrštnosť./To síce neni celkom pravda ale je to skoro pravda./

Nastavenie s 100 okt. benzínom je do istej miery riskantné./Z veľkej časti ten risk pokrýva rezerva ktorú každý rozumný mechanik pri nastavení dáva/

 Pokiaľ zoberiete do úvahy druhé pravidlo prídete ku tomu použitím 100 okt. benzínu sám seba okradnete o výkom.

Tým že je výkon nižší vydrží stroj dlhšie.smiley

Všetko je o tom kto má aké preferencie

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 72.149 (?), 23.12.2015 12:03

Takže jestli chápu dobře, tak tím, že se u pily nedá změnit předstih a jediné co se dá nastavit, je bohatost směsi. Tak se ochuzením směsi dosáhne přibližně toho, co by udělala asi změna předstihu při zachování bohatosti směsi?

FO

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6460) - 9.135 (?), 23.12.2015 12:22

surpriseenlightenedyes

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 140.103 (?), 23.12.2015 13:16

Ze svých poznatků z praxe provozuju cca 14 strojů s většinou souhlasím co píše pan 43.17 i FO. Vysší teplotu nepozoruji, ale souhlasím, že jde o to jak si pilu nastavíte. Chudší směs, méně směsi = méně oleje = riziko zadření, korigovat to více olejem, ale lepší je nechat nastaveno na 95. Všechny stoje s mechanickým karburátorem ale nic takového samovolně nenastaví, to musí servisák šroubovákem a jelikož 372XP elektronický karburátor nemá (inteligentní 560XP pozná jiný benzín), tak pokud nalijete do pily nastavené na 95 benzín 100oct. rozhodně motoru nemůžete nijak ublížit. Co při takové změně benzínu pozoruji je hlavně to, že motor mi lépe startuje důsledek vysšího tlaku par ve 100oct., volnoběh má klidnější chod, rozdíl výkonu je neznatelný rozhodně není menší, ale ani větší je totožný. Benzín i po půl roce je stále krásně konzistentní a neoděluje se z něj biosložka = nezalepuje karburátory. Poslední plus tohoto benzínu, ale možná je to placebo spatřuji v tom, že mi subjektivně připadne že pila jde rychleji do otáček a má lepší průběh mk, ale toto je možná jen placebo i když laboratorní měření toto potvrzuje. viz. obrázek kde je vidět přínos na lepší průběh mk. Tankování 100 do pily je pro někoho nesmysl a i já nesdílím nějaké nadšení z vysšího výkonu, jde hlavně o to, že vám benzín nezalepí kanálky v karburátoru, to je hlavní přínos. Lepší vlastnosti co se týče startu a podobně jsou jen drobný bonus.


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6460) - 9.135 (?), 23.12.2015 14:26

Pro poučení. Ćtěte komentář pod grafy.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 182.227 (?), 23.12.2015 15:04

Hezké. Na delší cesty občas přidám k naturalu 95 tak čtvrtinku, pětinku stovky. Motor je o malinko živější (99kw). Když jsem přidal víc, nijak se to již nezlepší. Docela jsem se tomu divil, graf to vysvětluje. P

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 43.17 (?), 23.12.2015 15:07

Hm, takže ani pre štvortakty 100oktanov neni nejaká výhra.Je tu ale potom placebo efekt a základ je dobrý pocit zákazníka že dal svojmu miláčikovi to najlepšie.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika