Mazivost HFRR
Normální benzin nemaže. Metodou HFRR (dle normy EN ISO 12156-1), kdy po benzinem máčené destičce kmitá ocelová kulička, pak naměříte průměr otěrové plochy kolem 800 μm. Pokud je v benzinu přítomna mazivostní přísada, naměříte hodnoty mezi 600 až 250 μm. Mazivost snižuje tření v motoru jak přímo (na součástech omývaných benzinem), tak nepřímo (tyto přísady se nespalují, pronikají do oleje a pomáhají udržet jeho vlastnosti po celou dobu výměnného cyklu). U benzinových motorů s přímým vstřikováním se objevují závady dříve známé jen z dieselů jako zadírání vysokotlakých čerpadel či opotřebení vstřikovačů. Benzin s vyšší mazivostí tomu účinně předchází.
Mazivostní přísady se nikdy do benzinů nedostávají samotné, ale vždy s celým balíkem dalších aditiv. Proto benzin, který maže, bude i dobře čistit. Prostě vylepšená mazivost je jediným laboratorně měřitelným důkazem přítomnosti aditiv v benzinu. Verva 100 má díky přítomnosti aditiv mnohem lepší mazivost oproti 95. Jak to řezalo na 95 a 100 oktanů jste si už ověřil sám (větší mk, snadnější start, klidnější chod na volnoběh, menší smrad atd). Jiskra létá z výfuku i na 95 od toho je lapač jisker. Samozřejmě je nutné zajistit údržbu, čistou pilu, čisté žebra válce pro spolehlivé chlazení a v letních měsících rozumné zacházení (kompenzace mírně větší teploty).
Jelikož Vervu k maximální spokojenosti několik let používám ve veškeré zahradní technice, připojuji se k žádosti o bližší vysvětlení.