Meruňky ještě nezačly kvést, broskve již kvetou, proč?



host - 241.189 (?) 
2.4.2020 12:34, zobrazeno: 1830x
Zdravím, Všade slyším jak pomrzly meruňky a četl jsem i místní téma na to zaměřené, Mě kvetou nebo mají růžová velká poupata jen broskve, meruňky stále čekají, jsou zasazené na podzim.. Je to tím že je to první jaro po nasazení? Odrůdy Karola, Rouge du Rousillon, Ústecký kraj, Povrly cca 150mnm, celodenně osluněný svah... 6 stromů všechny jsou na tom velmi podobně... Zima velmi mírná mrazy až poslední týdny max - 5C. Děkuji, jsem v tomto směru začátečník
Merunka
Merunka
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
Layyen - (2) - 241.189 (?), 2.4.2020 12:38
Foto 2

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
walter. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1695) - 168.103 (?), 2.4.2020 13:12

meruňky vám nekvetou ze dvou důvodů. Zaprvé jste je zasadil na podzim, tak neprosperují tak, jako strom už delší dobu na trvalém stanovišti, musí nejprve dostatečně zakořenit, prostě jsou oproti ostatním opožděné. Zadruhé to, co jste nafotil, nejsou květní, ale listové pupeny, ty mají všechny meruňky také jen narašené. Walter

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
Mimmo - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2261) - 91.93 (?), 2.4.2020 20:54

Pokud jste na podzim zasadil prostokořené meruňky a v únoru ani v březnu jste je brutálně neostříhal asi na dvě očka, tak už vám asi nikdy nevykvetou a uhynou. Podle fotky usuzuji, že máte k tomu blízko. A taky rašení listových pupenů by mělo, jak bylo řečeno, začít u meruněk později než u květních. A co ty kvetoucí broskvoně? Ty jsou zasazeny také na podzim 2019 a bez povýsadbového řezu?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Layyen - (2) - 5.173 (?), 5.4.2020 16:23