Meruňka Ledana



Stránky: 1,  2   
Aimreg - (4) - 166.25 (?) 
4.5.2018 9:01, zobrazeno: 9684x

Předem se musím omluvit, že jsem úplný začátečník/amatér.

Můj dotaz se týká meruňky, kterou máme vysazenou na zahrádce. Je z plastového kontejneru, odrůda Ledana.
Podle všeho, co jsem četla, má každá odrůda specifickou údržbu, vzrůst a další vlastnosti. K tomuto druhu meruňky jsem však našla pouze minimum informací (pouze 2 nekompletní zmínky na internetu).
Jde mi o to, jestli by mi, prosím, nekdo nemohl dát tipy, co a jak s meruňkou dál, aby se měla dobře, čím ošetřovat, a tak.
Stejně tak mne zajímá vzrůst stromu, nebo ořez, jaký mám zvolit, aby meruňka do budoucna vyrostla ve větší strom, aby plnila i funkci vrhače stínu (klidně na úkor plodnosti).
Předem moc děkuji za jakékoliv info k odrůdě nebo způsobu, jak se o ni starat.

Baby meruňka Ledana
Baby meruňka Ledana
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 236.1 (?), 4.5.2018 11:25

Podle všeho, co jsem četla, má každá odrůda specifickou údržbu

To si tak úplně nemyslím. Stromek - jakýkoli - by neměl být zasazený v jamce, což ten na fotce trochu je.
Budete-li se o svoji Ledanu starat tak, jak je doporučováno obecně pro meruňky (výchovný řez, ochrana proti úžehu, Šittův řez), neuděláte špatně. 
   Jestli meruňka doroste do velkého stínícího stromu záleží především na poloze, půdě, podnoži. V horší poloze se velkého stromu nejspíš nedočkáte, tam jsou meruňky poměrně krátkověké. Jste-li v ideální meruňkové poloze, pak naděje na větší strom je, Ledana patří spíš k bujněji rostoucím odrůdám.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Aimreg - (4) - 166.25 (?), 4.5.2018 14:28

Děkuji moc za radu :) Ta jamka je zatím dočasná, plánuji dodat mulčovací kůru :-) Jsem v poloze 250 mnm s jílovitou půdou, tak snad se jí bude dařit! Ořezy budu tedy provádět standardně ;)