Je to úplný konec?



Stránky: 1,  2,  3,  4   
host - 10.233 (?) 
21.7.2016 16:27, zobrazeno: 16004x

Nejsem žádný odborník v zahrádkaření, a proto zde prosím o radu.

Máme šestiletou MERUŇKU (odrůdu nevím), nádherně rostla, loňská úroda byla přímo nevídaná, jenomže po letošních jarních mrazících to vypadá na úplný konec. Na jaře nám krásně zakvetla, pak přišly přímrazky, květy opadaly, ale ještě se poté i stačila zazelenat, ovšem už jen na krátko. Listy opadaly a tak zůstala jakoby bez života, ne a ne se probrat.  

Je to tedy opravdu úplný konec? Jde to nějak rozpoznat?

Není tu přece jen malá šance, že by letos už neolistila, ale příští rok ano?

Nechce se mi zdát, že tak malý přímrazek na jaře totálně odrovná strom. Je to opravdu možné?   

Díky všem za radu.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 187.216 (?), 21.7.2016 17:16

Moniliový úžeh, vzápětí mrtvice, Tipuji že meruňka bude mít na sobě klejotok. Vykopat, na podzim zkusit štěstí novým stromkem.   j.c.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
pkovarik - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1331) - 112.187 (?), 22.7.2016 8:33

Dá se proti tomu bránit nějakým preventivním prostředkem?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
ivan z okénka - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (800) - 184.133 (?), 22.7.2016 9:07

Prevence? Výběr odrůdy, podnože do dané oblasti, tam, kde není dostatek vápníku v půdě jeho doplnění pod kořeny před výsadbou, nepřetěžování úrodou, pravidelná péče (řez, ošetření proti monilióze), 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
Ferda Mravenec - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2064) - 247.50 (?), 22.7.2016 9:22

Samozřejmě, že je proti tomu postřik. Meruňku žádnou nemám ale třeba višeň proti monilii stříkám Talentem.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci