Goldrich meruňka



host - 96.229 (?)
23.3.2014 22:46

Zdravím, mohl bych se prosím zeptat, která odrůda se hodí jako opylovač pro goldrich? Jsem v tomhle začátečník a také mi při nákupu bylo řečeno že je samosprašná. Teď mám goldricha ale žádnou jinou meruňku a ani v okolí není. Chci koupit ještě nějaké 2-3 meruňky, tak kdybyste mi nějakou doporučil. Nadm. výška kolem 360m.n.m. Díky Filip

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
                     
milanfiala - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1142) - 65.131 (?), 14.3.2014 18:41

Nazdar Peter konečne som doma a možem dat nejake to foto na stranku.V zahrade su všetky marhule obsipane pukmi čakaju na to spravne oteplenie a nadherne zakvitnu.Uroda sa ukazuje super ale ešte sme nevyhrali počasie sa snami stale zahrava.

Goldricht
Goldricht
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Petr z Pardubic - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (10026) - 245.242 (?), 15.3.2014 13:33

Díky, Milane, za vložení fotky Tvého Goldrichu a také za upozornění na video z you tube o pěstování meruněk kdesi pod Alpami. Že si zde vybrali k pěstování Bergeron, Bergarouge, Kioto to mě nepřekvapuje, ale že zvolili i v květu málo mrazuodolný Goldrich, je zvláštní. Svědčí to nejspíš o velké popularitě této odrůdy v západní Evropě. Musím říci, že pro mě je Goldrich také velmi atraktivní odrůda i přes svou nízkou mrazuodolnost a absenci červeného líčka na plodech a kupříkladu i proto, že se plody musí nechat dozrát prakticky až do jejich opadu, kvůli nízkému obsahu cukrů. Plody jsou zase naopak poměrně velké (když se strom nenechá přeplodit) a mají i svůj specifický tvar. Goldrich je prostě Goldrich a každého roku, kdy vymrzne je škoda. Výhoda je také v tom, že dozrává ještě před VP, kdy se jeho kvality stačí ještě dobře uplatnit.