Zkušenosti s motorem Briggs 5,5 HP



andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 220.253 (?)
20.7.2009 15:08
Hladina oleje by měla být pod gufery, a kliková hřídel by z náplně měla nabírat olej a odstředivou silou jej rozstřikovat po klikové skříni, válci a nahoru na ventilové tyčky (rozvod SV). Odstředivá síla klikové hřídele vytváří při rozstřiku docela slušní tlak, který olej přes vadné gufero protlačí. Ve skříni jsou dvě ložiska a dvě gufera. Schéma bohužel nemám.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2   
                     
andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 220.253 (?), 20.7.2009 15:08
Hladina oleje by měla být pod gufery, a kliková hřídel by z náplně měla nabírat olej a odstředivou silou jej rozstřikovat po klikové skříni, válci a nahoru na ventilové tyčky (rozvod SV). Odstředivá síla klikové hřídele vytváří při rozstřiku docela slušní tlak, který olej přes vadné gufero protlačí. Ve skříni jsou dvě ložiska a dvě gufera. Schéma bohužel nemám.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 8.129 (?), 20.7.2009 16:47

T.L.: A ta ložiska klikového hřídele jsou tedy taky nad olejovou lázní v klidovém stavu? To by mi vysvětlovalo pravděpodobnou příčinu přidření těchto ložisek, a to špatné mazání při občasném zimním provozu za předpokladu náplně oleje B+S SAE 30...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 174.65 (?), 20.7.2009 21:58

Fůj, napsal jsem slušní místo slušný, no nic.

Ano, gufera s ložisky jsou v klidovém stavu nad olejovou náplní. Olej SAE 30 není určen pro zimní provoz. Už se to tu probíralo mockrát, a nikdy se nedošlo ke shodě, ale můj názor je, že doporučení briggsu ohledně SAE 30 only je hloupost, notabene pro zimní provoz. Já vím, že to nařizuje výrobce, a jeho slovo by mělo mít nějakou váhu, ale zkuste v -10 °C vylít z lahve tento olej. Nepodaří se vám to. Z toho důvodu bych používal 10W-40, nebo klidně 5W-40.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 8.129 (?), 21.7.2009 13:18

Příběh na klice přidřeného kultivátoru MS19 s motorem B+S5,5HP má (božel špatné) pokračování: Vyjádření Bédi Trávníčka (Mountfireld FM):

"...píšu ohledně kultivátoru, stroj byl odeslán do
> specializovaného servisu do Ostravy.Dnes jsem telefonicky hovořil z mechanikem
> který na strojí dělá, mechanik mi sdělil že je nutno vyměnit celý motor, bloky na
> motor nejsou k dodání cena motoru je 12500kč.Dále se musí vyměnit kladky ovládán
> neboť nový motor je dělán trošku konstrukčně jinak.
> Celková cena opravy je cca 15000kč. 

Takže to stáhnu a dám do spec. opravny B+S. Mimochodem někdo tady něco říkal o 1/2 cenách ND v Polsku, prosím o kontakt na prodejce/servis Těšín BialskoBiala... Děkuji

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 4.243 (?), 21.7.2009 13:43

Když se budete koukat po levných ND co takhle omrknout cenu nového motoru? Nebude to lepší? Skládat staré-použité dobré díly je stále polostarý motor a kdykoli odejde něco jiného. Kdyby ten motor měl kliku aspoň v ložiskách, ale takhle?Právě u té hnací řemenice na klice je furto, které trpí tahem řemenu. Postupně takhle dopadvou všechny MS s těmito motory. Je to jen otázka času-mth.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6491) - 128.44 (?), 21.7.2009 13:32

To není pravda. U motoru (řada 93XX, 95XX) výrobce doporučuje při teplotách 4st C až + nekonečno SAE 30. Při teplotách pod 4 st. pak SAE 10w30, nebo 5w30. S poznámkou, že použití oleje 10w30 při teplotách nad 4 st., může vést k jeho vyšší spotřebě a je třeba častěji kontrolovat.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
L. Radek - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (404) - 126.30 (?), 21.7.2009 14:24
Urcite bych ho uz nenechal za tyto penize opravovat. Nenapsal jste konkretni typ motoru, ale pri vykonu 5,5 koni stoji Briggs 6000,- a Honda 7700,-kc. R.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 8.129 (?), 21.7.2009 17:05

T.L. Souhlas, Tak jsem to taky myslel, že to stáhnu od Bédi a dám někde na opravu formou výměny motoru za nový, teď jen kde Ov-FM a okolí. Číslo motoru tu uvedu jakmile se stroj vrátí... pokud někdo tady kupoval nový notor B+S, za každáý dobrý tip budu rád.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
L. Radek - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (404) - 126.68 (?), 21.7.2009 18:22
Bohuzel mam zkusenost jenom s motory krovinorezu, ale oba vyrobci dodrzuji jakysi standart v delce a sirce hridele a samozrejme v rozteci upevnovacich sroubu. Ve vyhledavaci najdete nekolik prodejcu techto motoru, kteri vam je poslou na dobirku. Pokud si netroufate novy motor sam primontovat, jiste vam to pridela servis zahradni techniky ve vasem okoli. R.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
1,  2   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Podklad dlažby na terasu22.4.2024
Výběr hliníkové pergoly od A do Z22.4.2024
Cesta z litého betonu18.4.2024
Husqvarna 36. - zapalování17.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika