Zahradní traktor VARI RL 98 H



Stránky: 1,  2   
joudamates - (20) - 10.50 (?) 
16.4.2018 9:03, zobrazeno: 14533x

Zdravím,

protože jsem v minulých týdnech sháněl informace o nových travních traktorech VARI, které uvedl tento výrobce na trh letos 2018, a žádné informace jsem nenašel kromě marketingových informací (logické, když se nyní začal prodávat :), napíšu pár mých postřehů. Koupili jsme tento traktůrek totiž.

Zahradu máme necelých 2000m2, proto jsem do dražších stojů nešel, ikdyž třeba STARJET mě hodně lákali.

Pokud budete vybírat v cenové relaci 45 - 55 tis, jako já, budete se třeba poohlížet i po STIGA 3084. A pokud se zadíváte na letáky obou traktůrků, zjistíte, že zhruba polovina je identická, stejná. Od plastových krytů sekacího ústrojí do konce jsou traktory stejné, jenom jiné barvy plastů a loga. Taktéž to platí pro traktory AGAMA, a určitě je jich mnohem více.

VARI zahradní traktůrky jsou italské GGP, nějak extra se tím výrobce netají, kompletní balení manuálů jak k motoru tak k traktoru jsou prezentované made by italia, platí pro nějaký obecný "typ 98". Při dotazování výrobce na možnost závěsu mě obchodní zástupce říkal "my ty závěsy nakupujeme stejné jako ostatní prodejci traktůrků"... závěs je univerzální kus železa který se připevní místo koše.

Na traktůrku děti blbli celý víkend, sekali jsme s ním jeden den - zahradu 2000m2 se stromy, záhyby apod posekal za hodinu, na dva koše (předtím s velkou sekačkou půl dne). Pro děti, které neumí ovládat plyn, je to dobrá autoškola, protože jakmile se plyn prudce sešlápne, motor chcípne. Je to dle mého soudu ochrana hydrostatu. Pokud s plynem člověk umí, není žádný problém. Traktůrek má několik bezpečnostních nesmyslů, jejichž smysl chápu, bez nich by to byl nebezpečný stroj, ale někdy štvou... když slezete ze sedačky, chcípne. Sekání při couvání - musíte stistknout tlačítko. Při zapnutém sekání nenastartujete. atd. Čínský motor Loncin dle krátkého používání nějakou sílu má, uvidíme časem, u STIGY mi prodejce říkal max 150kg tahat, tak budu dodržovat to samé - chci si vyrobit pojídznou nádrž na 150l vody.

Jediné, z čeho mám trochu obavy, jsem laik, nevím na kolik to tomu hydrostatu bude vadit - máme na cestě k domu asi 10m stoupání, takových cca 20 - 30 stupňů. V manuálu k traktůrku je napsáno max 17 stupňů stoupání. Tak uvidíme... už jsem v rodině nařídil jezdit to stoupání co nejméně. A určitě bez přítěže.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
joudamates - (20) - 10.50 (?), 23.4.2018 8:37

pro zajímavost....XDC 140 HD od Mountfieldu je stejný výrobek tak z 80% :) Alespoň dle obrázků.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 237.25 (?), 23.4.2018 20:58

Ať se jedná o STIGU 3084, Castel XDC 140 nebo VARI RL 84, jsou to prakticky totožné traktůrky. Jen jediná poznámka, vyroba je v čínském závodě GGP. Model 98 je větší a má silnější motor. Ve Vari ale při naspecifikování sáhli po Loncinu, motory mají ložisko a vložku válce, takže mají větší životnost při zachování stejné spotřeby při porovnání se stejně objemným motorem BS. Je to velice oblíbená a hlavně povedená řada mašin, za tu cenu prakticky nemají konkurenci.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 10.190 (?), 24.4.2018 19:03

Model 98 není větší, má jen větší záběr sečení a pochopitelně o chlup silnější motor.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
Mr.Oizo - (11) - 58.226 (?), 11.5.2018 12:29

Děkuji za postřeh ohledně traktůrku. Také se chystáme pořídit a tento je jeden z favoritů. Jen ten motor nevíme co od toho očekávat. Jaké jsou informace asi po cca měsíci používání? 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 10.50 (?), 15.5.2018 16:30

Dobrý den,

ohledně motoru žádné poznatky zatím nemáme, resp. zatím je bezproblémový.

Co se projevilo ale poměrně rychle je vznikající závada, kterou popisuje jiný pán ve vláknu s XDC 140 HD od Mountfieldu, a to volnejší uložení volantu. Soudruzi v Itálii nebo v Číně asi poddimenzovali uložení volantu, budou tam pravděpodobně nějaké plasty, a volant se začíná "viklat" na šťopce. Tento problém budou mít všechny tyhle stroje z GGP.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
joudamates - (20) - 10.50 (?), 15.5.2018 16:38

Dobrý den,

zatím nemáme ohledně motoru žádné poznatky, resp. pracuje bez problémů.

Co se ale projevilo poměrně rychle je vznikající závada, kterou popisuje jiný pán ve vlánku s XDC 140 HD od Mountfieldu, a to je poddimenzované uložení volantu. Volant se začíná zvláštně "viklat" na sťopce. Asi jsou tam nějaké plasty co moc nevydrží... to asi inženýři z Itálie nebo Číny podcenily, tak uvidíme jak se k tomu VARI postaví, když to má celá řada těchto traktůrku z GGP. Zatím to necháme chvilku se vyvíjet.

Pokud by jste plánovali zakoupit "závěs" na vozík, výrobce chce za něj 1000kč, ale jsou to dva kusy svařeného železa, nebo silnějšího plechu, výroba toho samého bude stát doma 100 kč. Pouze vyvrtat díry do závěsu na správném místě, po sundání koše jsou díry vidět.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 15.220 (?), 27.8.2018 15:10
Dobrý den, jaké jsou postřehy a dojmy z traktůrku na konci sezóny? Zvětšila se vůle v uložení volantu? Právě jsem objednal XDC 140 HD což je nemlih to samé, akorát s motorem Brigs Powerbuild 13,5 HP, tak jsem snad nešlápl vedle. Zajímalo by mne, jak se chová na nerovném boulovitém terénu, z toho mám trochu strach.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 10.50 (?), 30.8.2018 12:50

Dobrý den,

laicky řečeno, začalo se to hodně vyklat, a nějak se to tak ustálilo :). Ale před časem jsem byl v Mountfieldu pro chemii, tak jsem ji to zkusil u jednoho jejich předváděcího XDC 140, co stál před prodejnou, a to bylo tedy ještě horší. Šílená vůle jak u dětské hračky plastové. Schválně si to někde na prodejně zkuste, jestli tam budou mít také předváděcí kus. Já na něj narazil v Příbrami.

Co se týká ježdění po nerovnostech, je to samozřejmě špatné - neustále korigujete rovný směr volantem, protože kola si dělají co chtějí.

MK

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 33.6 (?), 3.1.2020 22:07

Dobrý den. 

Jak to vypadá po další sezóně? Jste celkově s traktůrkem spokojen? Taky teď vybírám trakturek a pídím se po informacích. Na vari se mi líbí, že si na jejich stránkách můžetedopodrobna rozklikat daný stroj a objednat podle toho konkrétní náhr.díl. Objednal jsem si tak už náhr.díly na sekačku Líza která se už nějakou dobu nevyrábí a spokojenost. Proto je jedním z mých favoritů při výběru traktůrku Vari.

Tonda

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika