Vari - převodovka DSK-317



Stránky: 1,  2,  3,  4   
host - 39.53 (?) 
19.8.2009 12:07, zobrazeno: 77897x

Dobrý den,

měl bych takový laický dotaz. Máme doma systém Honda GCV 160 + převodovka DSK-316.1/PSZ pro sečení louky. Chtěl bych si k tomuto pořídit převodovku DSK-317 i s nějakým nářadím pro polní práce na zahradě a odvoz materiálu (vozík mám). Problém je, že není dostatek peněz, tak jsem si říkal, že bych tuto převodovku koupil nějakou starší. Teď k dotazu: mohu připojit motor GCV 160 na jakoukoliv převodovku DSK-317, (např. co byla původně na 2-taktním motoru Jikov), nebo jsou pro tenhle motor odlišné typy těchto převodovek. Na internetových stránkách Vari je pro motor GCV 160 v sestavě převodovka DSK-317/S. Děkuji za odpověď. Martin

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 121.155 (?), 19.8.2009 12:19

Můžete použít DSK-317, jediné co je třeba vyměnit kolíky na přírubě převodovky k uchyzení motoru pružinamy. Ale uvědomte si že HONDA motor má nižší otáčky než starší dvoutaktní motor JIKOV, takže převodovka pojede pomaleji. PK

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 39.53 (?), 19.8.2009 12:50

Tím chcete říci,  že novější převodovky DSK-317, určené pro motory Honda mají jiné zpřevodování? Nebo i ty nové převodovky určené pro motory honda jedou pomaleji?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 58.160 (?), 19.8.2009 13:17

Klidně použijte DSK 317 po Jikovu. Nová převodovka jede stejně pomaleji, takže to je vcelku jedno. Stačí přenýtovat přírubu a hurá do práce.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 11.107 (?), 19.8.2009 13:59

Martine, já si také myslím, že použití převodovky z dvoutaktu pro hondu není zase tak dramatický vzhledem k nižším otáčkám a tedy i rychlosti. Rozdíl tam je, ale pro mne cena tředělávky tomu neodpovídá a sestava bude silnější třeba v orbě. Toto všechno ale neplatí u DSK 316, tam se můžou vyzkytnout problémy a majitel by nemuselbýt s odvedenou prací stroje spokolen. To ale není váš případ.
Podstatnější otázkou ale je, na jakou převodovku při schánění jeté nazazíte. V jaké kondici bude a pokud ne v dobré tak ji Honda brzy "rozštípe". Lze se důvodně domnívat, že případně vámi vybraná starší převodovka DSK 317 byla pod slabším dvoutaktem, má kdo ví co za sebou atp. Pak s ní zatočí Honda a je to!  Možná by jste se divil, kolik lidí po přehození motoru i na své převodovce takto dopadlo. Toto je jen jedna z možností špatného nákupu, protože majitel může povídat co chce, ale doba je prostě taková kdo komu dnes věří, že. Musel by jste opravdu pečlivě vybírat. Zvažte nabídky jak cenově tak kvalitativně, protože si někteří jsou schopni říci víc, než za to v devadesátých letech dali s odůvodněním "víte co to dnes stojí"? Stačí rok výroby a porovnat s ceníkem a zjistíte, že Vari zraje jako víno.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 39.53 (?), 19.8.2009 15:02

Určitě máte pravdu, ovšem dát 25 000 za převodovku není žádná láce  :-(  Doma máme jeste starou frézu Forschritt  (motor stejný jako v simsonu) - je na konci své životnosti, ovšem máme k ní veškeré nářadí, které je velice podobné jako Vari. Proto jsem si říkal, že bych si pořídil převodovku DSK-317 a nářadí i vozík přizpůsobil pro uchycení k této převodovce. Ovšem při ceně této nové převodovky jsem v rozpacích, jestli raději nezgenerálkovat již zmiňovaný Fortschritt (v podstatě generálka motoru + pretěsnení převodovky) a Vari používat jen na sečení a mulčování trávy (mulčovač a bubnovku již mám).

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 11.107 (?), 19.8.2009 16:28

Těch pětadvacet není jen za převodovku, ale za převodovku, tažnou nápravu TN 01 a závěs. Simsona bych už nekřísil. Vari dokáže daleko víc. Je to nesrovnatelný stroj. Výkon, průměr kol, váha stroje atd. 
Podívejte, já chápu, že cena komplet převodovky osazené tak, aby se s ní dalo jezdit je dost peněz. Další peníze bude stát nějaké to závaží určené pro urbu. Zaměřte se tedy na dobrý kup jeté a třeba se vám podaří koupit zánovní a ještě pro čtyřtakt. Je to jen na vás,  to musíte a určitě dokážete zvážit sám kterou cestou jít a co jsou oba tyto stroje zač. Ještě bych si dovolil poznamenat, když by jste přizpůsoboval pasivní nářadí Forsrittu na Vari mějte na paměti únosnost tohoto nářadí. Vari bude fakt o něco silnější.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
habr.v - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (144) - 218.71 (?), 16.10.2009 18:49

Zkuste MKS-60!  Já na tom byl taky tak. M

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
malotraktor - (5) - 169.38 (?), 21.1.2010 18:12

Mám taky Fortschritt a jsem s ním velice spokojen. Nemám sice přímé srovnání s ničím jiným, ale seču lištovkou, mám sněhovou frézu, rotavátor, pluh obracák, originál čerpadlo na vodu a dneska jsem tvořil radlici na sníh.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 39.53 (?), 20.8.2009 7:53

Co myslíte tím přenýtováním příruby? Myslel jsem že se na staré převodovce vymontují nějaké kolíky a Honda motor tam bude pasovat...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Cesta z litého betonu18.4.2024
Husqvarna 36. - zapalování17.4.2024
Ako očistiť zalakované časti?14.4.2024
Cesta z litého betonu13.4.2024
Motorova pila stihl 02813.4.2024
Kouří do místnosti12.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika