Při poskytování těchto stránek nám pomáhají soubory cookie. Používáním stránek s tím vyjadřujete souhlas.
Další informace.
Ú v o d n í   s t r á n k a  |  Reklama   
Zahradní domky.cz
Chatky, zahradní domky a domky na nářadí, dodání po celé ČR.
Nábytek Vladeko
Dřevěný zahradní nábytek, doprava po ČR zdarma


Zahradní technika > Technika orby

Stránky: 1, 2, 3, 4, 5...>   

Technika orby


host - xxx.xxx.113.37 (?)
9.4.2007 23:26, počet návštěv: 514198
Přejít na: tento příspěvek (zjistit adresu)

S dovolením jsem založil toto téma,  protože jsme se začali bavit o orební technice v diskuzi Malotraktor - Vari IV nebo Dakr-RZS, jejíž předmět ale byl primárně jiný a můj dotaz byl již zodpovězen..

Další řádky jsou reakcemi na příspěvky mezi 9.4.2007 20:50 a 21:37 z uvedené adresy...

  • Podmínky záruky samozřejmě ctím.
  • Pluh jsem pořídil "obracák", tedy oboustranný.
  • Vůli výkyvů do stran jsem nastavil zřejmě automaticky na něco víc než cca 0.5cm s tím, že by si pluh své místo najít měl - jak píše pisatel z 20:50.
  • Uzávěrku jsem použil, podobně jak píše pan J.S. Při otáčení jsem vždy na jedné straně nastavil volnoběh vpřed, tak jsem se otočil v podstatě na místě.
  • Závaží jsem použil všechna - velké do konzoly i obě na tyč. Půda byla tvrdá a léta neobdělávaná, proto kola stejně prokluzovala. Mou chybou asi bylo, že jsem asi oral více na špici. Ještě pro jistotu (podle obroušené barvy) zkontroluji, nakolik a vezmu si z toho ponaučení.
  • V každém případě odstranit barvu asi není úplně špatný nápad, po kontrole pluhu ho zrealizuji.
  • Na kráječ se mi zachytávaly drny a občas i jiná "havěď". Bohužel někdo kultivoval v minulosti půdu i zaorávaním kusů cihel (nebo i celých), betonu nebo řetězů. Chlácholím se myšlenkou, že jejich počet každou kultivací klesá a limitně se časem přiblíží (přiPlíží) k nule. Nebo, že časem najdu poklad...
  • Měl jsem trochu problém s tím, že jedno koleso již v zorané půdě bylo níž než druhé. Pokud správně chápu (snad?), s tím faktem je potřeba se smířit a opětovně přenastavit pluh tak, aby svíral kolmici se zemí.


V každém případě platí, že jsem se nadřel víc než orební sestava, sčásti to bylo asi tvrdostí půdy a vyorávaním různého balastu, z větší částí asi mou orební "netechnikou".

Další pokračování bude probíhat v podobné půdě (snad už bez balastu), avšak s několikaletými zarostlými brázdami podél každé části plotu - jednou půda nahrnuta kamsi vysoko k plotu, potom zase na opačnou stranu brázdy.  Výsledný efekt je neúměrně zvlněný pozemek, zejména na krajích.
Kladu si a vám proto otázku, jak ho zorat, aby se půda v staré hluboké brázdě také zorala, ale poté zůstal pozemek bez vyvýšenin a depresí.
Rovněž si nejsem jist, jak se GCV-160 může naklánět do stran - jestli nebude potřeba vždy orat tak, aby byl vzduchový filtr nahoře. Při daném náklonu stroje jak má být nastaven pluh? K čemu má být kolmo? K půdě ve svahu brázdy nebo k "zemské osi", aby se půda brázdy lépe odorávala?

Ďekuji za reakce.
-F.D.-

Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   

Technika orby


Leoš (82)
10.4.2007 8:52
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Asi vám moc nepomůžu, ale váš popis práce mi hodně připomíná pohled na přessousedy kteří si takové stroje koupili.
Při návštěvě jednoho z nich z jiného důvodu jsem koukal jak má oblek propocený a pot mu dokonce kapal i z brady. Poorané pole zas tak na první pohled špatně nevypadalo, bylo obdělávané již několik let.
Na otázku „jak to jde?“ odpověděl “vidíš, docela dobře“ a ohlídnul se po poli. Zdálo se mi, že se ale stroj na poli houpe jak vosák na bomboně, nevím zda to dělala ta nízká váha nebo vysoko (nevhodně) uložené těžiště.
V sousední vesnici si jeden samoživitel dovezl z Německa podobnou mašinku, ale od firmy Holder. Práce s touto mašinkou se mi zdála podstatně jiná. U orby jakoby vzal veškerou práci na sebe stroj a do pole přejeté rotavátorem se mi prst zapíchl do hloubky 20cm snad vlastní vahou, kdežto u strojů které tu byly uvedeny mi to spíš připadá jako okopávačka než rotavátor.
Stroj nebyl nový a tím cenově přijatelný. Pro informaci dole na obrázku uvedený stroj stojí 1000 – 5000 eur.
Tuto adresu uvádím pouze pro inspiraci. http://www.holderfreunde.de/
Obrázky:
malotraktor
malotraktor
Připojit reakci
      

Technika orby


host - xxx.xxx.4.243 (?)
10.4.2007 12:18
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
To, že se to oralo jednou do rozpluhy a jednou na sklad je dobře. Tak se to dělá. Podmítka po obilí do rozpluhy (v prostředku zůstane brázda). Na podzim a na brambory opačně. To, co jsem si přečetl jak jste to převzal nebo co, tak Vari a hlavně obsluha si dá zabrat. Křivé a navíc ten bordel. Nic jiného vám nezbude než to nějak zpacifikovat. Doporučil bych v tomto případě obracák používat jako jednostranný pluh a začal orat vždy od prostředku ke krajům. Nějak to dopadne a zbytek rotavátor. Možná by se hodilo oddělat krojidlo aby cihly  a řetězy lépe prošly. Brázda nebude moc čistá, ale čert to vem. Teť je důležité to nějak podrápat a zkulturnit. Je taky pravda že Vari na tyto podmínky prostě nemá a moc hesky to asi nevypadá. Jakmile se ale dostanete s tohodle srabu, za pomocí i rotavátoru, tak rovné a udržované pole bude i s krojidlem a dobře nastaveným pluhem obat dobře. Nevěřte tomu, že kvalita půdy nemá vliv na orbu. !! A jakou. Pluh v jílovité půdě má daleko větší odpor!! Pro tyto případy existují orebné návleky, které zajistí nesrovnatelný přenos výkonu kol na zem. Dále by neškodilo krojidlo a náklad (pluhové ostří) svěřit kováři. Dobrým vykutím se talé sníží odpor pluhu. Je to jako s tupím nožem.  Je toho dost a pluh a orba je, ač se to nezdá, věda. Nvzdávejte se!
Připojit reakci
         

Technika orby


host - xxx.xxx.64.142 (?)
17.9.2009 7:19
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Orba je ZÁKLAD!!!

Připojit reakci
            

Technika orby


host - xxx.xxx.110.74 (?)
20.7.2013 9:15
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Na orání byl nejlepší DT-54 s 5 radl. pluhem. Stál pár korun, převezl se na P-V3S , spotř. 50-70 l. nafty za šichtu, měrný tlak na půdu byl MENŠÍ,  než tlak ženy na zem, na jehlových podpatcích. Náhradní díly byly za hubičku. Oral jsem s ním v r. 1975 5 ha.,za 8h. šichtu. Byl vyroben v r. 1951 a rám, kabina, sedačka, nádrž, kapota -  byly původní.Klimatizace   žádná, vytápění od motoru.Dnešní  "kolosy" zorají víc, ale jsou několikanásobně   DRAŽŠÍ !

Připojit reakci
   

Technika orby


host - xxx.xxx.103.201 (?)
10.4.2007 16:34
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Boční náklon nevadí, pokud není tak velký, že hrozí převrácení stroje. Nevím jak to bylo pochopeno, ale já jsem uváděl, že druh půdy nemá vliv na orbu, ale jeho nastavení. Takže pokud je řeč o obtížnosti, odporu nebo jestli to jde lépe v lehké půdě je jasné, že ano. Ale nastavit pluh musíte na každou půdu stejně.Orba do skladu a rozoru - já to střídám, jinak bych pořád odorával a přihrnoval a v prostřed pozemku by byla hromada, nebo brázda. Vari je silné, ale lehké, proto je vhodné přidávat závaží a tím max. využít tažnou sílu. Další možností jsou orebné návleky, ale z důvodu manipulace i nutnosti přehození na dopravu se mě to nezdá praktické. Já používám už 8 sezónu 2 montážky i při orbě a pouze za strojem chodím. Jak to vypadá mohu ukázat na fotkách. J.S. 
Připojit reakci
      

Technika orby


host - xxx.xxx.116.82 (?)
10.4.2007 21:59
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Já samozřejmě věřím, že chyba je mezi klávesnicí a židlí :-). Zkusím se pohrát s nastavením pluhu a vzít si něco z vašich zkušeností.
Ono to časem přijde.
Připojit reakci
      

Technika orby


host - xxx.xxx.168.158 (?)
10.4.2007 23:08
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Co,prosím znamená "dvě montážky".Děkuji za odpověď.
Připojit reakci
         

Technika orby


J.S (10)
11.4.2007 20:01
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Jsou to dvě kola vedle sebe. Pro mě to má hlavně význam v lese a při jízdě s vozíkem je malotraktor stabilnější a nekopíruje každou nerovnost. Nakonec jsem zkusil orbu a nemá to chybu. Prostě větší styčná plocha se zemí = větší záběr, menší prokluz. V těchto terénech je tento stroj k nezaplacení, navíc si vše dopravím k cestě pro odvoz multikárou. 
Obrázky:
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Připojit reakci
            

Technika orby


host - xxx.xxx.12.146 (?)
12.4.2007 14:49
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
No, tak to je krása...

Ta kola jsou kupovaná jako další pár od Vari?
Připojit reakci
               

Technika orby


host - xxx.xxx.103.201 (?)
12.4.2007 17:01
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
To jsou kola Vari, ale kupoval jsem je před asi 8 lety od firmy, která je pro ně dělala. Byly tam nějaké škrábance, a tak cena byla příznivá. J.S.
Připojit reakci
                  

Technika orby


host - xxx.xxx.225.142 (?)
12.8.2007 22:08
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Jaký rozchod kol má být při orbě, nikde v návodu k sestavě VARI jsem to nevyčetl?

Připojit reakci
                     

Technika orby


host - xxx.xxx.11.104 (?)
13.8.2007 10:07
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Techniku orby a nastavení pluhu i stroje najdete na stránkách Vari. Tomu jejich popisu se nedá celkem nic vytknout. Jinak oře se na rozchod 610 mm. To je ten širší.
Připojit reakci
            

Technika orby


host - xxx.xxx.45.5 (?)
13.8.2007 9:54
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Paráda!! A ty kola se tam vejdou, nebo jaké úpravy jste musel udělat? (vari nemám, ale zvažuji koupi)
Připojit reakci
               

Naviják na Vari/ technika orby


J.S. (3387)
13.8.2007 21:07
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Fotky úprav s popisem jsem již jednou vložil. Jen krátce - mezikusy mezi kola jsou použity z rotavátoru a jsou na nich navařeny silnostěnné podložky - dosedací plochy z důvodu odolnosti proti prohnutí celé spojené hřídele. Je to stejné, jako u orig. mezikusů, ale tady je jedna strana šestihran vnější a druhá uvnitř - proto jsem musel použít díly z rotavátoru - obě strany šestihran vnější. Z důvodu potřeby měnit nastavení západek na kolech jsou kola západkami ven - pneumatiky jsem nepřehazoval - nevadí to. Spojovací tyč je nutno prodloužit  - provedl jsem to z důvodu vyšší pevnosti šikmým řezem a potom tyto větší styčné plochy svařil - je nutné nabodovat , vyzkoušet, potom svařit - sváry musí být kvalitní, ale ne navařovat  - jinak je nutné toto zvětšení průměru obrousit - není možné prostrčit spojovací tyč středy kol a spojovacími díly nápravy - hřídele kol. Až budu orat , nafotím, případně nahrajeme video, jak to jde. V těžkém lesním terénu někdy ani toto nestačí. Proto jsem přidělal na držák závaží - je spojen se závěsem, a tím vozíkem - naviják. Jeho pohon je ruční i od nápravy řetězem. Při potřebě překonání malého úseku používám ruční pohon, na delších a náročnějších terénech vypnu západky na kolech a naviják je poháněn motorem malotraktoru - díky DSK 317 má 3 rychlosti - dle potřeby. Pro ochranu před přetížením jsem použil jednoduchou třecí spojku, která se dá seřizovat kontra dotažením. Při větším povolení kontra se hnací kolo točí volně na hřídeli, např. při jízdě, kde není třeba naviják použít.  Jinak lze naviják lehce demontovat - pojiska a šroub bez nářadí. Tažná síla je 900 kg při tahu v rovině, většinou to stačilo vyprostit soupravu i s naloženým 1 m dřeva. Toto jsem hodně používal před asi 10 lety, když jsem neměl velký naviják a jinou možnost dopravy. Ale příležitostně se to hodí.

Obrázky:
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Připojit reakci
            

Technika orby


host - xxx.xxx.1.3 (?)
5.11.2007 11:45
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Podle obrázků vidím, že máte na Vari motor Honda. Chtěl bych se zeptat, jestli není v těchto svazích problém s mazáním motoru? Slyšel jsem totiž pár názorů, že tento motor moc na práci ve svazích není vhodný, tak se ptám na Vaši zkušenost, protože sám mám zkušenost pouze s klasickým dvoutaktem Jikov. Děkuji za odpověď. J.P.

Připojit reakci
               

Technika orby


J.S. (3387) - xxx.xxx.103.201 (?)
5.11.2007 22:08
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
V těch kopcích, kde jezdím, tak nemám problémy s náklonem - z důvodu motoru Honda. Je tu problém jiný - bezpečnost. Zlepšení v tomto směru je  jednak vyšší stabilitou malotraktoru - díky 4 kolům, také to chce získat zkušenosti a nejet do takových kopců hned, aniž znám co mohu a nesmím. V takovém terénu je bezpodmínečně nutné mít v perfektním stavu brzdy a další důležité prvky - dotažený závěs, všechny šrouby na důležitých místech - uchycení řídítek, spojovací tyč kol + pojistka, svořeň v závěsu bezpečně zajištěný. Z kopce pro jistotu ještě brzdím motorem - na uzávěrky. Je také vhodnější naložit raději o něco méně, než v běžném terénu, nebo někdy použiju jako brzdu celý kmen stromu. Pod kopcem jej pořežu. To je dle okolností a stavu terénu - mokro a pod.   
Připojit reakci
            

Technika orby


host - xxx.xxx.0.146 (?)
5.10.2008 20:44
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Nebylo by lepsi pri orbe u pudni frezy misto ctyr pneumatik ocelova orna kola ty by se tolik nesmekala

Připojit reakci
               

Technika orby


J.S. (3387) - xxx.xxx.103.201 (?)
5.10.2008 21:18
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Jak jsem psal, bylo to za nejméně příznivých podmínek - mokro a ještě hustá pšenice. Přesto ten prokluz nebyl z pohledu obsluhy znatelný, na videu je vidět víc. Za ocelová kola bych neměnil, jak z důvodu montáže/demontáže, tak samotného ovládání malotraktoru při orbě i přejezdech. Letos chci vylepšit zaklopení, hořcice je už pěkně velká. 

Připojit reakci
            

Technika orby


tatnda (1019) - xxx.xxx.164.136 (?)
28.3.2009 11:35
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

chtělo by to srovnat stromy:))

Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky) >> | 1, 2, 3, 4, 5...>   
Založit nové téma Nápověda
  Název diskusního téma   Počet příspěvků   Datum   Počet návštěv
Životnost svíčky brisk N17C v motoru jikov1118.6.2019562
MF 70 tažné zařízení118.6.201957
Karburátor s jedním šroubem - seřízení 3018.6.201913572
Akumulátorové nůžky na plot718.6.2019323
Black Decker aku křovinořez baterie 18 V, 14,4 V117.6.201976
Motor Tecumseh13816.6.2019377692
Husqvarna 343r nestartuje514.6.2019472
Silná kosačka... skúsenosti4612.6.201915817
Asi ohnutá kliková hrídel na motoru Briggs412.6.201910113
Jikov T2 neviem naštartovať311.6.2019274
Demontáž klikovky za sekačky1911.6.201928077
Traktory Starjet3411.6.20198930
Jakou sekacku vybrat1211.6.20191105
Záhradný traktor AL-KO 17,5 HP vs 16 HP V2511.6.20195304
PARKSIDE® Invertorový generátor PGI 1200 A1110.6.2019189
Krovinorez Daewoo Power Products110.6.2019130
Benzínová sekačka nejde nastartovat3010.6.201973212
Ohnutá kliková hřídel746.6.2019119801
Zahradni traktor po otoceni klicku neni naznak nastartovani246.6.201918202
Zapalovací cívka - je to možné?116.6.2019986
Krovinorez Demon RQX520R395.6.201976715
Mulčovací sekačka 174.6.201917649
Klepání v motoru při startování Hecht24.6.2019337
Kosačka RIWALL RPM 5165 HWM223.6.201910769
Bubnová sekačka22.6.2019369
Motor Honda GCV nestartuje62.6.2019644
Zahradní sekačka briggs & stratton 450 E nepravidelny chod a kolisani otaček101.6.20191699
Motorový olej430.5.2019568
Strielanie do výfuku motor Briggs928.5.20196883
Sekačka Husqvarna R 53 SV2027.5.201926720
Trojramenný nůž do sekačky6326.5.201970540
Husquarna alebo Stihl / vyžínač - křovinořez1426.5.201934178
Neutrál mf70126.5.2019215
Benz. sekačka motor Briggs & Stratton kde koupit cívku? 324.5.2019477
Silný motorový kultivátor824.5.20192712
Tera vynechává - střílí224.5.2019384
Aký menší ale kvalitný záhradný traktor?1120.5.20197906
Zahradni traktor westwood1119.5.201926233
Traktorová sekačka Vari418.5.2019666
Motor Slavia 1D80 diesel2217.5.201947114
Další diskuze: 1, 2, 3, 4, 5 >  
Dům a chalupa - stavba, topení, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Nejde nastavit vypínací tlak u tlakového spínače.?18.6.2019
Nátěr starých vrat18.6.2019
Rozlišení smrku a modřínu18.6.2019
Nátěr starých vrat18.6.2019
Mravenci v podkroví18.6.2019
Nátěr starých vrat18.6.2019
Nátěr starých vrat18.6.2019
Nátěr starých vrat18.6.2019
Malotraktor TJ-517.6.2019
Pájení pozinkovaného plechu17.6.2019
Další příspěvky > 
Úvodní stránka | Informace o serveru | Podmínky užívání | Reklama
(c) Lupo Media s.r.o. 1999 - 2019
Jak Google využívá data, když používáte weby nebo aplikace našich partnerů