Tažná síla VARI



host - 230.68 (?)
16.1.2020 14:58

Osobně bych se dvojmontáží nevzrušoval. Jde přece jen a jen o zvýšení přilnavých sil. Když přidáme další pár kol, které mají nějakou váhu, dojde k určitému nedefinovatelnému zlepšení. V případě nutnosti, bych to řešil, jen přidáním závaží, v ideálním případě přímo do kol, což by v konečném efektu mohlo vyjít levněji, než další sada kol se závažími. Teď je ješte si rozmyslet, zda je rozumné tuto třasořitku, takovým způsobem zatěžovat. Stačí pak málo, aby se ozvalo KChRRRRRRR, a je pěkných pár tisíc v prdeli.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 119.228 (?), 30.10.2019 17:04, zobrazeno: 5834x

Dobrý den,

jaká může být tažná síla Variny? Mám na ní oboustarnné závaží v kolech plust to velké vepředu. Kola jsou litinová.

Chci koupit lano, kladku, háky a něco menšího v lese potáhnou k cestě na zpátečku. Díky kladce se síla zdvojnásobí.

Budou mi stačit háky a kladka do 1000 kg?

Jestli je to stupidní dotaz, tak se omlouvám, ale opravdu nemám představu.

Díky za pochopení.

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 32.57 (?), 8.1.2020 12:26

Nepíšete, jak ji budete mít agregovanou, jestli s návěsem ANV, nebo s třetím kolem TK.

O tažné síle jako takové rozhoduje hlavně přítlačná síla. A tu můžeme ovlivnit pouze závažím. Hmotnost kompletně osazeného traktoru závažími je ale stále pouze 200 kg. Takže tunu Varinka rozhodně neutáhne. Ale dokáže toho na svoje možnosti rozhodně dost.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 131.164 (?), 8.1.2020 18:16
Dejte dvoumontáže a uvidíte, že dá tunu.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 119.228 (?), 16.1.2020 13:06

Kde se dá ta dvojmontáž sehnat? Ale aby už tam nebyla taková síle, že se sthne šnek v převodu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 230.68 (?), 16.1.2020 14:58

Osobně bych se dvojmontáží nevzrušoval. Jde přece jen a jen o zvýšení přilnavých sil. Když přidáme další pár kol, které mají nějakou váhu, dojde k určitému nedefinovatelnému zlepšení. V případě nutnosti, bych to řešil, jen přidáním závaží, v ideálním případě přímo do kol, což by v konečném efektu mohlo vyjít levněji, než další sada kol se závažími. Teď je ješte si rozmyslet, zda je rozumné tuto třasořitku, takovým způsobem zatěžovat. Stačí pak málo, aby se ozvalo KChRRRRRRR, a je pěkných pár tisíc v prdeli.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 32.134 (?), 17.1.2020 14:53

Dvoumontáž není jen o přilnavosti. To byste o tom musel něco znát. Ty zvuky, které popisujete jsem za 25 let neslyšel. Dvoumontáž projede, kde jednomontáž neprojede, zastaví se a malotraktor se zahrabe, nebo začne skákat. Posuďte, co je větší zátěž. S dvoumontáží malotraktor projede snadněji nerovnostmi a jednou jsem přijel z lesa s jedním kolem prázdným i s nákladem. Další sadu nemám se závažími, ty jsou na vnitřních kolech. Důvodů je víc, dokonce jezdím bez velkého závaží, dříve s jednomontáží s nákladem nemožné.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 239.216 (?), 17.1.2020 17:21

Mám se natolik rád, že na kaskadéra si nehraji a hrát nebudu, do lesa a přitom do nějaké zmoly s tunou, nebo i více za zády a třeba i trojmonáží, by mne nikdo nedostal. Měl jsem příležitost vidět dvě rozkuchané převodovky (T20 a Dsk317, jedna byla majetkem souseda a druhá spolužáka) kde při pouhé oračce uslyšeli to KChRRRRRR a byli oba o tučný peníz lehčí a modlím se, aby se mi to nestalo.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 33.74 (?), 17.1.2020 17:41

Zrovna převodovkami se Vari může chlubit pro jejich kvalitu a odolnost. Když nezastaví a chtějí řadit, nepřesvědčí se, že rychlostní páka je správně zařazena, tak mohou poškodit převodovku. Soused, spolužák a vy. Zrovna v oračce a ne z důvodu dvojmontáže, tak že se modlete, ať se dříve naučíte Vari ovládat, než je pokazíte. K tomu pokažení máte mnohem blíž. Po 25 letech jsem na DSK nemusel vůbec nic opravovat, jen výměna oleje. A naopak, já neznám nikoho, komu se převodovka pokazila, někoho, kdo tomu rozumí.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 233.93 (?), 22.1.2020 21:49

Jak jste proboha přišel na takový nesmysl. Pochvala patří těm co bydlí za Aší. Vari se může maximálně pochlubit změnou převodů z 2T na 4T, přetlakovým ventilkem a změnou barvy. V zemi původu se již, téměř jeden lidský věk nedělá. Stroje v Německu(GUDBROD) a ve Francii(TERRA), které ještě jezdí, jsou v rukou fanoušků a muzeí.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 4.124 (?), 23.1.2020 7:42
Pokud pátráte po všem kolem sebe, jaký je původ, tak Vás mohu ujistit, že původ nemá s kvalitou mnoho společného. Původní myšlenka je díky jiným materiálům a technologiím mnohdy pouze podobnost, nikoliv funkčnost, spolehlivost a technická vyspělost. Zásadní změnu považuji přechod na japonské 4 T motory a 3 rychlostní převodovky, se kterými lze brzdit motorem i z kopce. 3 rychlosti více využívají výkon motoru a zároveň méně zatěžují spojku. Převodovky a japonské motory jsou v celku celý malotraktor ve své nejdůležitější a nejkvalitnější kombinaci. Dvoumontáže jsem osadil na Vari v roce 1997. Na rozdíl od velkého fandy Vari p. Valenty s nima i ořu. On popisuje přednosti dvoumontáží stejně, jako já a další, kteří je mají. Pan Valenta má jinou nápravu a tak musel víc využít svoji zručnost. Já jsem na litinové disky využil šestihranné spojky k rotavátoru s velkými, navařenými podložkami na styčných plochách. Malotraktor získal celkově vyšší hodnotu. Například po silnici jsem vždy držel kleče oběma rukama, aby se na nerovnosti nezměnil nečekaně směr jízdy. S dvoumontáží jedu střídavě s jednou rukou na klečích. Na delší cestě 10 km je tento způsob méně únavný. Originální malotraktor z výroby se dvěma koly na tažné nápravě nezatracuji, ale na častou dopravu dřeva v lese je dvoumontáž průchodnější a pohodlnější. Dříve jsem nemohl naložený vyjet, malotraktor se zahrabal a trpěl i závěs. S dvoumontáží projedu tyto úseky v sedačce. Vari není zázrak mezi traktorky. Vari je spolehlivý držák pro všechny, kteří chtějí malý traktor, který dokáže orat, vozit, zpracovat půdu, posekat trávu a přitom nezabere místo a lze jej v případě nutnosti opravit doma na ponku.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika