Seřízení motoru honda CGV 160



luboš hanus - (1) - 52.1 (?) 
13.7.2009 22:50, zobrazeno: 31263x

Dobrý večer, prosím o radu při kompletaci motoru honda u zahradní sekačky Adéla. Konkrétně potřebuji znát správný postup při seřizování ventilů motoru. Zlomil se mi totiž výfukový ventil a nyní mám sekačku rozebranou. V žádném manuálu takové informace nejsou k mání. Zkrátka systém: Nejede to? Máš tam benzín? Mazej do servisu!

Díky.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 14.7.2009 19:34

Jestli jste už u seřizování ventilů, tak to nejtěžší máte za sebou, pokud bylo vše správně provedeno. Např. zlomený ventil může poškodit vedení ventilu a může to buď netěsnit, nebo se může přidřít zase. Ale to asi víte. Těsnění pod hlavou bych vyměnil, pokud se nepovedlo jej pěkně odlepit. Seřízení ventilů se provádí většinou za studena, lze i za tepla, ale zde není důvod to dělat. Tab. vůlí ventilů motorů Honda jsem vložil  do tohoto tématu -Vůle ventilů GCV135 a GCV190 a GX31. Při seřizování ventilů je nezbytné mít spárovou měrku a po povolení kontra pomalu otáčet motorem(přes starter, nebo při sundaném startování pomocí ventilátoru) ve směru chodu motoru do polohy, kdy je ventil uvolněný - zdvíhatko jej nezvedá, ani nezmenšuje vůli mezi ventilem. V této pozici opatrně při vložené měrce dotahujeme/povolujeme stavěcí šroub. Měrka musí jít mírně ztuha, ale nesmí při vsunutí odtlačit ventil proti pružině. Takto uděláme oba ventily a mírně dotáhneme kontra. Potom ještě jednou ověříme správnost nastavení a dotáhneme kontra matici na zdvíhátkách. Vůle ventilů jsou ve studeném stavu GCV 160/190 sací ventil 0,15mm +- a výfukový ventil 0,20mm +-.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 211.82 (?), 14.7.2009 20:12

Jednoduchý způsob jak provést základní nastavení rozvodového systému - před nasazením rozvodového řemenu - uvést píst do horní úvrati. Pro to jsou dva jednoznačné identifikátory:

1) šipka na klikové hřídeli pro lince/nálitku na válci.

2) drážka pro pero (ne pro woodrufův klínek) musí směřovat k čepu vačkového kola - používá se pokud je motor smontovaný - není demontovaná olejová vana.

Následně je potřeba nasadit vačku - na ní jsou dvě rysky, ty musí být v rovině s horní hranou hlavy motoru.

Tím je daná horní úvrať ve střihu a je možné provést seřízení vůlí ventilu.

V hodnotách jak jsou v předchozím příspěvku.

Jinak jednoznačná horní úvrať je vždy daná ryskami vačkového kola.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
jschuller - (1) - 222.162 (?), 9.7.2014 19:56

Zdravím, mám velkou prosbu. Popsaný postup seřizování motorů Honda gcv 160 je platný i pro motor Honda 135 ccm, model GCV 135E, kód.ozn. GJAFE-3112568 A4G4 (motor ze sekačky XS 50 MHS/CA l484 TR), nebo je to jinak? Mám totiž rozebraný tento motor po nehodě (ohnutá hřídel a to ještě nevím, jak jsou na tom ventily, neboť jsem se dál k tomu nedostal, pouze jsem vymontil klikovku a nechal ji narovnat, neboť se podle mechanika nejednalo o žádnou hrůzu). Potřeboval bych znát přesný postup při seřizování ventilů po smontování motoru, případně poradit, kde bych našel řádný návod. Zatím jsem o takový návod na netu ještě nezavadil. Děkuje Schuller

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
zahrada.cz
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika