![](/obrazky/bod.gif) |
Sekačka Honda HRZ 536, nepravidelný chod motoru za studena
|
|
|
Předchozí příspěvky | 1, 2, 3
|
![](/obrazky/bod.gif) |
![](/obrazky/bod.gif) |
|
host - 16.87 (?) 9.8.2010 21:31
Opravdu funguje koupit benzín 98 nebo 100 oktanů a nemusím řešit dobu, po kterou to mám v sekačce nebo v kanystru?
Proč to tedy nepředepisuje takto výrobce? Vyřešilo by se tak spoustu nesrovnalostí a naštvaných zákazníků.
Díky VN?
P
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
![](/obrazky/bod.gif) |
|
host - 48.2 (?), 9.8.2010 22:31
Vyčistit karburátor, stačí kompresor a né takové kraviny co tu jiní píší, nějaké ultrazvuky nebo co, takové kraviny. Honda má jednoduchý karburátor, tak co by se kde zaneslo co by nešlo profouknout.Maximálně přetěsnit vzduchový filtr a seřídit nic víc. Maximální cena do 300,-
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
![](/obrazky/bod.gif) |
|
host - 157.179 (?), 9.8.2010 22:43
Biosložky se "zatím" přidávají jen do benzínů s oktanovým číslem nižším než 98 oktanů. Asi si dokážete představit, co by udělali právníci majitele Porsche nebo Ferrari, kteří to na podzim zapíchnou do garáže, protože v prosolené břečce přeci nejezdí a na jaře by to zadřeli. To je samozřejmě jen můj názor, ale ty oktany platí.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
![](/obrazky/bod.gif) |
|
host - 16.87 (?), 10.8.2010 21:59
nakonec jsem se obrátil ještě na Honda.cz, aby mi doporučili prodejce paliva. Obratem mi odepsali tuto vyčerpávající odpověď:
Příčinou tohoto problému je použití nekvalitního nebo příliš starého paliva, u kterého dochází k oddělování některých jeho složek, například díky oxidaci biosložky, kterou palivo povinně obsahuje. Tyto komponenty pak vytváří složky (například pryskyřice), které se postupně nalepují na povrch karburátoru, zanáší trysky a kanálky karburátoru.
Řešením tohoto problému je používání vždy čerstvého paliva (s maximální dobou skladování v certifikované nádobě 30 dnů od načerpání), případně čerstvého paliva ošetřeného stabilizátorem paliva Honda (obj.č. 08CXZ-FSC-250).
V případě dlouhodobého odstavení stroje, pak je potřeba buďto vyprázdnit celou palivovou soustavu motoru nebo ji naplnit palivem ošetřeným stabilizátorem paliva v ředění určeném pro dlouhodobé uskladnění.
Vzhledem k tomu, že uvedené problémy se váží na kvalitu a stáří paliva včetně obsahu biosložky, zkoušeli jsme zjistit, zda na českém trhu neexistuje palivo, které by biosložku neobsahovalo, případně ji obsahuje v zanedbatelném množství, které by nemuselo způsobovat tyto problémy.
Dle prezentací, které společnost Benzina s.r.o. publikovala ve veřejných zdrojích (například na serveru www.auto.cz) takové palivo existuje.
Jedná se o vysokooktanové palivo Verva 100, které dle dodaných podkladů obsahuje kolem 0,3 % biosložky v objemu paliva.
Tento benzín je do ČR dodáván z rafinerie OMV v Rakousku a tudíž lze předpokládat, že i vysokooktanový benzín OMV Carrera je složením identický či podobný s palivem Verva 100.
Dle informací Shell obdobná situace platí i v případě palive Shell V-Power Racing.
Nicméně vždy platí shodné podmínky pro uskladnění paliva a pro zacházení s ním, tak jako by se jednalo o palivo obsahující biosložku.
Nevýhodou těchto paliv, vyjma jejich vysoké ceny, je jejich dostupnost, neboť do konce roku bude v nabídce pouze 102 čerpacích stanic Benzina Plus (z celkového počtu 336 čerpacích stanic).
Další levnější alternativou mohou být lépe aditivovaná paliva typu Natural 95 - jako jsou Verva 95 (Benzina), Carrera 95 (OMV), Optimal 95E (Čepro/EuroOil), V-Power (Shell), případně palivo prodávané společností Unipetrol RPA - Ultra 95 (čerpací stanice Globus atd.).
Aditiva v nich obsažené dle informací jejich výrobců výrazně omezují nepříznivé účinky biosložky ve srovnání se standardním bezolovnatým benzínem Natural 95.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
![](/obrazky/bod.gif) |
|
Shemik - (17) - 166.16 (?), 19.8.2010 15:55
Tak to tedy koukám, já jsem si tuto Hondu koupil před měsícem, sekal jsem zatím jen jednou a vše bylo ok, tak vzhledem k tomu, že už léta s důvěrou a bez problémů tankuji nu Shellu, asi taky radši budu dávat nějaký ten lepší benzín, což by zde byl zmíněný Shell V-Power Racing. Děkuji diskutujícím za info.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
![](/obrazky/bod.gif) |
|
host - 146.95 (?), 19.8.2010 22:41
Jen mala poznamka, jste si jisty ze neni problem v zanesenem vzduchovem filtru coz by mohlo byt duvodem prilis bohate smesi a nepravodelnych otacek??
Osobne mi pripadaji motory Honda prilis choulostive a radeji davam prednost motorum B&S, ktere si nechavaji vice libit...
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
![](/obrazky/bod.gif) |
|
host - 40.193 (?), 2.9.2011 5:51
Dobrý den, dočetl jsem se, že tato sekačka má velmi špatně řešený karburátor, kdy jeho část je z plastu, který se vlivem benzínu rozpouští a zanáší ho, čímž je sekačka nepoužitelná. Dále jsem se dozvěděl, že byla stažena z prodeje - proč asi? Já osobně jsem se k sekačce rovněž choval slušně, tak nevím, proč bych měl platit za chyby Hondy nebo výrobce benzínu... viz recenze. Asi nezbude, než si vzít soudního znalce a soudit se ...
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
Pokračování této diskuze (další příspěvky) | 1, 2, 3
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![zahrada.cz](/obrazky/bannery/zahrada_wp_603.png) |
|
|