Sekačka Hecht 5484 SXE za tepla velmi obtížně startuje



Stránky: 1,  2   
host - 193.182 (?) 
8.8.2016 20:16, zobrazeno: 22956x

Zdravím, Hecht 5484 SXE mi za studena chytne perfektně na "škrtnutí" startérem. Jakmile se sekáním zahřeje a vysypu koš, už jde jen velmi obtížně nastartovat. Ručně vůbec, startérem po dlouhém točení, což silně vybíjí baterii. Neví někdo, prosím co může být příčinou?

Děkuji

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
ronyx - (15) - 72.99 (?), 9.8.2016 1:15

Zdravím,
mám přesn tu samou sekačku, pouze bez elektrického startéru. V dubnu 2016 to bylo 2 roky od nákupu. Spokojenost maximální. Na problém s obtížným startem u teplé sekačky jsem poprvé narazil loni, tedy po roce provozu. Následovala výměna svíčky - nepomohlo to, takže sem tak nějak rezignoval (byla v záruce, poslat do servisu se mi ji nechtělo) a vždycky ji nechal chvíli vychladnout, pak zase šla nastartovat bez problémů. Letos na jaře na doporučení jednoho opraváře sekaček jsem tam dal jinou svíčku - typ Brisk N17C SUPER. Trochu se to zlepšilo, ale stále to nebylo ono. Minulý týden jsem se naštval už pořádně a že tedy zkusím koupit tzv. studenější svíčku - buď to pomůže nebo nepomůže, horší to snad nebude, kdby ano mám tu novou tepplejší (tu výše uvedenou). Takže jsem koupil svíčku Brisk N15C SUPER, namontoval ji a problém zmizel - sekačka startuje na cuknutí studená i teplá. Takže moje rada - kupte studenější svíčku.
Problém přičítám složení benzinu (používám Natural 95), přesněji přísadě biosložky, protože mám z minulosti zkušenost, že když jsem do auta tankovával kdysi dávno levnější polský benzin, klesl velmi výkon a po výměně svíček za studenější (tenkrát to byla ale náhoda - dal jsem tam při výměně svíček svíčky, co jsem zrovna doma našel). jezdilo auto opět jako vítr.   
Co se týká sekačky - ať vám slouží, jsem s ní maximálně spokojen a to ji vůbec nešetřím, kromě jiného s ní seču i zahradu v kopci (bez koše, na otevřený zadní výhoz) a pojezd zvládá směr do kopce úplně v pohodě. Jediná závada za 2 roky vlastnictví byla spuchřelá startovací šňůra (praskala, takže jsme ji vyměnil za jinou, umělou) a pak ty obtížné starty, což jsem odstranil lehce výměnou svíčky (viz výše).

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 21.100 (?), 10.8.2016 15:11

Pokuste se nastartovat teplý motor se sytičem. Jestli hned chytne tak to může být špatným benzínem jako u mě. Mám taky 5484 SX s motorem HECHT a problém s teplým startem se u mě vyřešil takto. Starty za tepla mi nešly s benzínem, o kterém jsem se následně dozvěděl, že byl vadný - někomu se dokonce zastavilo auto po natankování u čerpačky, ze které jsem zrovna měl celý kanystr. Jakmile jsem nabral benzín jinde, problém zmizel. Myslím si, že karburátor Keruidi u těchto motorů dává chudou směs, což je super na spotřebu, ale může to dělat potíže se špatným benzínem. To mě napadá jako jediný důvod, proč mi to teplé chytalo jen na sytič, přičemž falešný vzduch jsem vyloučil po kontrole všech spojů.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 117.16 (?), 11.8.2016 11:00

Zdravím, spotřeba motoru není dána "chudou směsí" ale konstrukcí motoru. Ideální poměr, který všichni výrobci dodržují je 14,7:1. Ten je u karburátorů s pevnou tryskou nezměnitelný. Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 21.100 (?), 12.8.2016 12:02
Stechiometrický poměr je daný a je jen jeden. To je pravda. Taky je však pravda, že motor umí pracovat s chudší směsí a já si myslím, že tyto motory jedou od výroby na chudší směs. A jestli to byl záměr výrobce nebo konstrukční chyba, to je v tuto chvíli jedno. Změřenou lambdu však nemám, takže je to jen domněnka. Zajímalo by mě, jak dopadl zakladatel vlákna.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 49.11 (?), 5.5.2017 18:50

Mám 5484 SXE s modelem motoru DYM1P64FA. Při studeném startu je to radost, ale jak poprvé vysypávám koš, mám s teplým startem taky problém. Koupil jsem dle rady svíčku Brisk N15C Super. Vyšrouboval jsem originální Torch F6RTC a chtěl dát novou Brisk, ale ta Brisk má kratší závit, takže tolik nezaleze do motoru. Je to problém? Nerad bych si krátší svíčkou zničil motor. Zkusil jsem to nakopnout, a za studena klasicky na první dobrou naskočil. Ale neměl jsem odvahu to nechat běžet dýl... navíc mám zrovna ze včerejška posekáno.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 243.172 (?), 7.5.2017 9:15

Vyzkoušejte start se sytičem, jestli to pomůže.

Myslím se standardní svíčkou.

A dejte prosím pak vědět, jak jste dopadl.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6460) - 9.135 (?), 7.5.2017 9:47

Kratší svíčka problém je, jiskřiště je jinde, než má být. Nebude to vono, i když by to mohlo jet. Problém s teplým startem obvykle znamená bohatou směs. Máte čistý filtr vzduchu? Kdo radil s tou svící? Stýc Google na první dobrou radí Brisky LR15YC nebo LR15Z. L = dlouhý závit. Ta Y má ještě vysunuté jiskřiště.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 49.11 (?), 8.5.2017 21:24

Radu se svíčkou Brisk N15C Super jsem se dočetl na tomto fóru. Ale koupil jsem ji, aniž bych se podíval na svou originální, moje chyba.

Startuji podle návodu. První start bez sytiče (symbol zavřené klapky) - je krásný. Druhý start po prvním vysypávání koše zatepla - se sytičem (symbol otevřené klapky) - ještě dobrý. Další starty - se sytičem (symbol otevřené klapky) - špatný. Chytne až na poněkolikátý, většinou pak spíš s ubraným sytičem, motor začne pomalu povzdychávat a pak s postupným přidáváním sytiče se chytne. Zkouším vždy páku sytiče do různých poloh, ale čím delší provoz, tím horší následné startování.

Před sekáním jsem namontoval původní svíčku, očištěnou. Po sekání (400 m2) jsem svíčku vyšrouboval, byla začouzená.

Vzduchový filtr jsem teď kontroloval, vizuálně je čistý.

Sekačku jsem kupoval letos brzy z jara, sekal jsem asi 5x nebo 6x.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6460) - 9.135 (?), 8.5.2017 21:44

Si to možná trochu pletete, zavřená klapka jakoby JE sytič=start, otevřená jakoby BEZ sytiče=provoz a teplý start. Motor na začátku sekání občas potřebuje klapku trochu přivřít při startu. "On si o to řekne", říkal mi mechanik při prodeji. Takže jednak vlastně nevíme, JAK to startujete zahřáté, druhak černá svíčka znamená bohatou směs. Proč je moc bohatá těžko soudit. Filtr po 5ti sekáních by mohl být čistý. Svíčku by chtělo vypálit delším provozem BEZ sytiče.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika