Radiaca páka na vari



DusanL. - (3) - 218.137 (?)
18.5.2010 17:09

Ako tu citam mame rovnaky problem:) aj ja by som velmi rád nejake foto aby som svoj vari mohol vylepsit

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2,  3,  4,  5  >   
host - 218.129 (?), 18.5.2010 8:32, zobrazeno: 78406x

Dobrý den,

chcel by som poprosit pana J.S., dočital som sa v nejakej diskusii ze ste prerábali radiacu paku ku riaditkam ak sa nemylim, rad by som vas poprosil o nejaké foto lebo aj ja som premyslal nad niecim takym lebo pri jazde s vozikom, pri zvoze dreva alebo hnoja z kopca a pri potrebe preradit z 1. do R nemam velmi chut zchadzat zo stroja a z noznej brzdy tak velmi rad by som chcel radiacu pri riaditkach podobne ako agzat ale ja som si vybral Vari a so skusenostami s agzatom by som nemenil a s mojim Briggsom sme boho uz vela narobili.. velmi sa mi pacia vase rozne upravy:) vopred vam dakujem

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
DusanL. - (3) - 218.137 (?), 18.5.2010 17:09

Ako tu citam mame rovnaky problem:) aj ja by som velmi rád nejake foto aby som svoj vari mohol vylepsit

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?), 18.5.2010 18:34

Úprava řadící páky se dá udělat v podstatě 2 způsoby. 1 je prodloužit a vytvarovat páku stávající, 2 je přes kloubky řazení ovládat přímo na řídítkách. Po shlédnutí úpravy kloubovým ovládáním jsem udělal prodloužení stávající páky. Kloubové ovládání je preciznější, ale pevně spojuje řídítka s převodovkou. Rychlou výměnu motoru, resp. použití motoru na jiné převodovce považuji za velkou přednost Vari systému. Tím by se to ale zkomplikovalo. Kdo používá Vari jen na dopravu, bez využití i stranového vytočení řídítek, tomu kloubové ovládání vadit nebude. Úpravu jsem provedl snadno, s možností rychlého uvedení do původního stavu, pokud by to bylo třeba. Na prodloužení jsem navařil kousek trubky o vnitřním průměru, který odpovídá průměru stávající řadící páky. Na tu jsem navařil matici, která je shodná se závitem původní řadící páky. Plastovou kuličku jsem sundal, našrouboval napřed samostatnou matici pro kontra zajištění, potom prodloužení s navařenou maticí. Prodloužení bylo třeba natvarovat, aby nevadilo a bylo snadno při ruce. Na konec prodloužení jsem vytočil závit a našrouboval plastovou kuličku. Funguje to již přes 10 let výborně.   

Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 229.109 (?), 18.5.2010 19:33

Zdravím, J.S., měl bych na Vás dotaz z trochu jiného soudku, využívám, že jste "na příjmu":-), tedy: mám přesně tu Vari jako vy, GXV 160, podle řidítek asi podobný datum výroby. Chtěl bych nějakým způsobem zjistit, jak je na tom motor ze silou, můj má hodně málo najeto, zdálo se mi, že je slabší než by měl, při zařazené dvojce s vozíkem na trávě s mírně drnovatým terénem se mi nechtěla rozjet, jednička urve hodně. Trojku jsem ani ještě nezkoušel. Vím, že to je takový popis... no ale aspoň přibližně, dá se to nějak zkusit? Na druhou stranu po silnici se z nákladem do slušného kopce i rozjela. Možná ty drny, nevím. A ještě, má vliv na výkon seřízení ventilů? Byl jsem u mechanika na ty Hondy, trochu zvednul otáčky, měl na to takový vibrační měřák otáček. Podle poslechu řekl, že ventily jsou OK. Může to poslechem poznat? Jinak docela OK, mám zahradu hodně do kopce po trávě a proto jsem Vari hlavně pořídil, tedy s vozíkem, na vyvážení dřeva nahoru. V kopci jak urve drn, tak se hrábne a je konec. Asi by to řešila dvojmontáž, jako va vašem stroji. Nejsem si jist, jestli by na můj účel nebyla lepší H 190, má to na jedničku a zpátečku takový vliv? Tak zatím dík, J.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 229.109 (?), 18.5.2010 19:39

Ještě jsem zapomněl napsat, že nahoru jedině couvám, jinak to je nechytačka. Se zapnutým kolíkem v kolech "na tvrdo", no a udržet v zatáčce někdy řidítka, to je docela soda, když je traktor v tahu. Na to asi ale žádná finta není:-(

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?), 18.5.2010 19:54

Musíte respektovat, že každý stroj má svoje možnosti. Když bude silnější, zase to bude někomu málo, když bude lepší a robustnější, bude stát tolik, že se nevyplatí na takové práce. Rozjezd v terénu a na tvrdém povrchu je velký rozdíl. Doporučil bych Vám nesnažit se rozjíždět na 2 tam, kde se to už předtím nedařilo, nebo podle zkušeností víte, že se to asi nepodaří. Jen opotřebováváte spojku a stejně za chvíli dáte jedničku. Nepatrné zvýšení výkonu nemá vliv na takové rozjezdy. Seřízení ventilů se dá poznat sluchem orientačně, jak klepou, ale samozřejmě to není přesné. Já to dělám měrkou, vliv na seřízení - nutnost - má ověřená doba provozu. 2 montáže pomohou v záběru, ne však s rozjezdem, kde to dříve nešlo na 2, nepůjde to ani s nimi. Občas jsem musel vyjet na místo do lesa, kde to nešlo jinak, než couvat, třeba i proto, že se nikde nedalo otočit a couvat s nákladem z velkého kopce je dost nepříjemné. Jednak musíte použít uzávěrku a stále se snažit držet přímý směr. Jinak je to potom ta soda, že můžete místo na sedadle sedět na zemi. Já si pomáhám tak, že zastavím, srovnám řízení bez tahu a potom couvám dál. Ale více se snažím jezdit dopředu :)), je to jednodušší a s 2 montážemi paráda. Stroj jede daleko klidněji, nekopíruje tolik terén, dá se jet rychleji přes nerovnosti a samozřejmě průchodnost v terénu je ten hlavní důvod. Nespornou výhodou je i robustnost 4 kol, které v terénu umožňují daleko více a stroj se chová jistěji při náklonech a pod. Ale to jsou extrémy a každý musí v rámci rozumných možností stroj používat. Výkonnější motor se projeví např. v delším stoupání, kde udrží rychlost na 3,2 stupeň, ale při rozjezdech, nebo na 1 je to téměř neznatelné, neboť spojka je stejná.   

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6491) - 147.108 (?), 18.5.2010 19:47

Uvidíme, co na to JS. Můj názor. Mechanik sluchem pozná prd, i kdyby měl absolutní generální sluch. Tolik času by mu to sáhnutí měrkou neubralo, tolik ventilů tam zas není (neznám konstrukci). Pokud jde o vliv seřízení ventilů na výkon, běžné odchylky, pokud nejsou extrémní a ventily mají vůli, mají vliv zanedbatelný. Horší by bylo, kdyby ventily byly zcela bez vůle, pak by asi vliv na výkon byl, ale to by se rychle projevilo v propálení sedel a konci motoru. Jediná objektivní metoda je změřit motor na brzdě - anebo zkusit se stejnou zátěží jiný "správný" motor.
Pokud jde o tah, tam je to o přenosu síly z motoru na silnici. Je to jednoduchý vliv tření, čím větší kolmá síla, tím větší tření a tím víc výkonu se přenese. Proto mají traktory tak obrovská a těžká kola.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 118.44 (?), 18.5.2010 20:03
Větší vůle ventilů se někdy seřizuje aby měl motor větší výkon, malá vůle zase může způsobit podpálení ventilů a tím nižší výkon, ale to by mechanik měl poznat a umět seřídit.Je také důležité si uvědomit výkon motoru a podle toho taky očekávat výsledky nemůžete chtít od motoru 160ccmvýkon jako od john deeru 30 000cm.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 229.109 (?), 18.5.2010 20:12

Tak jo, dík za vaše názory, asi bych to do budoucna viděl na tu dvojmontáž. Mohl byste mi o tom něco napsat, jak je to provedeno, popř. nějaké foto? Pokusím se na netu sehnat kola. Díky. J.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 11.107 (?), 18.5.2010 20:18

J.S. vám to v 19.54 napsal přesně. No a kolik kg. vlastně máte naloženo? Co se týká mechanika, který pozná sluchem jak jsou na tom ventilové vůle a já si přidám snad i jejich hodnoty, je u mě prostě borec a mám se co učit. Klobouk dolů.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Podklad dlažby na terasu22.4.2024
Výběr hliníkové pergoly od A do Z22.4.2024
Cesta z litého betonu18.4.2024
Husqvarna 36. - zapalování17.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika