problém s jednoosým malotraktorem vari



host - 196.88 (?) 
10.4.2008 13:32, zobrazeno: 14715x

Zdravím. Jedná se o tento problém: zejména při jízdě na silnici na pojezdovou rychlost (3) to často škubne doprava. Jakoby se pravé kolo na chvilku zaseklo, pak to zas jede normálně a pak to zas škubne. Ty intervaly jsou stejné, největší frekvence těch "škubů" je na tu 3jku. Je to dost nepříjemné. Za jakoukoli radu a nápad děkuju. Moc se mi do toho zatim vrtat nechce, bo nevim jak to vevnitř vypadá a co to obnáší, ale s vaší pomocí to snad pude   Zde přikládám fotku toho střepu: http://ukazto.com/?img=2660945,IMG_1867.jpg

  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 168.167 (?), 10.4.2008 13:36

Rozebrat kola, vyčistit a namazat západkový mechanismus. V lepším případě to pomůže, v horším bude potřeba vymětit opotřebovaný kolík.

      
host - 196.88 (?), 10.4.2008 13:44

Mužeš trochu popsat jak se ty kola rozebírají? Nechtěl bych něco dodrbat. popřípadě na co si dat pozor. Nebo je to bezproblémové? Neexistuje něco jako katalog naháhradních dílů (jak u aut), kde je vidět jak sou jednotlivé části stroje k soubě poskládané? Dík moc

         
host - 160.2 (?), 10.4.2008 13:51

Na 99% to dělá poloosa.

            
host - 196.88 (?), 10.4.2008 14:05

trochu konkrétněj, dík ;-)

               
host - 160.2 (?), 10.4.2008 14:26

Sundej kola a poloosy z převodovky. Na nich si prohlédni ty šestihrané díry. Hlavně tu pravou, když to škube doprava. Bývají vymačkané (dokulata)a v tahu to prostě přeskočí(pootočí se), to znamená, že na chvíli vypne. Oprava: koupit nové. Prevence: častěji dotahovat a kontrolovat šroub. Ten se dává z pravé strany, matka na levé. Stačí?

                  
host - 196.88 (?), 10.4.2008 14:39

Výborné, děkuji 

         
host - 21.34 (?), 10.4.2008 14:25

Mám stejný stroj a právě minulý týden jsem taky kola rozebíral. Je to hrozně jednoduchý mechanismus. Povolíte matku na hřídeli a hřídel vytáhnete, čímž kola "upadnou". Je potřeba celou převodovku mít podloženou aby nespadla taky! Odšroubovat závaží a pak nejlepší práce - vyndat ségrovku držící náboj kola. Bez speciálních kleští je to radost! Po jejím odstranění vyndáte podložku a pak už vám z druhé strany kola vypadne celý náboj (kulatý odlitek se západkovými zuby po okraji) není tam nic co by se mohlo "vysypat", je to opravdu jednoduché a funkční. Pak ještě vyndat kolík západky s pružinou. Pozor na to jak je šikmina kolíku orientovaná, abyste to tam dal zase správně! Pak všechno vyčistit od staré vazelíny a znovu pečlivě namazat. Já jsem ještě měnil nefunkční mazničky na obou kolech.

S pozdravem

Sam

            
host - 196.88 (?), 10.4.2008 14:42

Paráda, jasné jak facka. Děkuji moc za rady!

            
host - 128.254 (?), 10.4.2008 14:47

Zdravim. V předešlém příspěvku je to všechno poměrně detailně popsáno, ale chtěl bych dodat ještě jednu dosti opomíjenou maličkost která zvětší komfort jízdy. Spousta Variářů se při jízdě po silnici přetahuje s řidítky a přitom stačí tak málo, pokud vám při jízdě tahne do leva, tak si přifoukněte levé kolo tak až to pojede rovně a naopak. Standa.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Levné nářadí - koupit/nekoupit? Jaké a proč?16.7.2025
Péče o jezírko na chtě15.7.2025
NEREZOVÝ BAZÉN15.7.2025
Levné nářadí - koupit/nekoupit? Jaké a proč?15.7.2025
Péče o jezírko na chtě9.7.2025
Péče o jezírko na chtě8.7.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika