Prasklá ojnice B.S



host - 168.14 (?) 
9.1.2012 18:29, zobrazeno: 16274x

Získal jsem motor B.S. 6,5 Hp, který měl proražené tělo motoru a mírně ohlou kliku(venkovní část). Bylo mi tohoto motoru líto dát ho do sběru, a proto jsem zkusil ho dát dohromady. Klikovou hřídel jsem nechal vyrovnat zkušenému technicky vybavenému technikovi(bývalý konstruktér závodních moto ap.).Dle jeho sdělení se to povedlo v rozumné toleranci.Skříň motoru mi svařili (hliník).Motor jsem pečlivě složil-dle návodu(např.videa na Youtube aj.)Zkontroloval správnou funkci ventilů, zapalování aj. Motor jsem nastartoval upevněný jen volně v bedně. Motor se rozběhl.Odzkoušel jsem funkci plynu, motor reagoval, zvuk normální.Asi po dvou až třech minutách ale začalo v motoru "zvonit" a než jsem stačil motor vypnout, došlo k nedobrovolnému zastavení. Po rozborce motoru jsem objevil prasklé pouzdro na ojnici, kterám drží na klice.Píst nezadřen, bez defektu. Veskříni hliníkové šupinky(asi s pouzdra ojnice).Byla vůle pouzdra ojnice na klikovce větší a došlo k rozkmitání a prasknutí ojnice v pouzdru?Nebo jiná příčina? Motor spuštěn bez nože.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 116.190 (?), 10.1.2012 20:19

Zdravím, oko ojnice mohlo být předešlou poruchou (zřejmě náraz nože na překážku) klikovky nataženo, nebo mikroskopicky popraskáno. Ve Vašem případě bych se zeptal vlasního svědomí, měl jsem správně nastaven regulátor otáček, nepřetáčel jsem motor přes dovolené otáčky? Ona ta euforie z povedené opravy svádí k "protůrování motoru" a zde by mohla být hlavní příčina roztržení oka ojnice. Předpokládám, že jste měl dostatečně dotažené šrouby oka ojnice a vůle na čepu klikovky byla minimální. Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 4.243 (?), 11.1.2012 12:30

To proražené tělo motoru bylo od čeho? Většinou to udělá právě ojnice, nebo jakou ojnici jste dal do motoru? Klepající motor ať B&S nebo Tecumseh tímto oznamují volnou ojnici. Dole na klice a tam se to i časem oddělí a prorazí blok-bok motoru.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 240.182 (?), 12.1.2012 15:56

Se sekačkou narazili původní majitelé do kamene ve skalce(pojezd naplno dost rychlý).Nožem ne.Kámen prorazil skříň motoru.Do regulace otáček nezasahováno.Asi skutečně se uvolnily šrouby oka ojnice a to prasklo.Na klice poškození není znát.Nové oko už objednáno a asi to bude chtít důkladnou kontrolu jak bude na klice sedět... Jedná se o sekačku SOLO 553 S. Tento stroj je škoda vyřadit(původní cena asi 25.000,-)Je robustní, rychlost pojezdu proměnný, velký koš, pořádný záběr nože aj.Po odzkoušení celé řady sekaček mne tato překvapila silou, rychlostí,dokonalým sběrem atd.

H.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 41.49 (?), 23.6.2014 18:20

Taky se s vama podelim o historku s prasklou ojnici...

Koupili sme benzinovou travni sekacku HECHT 460S od firmy WERCO Praha. Pri prvnim seceni asi po pul hodine zacal motor ztracet vykon az se nakonec zastavil. Dival sem se do oleje a byl plny supinek z ojnice. Jeste ten vecer sme sekacku nalozili a vezli na reklamaci. Za tyden volali, ze sekacka je opravena, ze ji stacilo pouze seridit.

Pri vybaleni z krabice a seskladani sem zjistil, ze ma utrhle cepy na unaseci noze, ktery byl v poradku, kdyz sem z toho vyleval benzin pred tou reklamaci. V tu chvili mi bylo jasne, ze je to v pr... a pri dalsi pripadne reklamaci nam to neuznaji a budeme nahrani...

Nejhorsi se stalo skutecnosti o tyden pozdeji. Po hodine seceni po ROVINE bez prekazek, kamenu, korenu atd.(motor jel jak svycary a pro rejpaly-olej tam byl taky) v ni mocne zabouchalo a seklo se to. Jenze ja sem automechanik a moje zena taky, tak pti zatoceni nozem bylo jasne, ze je ojnice na dva kusy. Tak sme sekacku nalozili a odvezli opet na reklamacku. Tentokrat to trvalo 3 tydny a pak nam pani volala, ze je v haji ojnice, reklamaci neuznavaji a navrhovana cena opravy je 1300 kc.

Proc byly teda supinky z ojnice v oleji pri prvnim zastaveni motoru? Nejsem tupy a dohani me to k teorii, ze u prvni reklamace jen vymenili olej, nic neserizovali a navic tam namontovali zniceny unasec, protoze vedeli, ze motor dlouho nepojede a aby nemuseli resit novy kus nebo drahou opravu. Proto do krabice narvali jeste nehorazne mnozstvi igelitu, papiru, a takoveho odpadu, abych nebyl schopen ani ochoten si to v obchode zkontrolovat, zda je vse v cajku a odvezl si to domu. A jakmile sem z obchodu odjel, tak to bylo vicemene jasne, ze maji vyhrano. Moje chyba...

Spolecnost WERCO se haji tim, ze samozrejme oni nic, to se u nich stat nemohlo, pri prvni reklamaci se na unasec nedivali (ale kdyz menili olej, tak to museli naklopit na bok a videt to). uz tehdy by to neuznali. Ale sekacka se vratila "serizena". Moje zena mela s dotycnym technikem dlouhosahly rozhovor, pri kterem jen okecaval a maskoval, ale tuhle teorii vyvratit nebyl schopen. Proto ted shanim do dotycne sekacky ojnici a spolecnost WERCO at jde do haje. Zajimalo by me s kolika lidma takto vykyvali.

V.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 192.242 (?), 24.6.2014 8:58

vymente celu ojnicu alebo ked máte možnost dajte ju zmerat. Ojnica može byt nielen skrutená ale i ohnutá, ohnutá ojnica Vám može bez problémov nielen zlikvidovat klukovu hriadel ale i piest a valec. Toleranciu pre deformáciu ojnice udáva výrobca, je ale malá a volným okom nezistitelná.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 41.49 (?), 28.6.2014 9:49

vymenim celou za novou, pac ta puvodni je na dva kusy. Uz jen cekam, az mi tu sekacku poslou, abych si ji mohl opravit sam, ne jak "autorizovany servis".

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
zahrada.cz
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika