Olejem Váš problém způsoben rozhodně není. Olej SAE 30 (20W-30) je pro tyto motory optimální. Můžete použít i olej 10W-40, ale rozhodně nepoužívejte olej 5W-30, nebo 0W-40 a podobné polosyntetické nebo syntetické oleje. Ty mají totiž mnohem účinnější detergenty, než oleje minerální a hrozí nebezpečí, že dojde k rozpuštění karbonových úsad v mazacím okruhu, jeho ucpání a následnému zadření klikové hřídele, vaček apod.
Pokud máte v pořádku spojku a mechanický okruh, vyčistěte vzduchový filtr karburátoru, popř. celý karburátor, celou palivovou soustavu a zkontrolujte neporušenost a těsnění membrány (pokud jí karburátor má). Z Vašeho popisu vyplývá, že při zatížení motor zhasne, což ukazuje na nedostatečnou dodávku paliva. Jakmile palivovou soustavu vyčistíte, bude asi nutné karburátor znovu seřídit. Svíčkou závada způsobená nebude, protože byste motor nenatočil.