Odhlučnění výfuku



Stránky: 1,  2   
host - 21.100 (?) 
7.9.2016 12:19, zobrazeno: 13326x

Docela mi vadí hlučnost výfuků zahradní techniky a rád bych věděl, jestli to někdo už řešil.

Já jsem nyní odhlučňoval dvoutaktní křovinořez 26ccm. Dovnitř jsem nacpal celou drátěnku na nádobí a výfuk jsem zvenčí obložil kamennou vlnou.

Vyplnil jsem celý prostor mezi plastovým krytem a výfukem. Rozdíl je znát, přestože šepot květin to rozhodně není.

Spíše mě v souvislosti s touto úpravou zajímá, jestli tepelná izolace výfuku nemůže způsobit nějaké problémy při provozu. Včera jsem asi 20 minut sekal nízkou trávu a v pohodě, ale co delší provoz a až se vata nasákne olejem vytékajícím z výfuku. Co myslíte?

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 4.243 (?), 7.9.2016 13:54

Nechápu, proč si takový nepřítel hluku vůbec kupuje spalovací motory. Změnou rezonanční plochy tlumiče výfuku dvoutaktních motorů může dojít ke zhoršení chodu motoru, špatnému spalování a poklesu výkonu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
PeterNR - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (306) - 1.48 (?), 7.9.2016 14:19

A vyskúšali ste už chrániče sluchu (tlmiče)? Ku krovinorezu je to podľa mňa základný ochranný prostriedok, spolu so štítom (či už v podobe plexi alebo kov. sieťky) na ochranu tváre.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 21.100 (?), 7.9.2016 15:31

Nevidím příliš reálné rozdávat sluchátka sousedům, než začnu sekat pozemek v zástavbě a sekání pozemku 2400 m2 ruční kosou mě taky nebaví, ale jinak děkuji za rady.

O vlivu na změnu vyplachování válce vím a měl jsem z toho obavu, ale kupodivu jsem rozdíl ve výkonu nespozoroval.

Jde mi spíš o to, jestli nebude mít neblahý vliv na cokoliv (bezpečnost, životnost apod.) to, že výfuk není chlazen.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 94.115 (?), 7.9.2016 16:02

vliv to mít bude, časem dojde k ucpání výfuku a tím snížení výkonu, a ještě bych se obával zadření motoru v oblasti výfukového kanálu (tady záleží jestli vzduch obtékající válec ono zvýšení teploty dokáže odvést pryč) HH

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 14.102 (?), 7.9.2016 16:05
Čaká vas skorejšia vymena krovinoreza lebo sa buďe meněj chladiť aj bude mať vykon nižšie
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 192.242 (?), 9.9.2016 20:47

ked ostane dostatočná medzera madzi valvom, hlavou a výfukom nebude to mat vplyv na nič. Možno o tro chu sa viac bude zanášat výfuk-čast nespáleného oleja sa bude spalovat vo výfuku. motoru to ale vadit nebude, ked bude dostatočne chladený.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
PeterNR - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (306) - 168.82 (?), 9.9.2016 20:43

Pardon, myslel som že chcete chrániť svoj sluch. Susedia sú predsa len ďalej od zdroja, tak snáď to vaše kosenie vydržia.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 243.172 (?), 25.9.2016 20:27

Takže mám za sebou krátké zkušenosti s odhlučňováním.

Křovák odhlučňovat nedoporučuji - drátěnka je sice funkční, ale je předpoklad, že se brzo zanese nespáleným olejem a výfuk ucpe.

Další problém je v krátké vzdálenosti výfuku od válce a opravdu může docházet k přehřívání na výfukové straně.

Vatu kolem výfuku vůbec nedoporučuji, jelikož se tam koncentruje teplo a dochází k tavení plastového krytu motoru.

Teď jsem však zkoušel odhlučnit výfuk sekačky se čtyřtaktem 135 ccm, už jen drátěnkou a chci to pozorovat.

K nějakému většímu přehřívání motoru by snad docházet nemělo, jelikož vzdálenost je už dostatečná k ochlazování výfuku, který bude držet déle teplo a karbonem by se také zanášet neměl jelikož se nespaluje směs s olejem.

Výsledek: Při měření ze vzdálenosti 2m od ústí výfuku jsem naměřil 85 dB bez drátěnky a 80-81 dB s drátěnkou.

Rozdíl je to slušný a hlavně už není slyšet ten protivný zvuk při zátěži - takové puf-puf-puf. Nevím jak to napsat - takové prdění.

Uvidím, až budu sekat velký pozemek, jestli bude vidět menší výkon či vyšší spotřeba a pak taky demontuji výfuk, abych viděl jestli se tepelný štít, který zároveň slouží jako těsnění výfuku, více "připéká".

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 4.243 (?), 26.9.2016 12:01

Že nemá cenu odhlučňovat motory Vašim způsobem, jsem se Vám snažil napsat už dříve. Zatím to teda odnesl křovinořez a jak se zdá, je na řadě sekačka.  Pořád něco obalujete nebo přicpáváte a je nad slunce jasné, že ani netušíte, že pouhý lapač jisker ve výfuku je - může být, hlavně po čase, problém.  Jinak nespálený olej u dvoutaktu? Jaký a kolik ho tam dáváte, že máte tyto poznatky? On je totiž rozdíl olej či saze aj.ze zplodit hoření. A jestli si myslíte, če si čtyřtaktní motor necucne oleje jste zase mimo. Čím starší a "kostrukčně jednoduššíí" motor tím víc a tento olej hoří daleko hůř a s větším stopovým znečištěním než olej určený pro přípravu palivové směsy. Tlumíte motory s ohledem na Vaše okolí, ale bez ohledu na vlastní kapsu. Navíc ti, co se na vývoji jakéhokoli motoru podílejí, jsou úplní blbci a schválně to vymýšlí tak, aby to řvalo co nejvíc. To snad ne.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2   
zahrada.cz
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika