Motor HONDA GCVx 145/170/200



host - 96.42 (?)
10.4.2020 8:36
Vaše úvaha je na hony vzdálená zkušenostem mechanika s předchozími motory Honda. Najděte si video rozborky předchozích motorů Honda, abyste pochopil a objektivně porovnal rozdíly. Nejzákladnější zde uvedu. Nové motory Honda jsou servisně méně náročné. Unifikace šroubů. Motor lze rozložit přímo na stroji, bez demontáže ze stroje. Kvalita je viditelná na první pohled, lopatky ventilátoru jsou kovové. Silonový regulátor otáček s kovovými packami mají předchozí motory GXV a praskaly ty kovové packy. Silonové rozvodové kolo OHV v kombinaci s kovovým kolem je vyzkoušené, velmi spolehlivé řešení. Dřívější GCV, má motor skříň s válcem v jednom kuse. Ovládání karburátoru je přesnější s lepším uložením pák. Objem oleje, zmiňujete Subaru, dělá motory s objemem oleje 1 dcl s výměnou po sezóně. Objem motoru je nepatrně zvýšen, důvodů mohlo být víc, měření výkonů jinou metodikou, požadavek zvýšení výkonu motorů. Za mě dávám Hondě 1. 30 let s motory Honda. Za zmínku stojí uložení klikovky do pouzder bloku motoru. Honda s tímto začala experimentovat už u motorů GXV s plastovým krytem motoru. Na těchto motorech bylo jedno ložisko a jedno kluzné uložení. Tento motor také provozuji, je nejvýkonnější z řady GXV, slouží znamenitě. Pozdější GCV má kluzné uložení bez ložisek, GSV má uložení v ložiscích. Je zřejmé, že se kluzné uložení klikovky osvědčilo. Důležité je používat kvalitní olej a pravidelně, nejlépe po sezóně vyměňovat. Vzduchový filtr je téměř shodný s GCV. Nenacházím na motoru slabé místo.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2   
host - 251.121 (?), 2.3.2019 14:15, zobrazeno: 13116x

Na letošní sezonu 2019 se i na našem trhu začínají objevovat nové motory od Hondy řady z novým označením GCVx 145/170/200. Motory mají všechny o 10ccm vetší obsah. Prezentované jsou jako vykonejší a úspornější než ty předešlé GCV135/160/190. Počítají, že budou provozovány s benzínem E10.

Viděl jsem nový motor GCVx170 v Mountfieldu u jedné sekačky, ale nabízí se i přímo na sekačkách HONDA u řady HRX. Ja jsem loni koupil novou HRX s motorem GCV190 a patrně se jednalo o výprodej skladů, aby bylo kam dodávat nové modely. K výrobcům se motor dostal na podzim roku 2018.

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 251.121 (?), 2.3.2019 14:21 Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 15.7 (?), 8.3.2019 19:41

Z důvodu nové emisní normy nahradí tyto motory kompletně celou řadu GCV. Nové GCVx jsou OHV, pro letošek je má v sekačkách od Hondy třeba Stiga nebo Vari. V roce 2020 by měly být už všechno jen GCVx.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 128.28 (?), 9.4.2020 23:55

Zde je rozborka od Poláků. Vyjímatelný válec je zajímavý, plastová vačka už tolik ne, zlaté GCV. Co mě štve je zmenšení olejové náplně. Takže se asi rychleji zahřeje, možná to potřebují kvůli emisím, ale pokud to člověk chce provozovat za horka a delší dobu, bude olej rychleji degradovat. Zvláštní je, že gcv160 váží stejně jako gcvx170 a dokonce i jako gcvx200, přitom gcv190 je o 2,4 kg těžší. Obvykle jak se začne "odtučňovat", jde spolehlivost do řitě. Majitelé těch nových budou trochu pokusní králíci, ale jestli se nebude dát spolehnout ani na Hondu, tak už na koho? Zbývá Kawasaki s jedním typem pro hobby a Subaru/Yamaha. Kohler nějak zmizel z našeho trhu a je jen v profi strojích. Briggs stojí za řeč až v osmistovkové řadě, cokoli jiného je šrot.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 96.42 (?), 10.4.2020 8:36
Vaše úvaha je na hony vzdálená zkušenostem mechanika s předchozími motory Honda. Najděte si video rozborky předchozích motorů Honda, abyste pochopil a objektivně porovnal rozdíly. Nejzákladnější zde uvedu. Nové motory Honda jsou servisně méně náročné. Unifikace šroubů. Motor lze rozložit přímo na stroji, bez demontáže ze stroje. Kvalita je viditelná na první pohled, lopatky ventilátoru jsou kovové. Silonový regulátor otáček s kovovými packami mají předchozí motory GXV a praskaly ty kovové packy. Silonové rozvodové kolo OHV v kombinaci s kovovým kolem je vyzkoušené, velmi spolehlivé řešení. Dřívější GCV, má motor skříň s válcem v jednom kuse. Ovládání karburátoru je přesnější s lepším uložením pák. Objem oleje, zmiňujete Subaru, dělá motory s objemem oleje 1 dcl s výměnou po sezóně. Objem motoru je nepatrně zvýšen, důvodů mohlo být víc, měření výkonů jinou metodikou, požadavek zvýšení výkonu motorů. Za mě dávám Hondě 1. 30 let s motory Honda. Za zmínku stojí uložení klikovky do pouzder bloku motoru. Honda s tímto začala experimentovat už u motorů GXV s plastovým krytem motoru. Na těchto motorech bylo jedno ložisko a jedno kluzné uložení. Tento motor také provozuji, je nejvýkonnější z řady GXV, slouží znamenitě. Pozdější GCV má kluzné uložení bez ložisek, GSV má uložení v ložiscích. Je zřejmé, že se kluzné uložení klikovky osvědčilo. Důležité je používat kvalitní olej a pravidelně, nejlépe po sezóně vyměňovat. Vzduchový filtr je téměř shodný s GCV. Nenacházím na motoru slabé místo.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 128.28 (?), 10.4.2020 9:36

Já nejsemmechanik sekaček, ale doma dva motory GCV provozuju, GCV135 na sekačce a GCV160 na Vari traktorku. Oba motory získané jako šrot od majitelů, co totálně kašlali na servis i jakoukoli údržbu. Rozebrané, vyčištěné, smontované a roky slouží. Unifikaci šroubů a možnost opravy bez vymontování je možná fajn pro mechanika, čas jsou peníze, mně jako kutila to moc nezajímá, nemám tam velkou přidanou hodnotu. I když upřímně - z rozborky Kawasaki FJ180 mi přijde, že ta je ještěo trochu dál v tomhle směru. Plastový regulátor otáček a plastová vačka je něco jiného, dva různé díly. Obecně nemám rád plastové ozubení do kovového ozubení, v záběru ten plast bude trpět, i když plněný sklem bude pořád měkčí a jsou to dvě součástky o různé tepelné roztražnosti. 

S olejen samozřejmě souhlasím, výměna oleje dvakrát v sezóně není nic drahého. K tomu ještě benzín. Profi firma to asi pozná kvůli množství, kdo pro užití na zahradě není důvod nepřiplatit za benzín s ETBE biosložkou, to jsou ty různé Verva 100 atp. Snad by ji měl mít i "obyčejný" natural 98. 

Co je ještě velké plus Hondy je dokumentace, oficiální s dobrou dostupností i záplava videí. Kdo to plánuje na dýl a případně si dělat pozáruční servis sám, pro toho jasné plus.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 96.42 (?), 10.4.2020 15:26
V GCV, GXV jsou také silonové součástky a jak motory šlapou. Silonová ozubená kola mají stejné vlastnosti, jako kovová a některé i lepší. Nepřenáší hluk, vibrace, mají menší hmotnost a jsou otěruvzdorná. Předchozí motory je třeba sundat ze stroje a vypustit olej. Do těchto motorů se dá nahlédnout velmi jednoduše. A třeba ten regulátor otáček je značně dostupnější. Pro mě je Honda synonymum kvality a spolehlivosti. Kdyby tehdy byly k dispozici jiné japonské značky, dnes bych chválil třeba Yamahu, Kawasaki. Subaru mám, stejně kvalitní motory. Benzín dávám 95 Natural. Po zimě je dobré odpustit z karburátoru, nebo nechat před zimou vyjet do sucha. Olej měním podle zátěže daného motoru, zpravidla jednou za rok stačí.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 128.28 (?), 10.4.2020 22:37

Silon, nylon, PA6/66/12 a ozubená kola, jako ok, když se nešettří na materiálu a procesu, hlavně sušení před vstřikem. Ale soukolí dvou různých materiálů prostě pokud možno ne. Ale s těmi lepšími vlastnostmi než kov bych byl hodně opatrný, lepší proti čemu? Nástrojovka? Litina? Chinisium? 

Subaru/Yamaha má soused, velmi zajímavý a tichý, nevím, jak jsou na tom Ryobi s díly, ale EA/MA 190, 11 NM, 5 koní za 12 tisíc je zajímavá nabídka. 

Karburátor na sucho raději ne, už jsem viděl plovák přilepen bordelem ke stěně. Já nechávám přes zimu, pak vypustím a startuji na nový. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 96.42 (?), 11.4.2020 8:38
Nepracuji ve vývoji, nýbrž v servisu. Na tohle je jednoduchá odpověd. Kdyby bylo silonové kolo zdrojem závad, zbytečně by si zničili reputaci na jednom kazítku. Přilepený plovák je možné uvolnit povolením šroubku misky plováku. Projevuje se přeplavením, případně nenaplněním plovákové misky benzínem. GXV, GCV mají jako zdroj poznatků a věřte, že japonci se z nich umí poučit.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 18.110 (?), 24.4.2019 22:39

Dostala se ke mě informace, že Honda dělá jiné motory pro svoje brandované sekačky Honda a pro ostatní např. AL-KO, Stiga, Mountfield apod. Nějak se mi to nezdá, nemáte někdo nějaké info?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika