|
McCulloch M125-97TC zahradní traktor
|
|
|
Předchozí příspěvky | 1, 2, 3, 4, 5
|
|
|
|
host - 222.17 (?) 16.9.2014 19:42
Bohužel odkaz nemám. Vozík jsem koupil od prodejce mého traktůrku jako "oficiální příslušenství", což je kravina, protože oficiální vozík od McCullochu stojí kolem desítky (stejně jako od Husquarny)... A tenhle článek jsem zakládal já, takže traktůrek je popsán nahoře v prvním příspěvku. No s trávou či větvemi problém při odvážení nemám. Nějaké ty špalky dřeva taky odveze. Nejvíce jsem traktůrek potrápil kamením, to bylo kolem 100-150kg. Nevím kde až má strop a nerad bych ho zbytečně trápil. Přece jen není nejsilnější, od toho jsou jiné traktůrky (silnější)! A je fakt, že těch 150kg kamení na něj bylo až až. Né že by nejel, ale automatická převodovka se zbytečně při rozjezdech trápila! Podle sluchu to poznáte sám, zda máte naloženo moc! ;-)
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 140.103 (?), 26.9.2014 13:15
Tondo nechci vám radit, ale ten rám v tomto stavu nebude mít valnou pevnost, konstrukčně vám zadní strana na ničem nedrží a nemá tudíž žádnou pevnost. Železo má obrovskou pevnost v tahu, ale mnohem menší v tlaku a ohybu, kola a sloupky kol mají zbytečný jekl navíc a zadní část vozu, kde by měl pokračovat kýl (oj) máte volně. Pokud na takto svařený vůz stoupnete do zadní části, zlomí se nebo se ohne v půlce. Daší věc, navařte si nad kola šibeničky opět to bude 10cm železa navíc, ale několikanásobně vám zvedne pevnost výkyvu vozu, aby se vám nezlomily stojky kol např. na svahu.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
tatnda - Diamantový Zahrádkář (1196) - 114.253 (?), 26.9.2014 23:09
Díky za rady, zítra hodím rozměry jeklů a můžem to probrat... zítra ve výrobě pokračuji, zadní stranu mám ve vzduchu, protože dělám sklopku.Na korbě mám ještě uprostřed po menším jeklíku podélně, plus plech, který na to přijde taky zpevní. Doložím fotky a rozměry a raděj se poučím, dokud to nezlomím, ale i tak si troufnu říct, že to bude stačit.Upozorňuji, že chci vozík, co utáhne, uveze,tak max 300 kg.A když uvážím, že náklad vždy rozložím na celou plochu (hnůj, hlína písek),tak vzadu nemůžu po jeklu skákat sto kily.Když si představím co uvezou kolečka a korbu tvoří jen plech.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
host - 140.103 (?), 27.9.2014 9:50
Plech vám v pevnosti nepomůže, vůz bude mít jen takovou pevnost jaký je dvojnásobek síly potřebný k ohnutí jeklu v bočnicích přes páku, která se rovná délce jeklu od poloviny k zadní straně. Jednodušeji řečeno, vemte si jekl co jste použil na bok, upněte ho do svěráku tak, aby čouhal 100cm nebo kolik máte délku od poloviny vozu na konec a zkuste ho ohnout, pokud se ohne například při 100Kg zátěži, síla pro zničení vozu bude dvojnásobná, máte tam dva. Když by jste ale navařil buď dolů nebo nahoru od středu vžpěry, pevnost bude mnohonásobně větší i za použití lehkého roxoru v případě horní vzpěry, dolů by jste musel navařit další jekl, jelikož by místa tahu podpíral tlak a tudíž by se roxor minul účinkem. Pro názornost přikládám obrázek, červeně je znázorněna horní vzpěra (tah = jde použít roxor, pásovina) nebo spodní (tlak = další jekl). Samozřejmě je dobré jak jsem už psal navařit i 3 šibeničky ze silnějšího plechu na stojky u kol, aby se nezlomily do strany, dozadu-dopředu. Co mám doma posvařovaný vůz, vozím na něm běžně 2 tuny a rám se ani nehne.
|
|
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 140.103 (?), 27.9.2014 15:35
Bočnice pokud by byli na pevno přivařené, zvednou pevnost na cca dvojnásobek = o 100%, ale pokud je tam nenavaříte a budou oddělávací, bude vůz praktičtější, kolikrát chcete hnůj nebo písek atd. nakládat nebo vykládat i z boku a oddělávací bočnice jsou fajn. Teď jak jste to teď namaloval, bych volil asi volil střední spodní kýl, pevnost se zvedne o 33% (viz obrázek), z obrázků to nejde poznat, jen mě přišli vaše nosné jeklíky docela slabé, na to gesto jsem vyslovil obavy o pevnost. Jinak bočnice a čela mám řešeny tak, že má po obvodu navařeny vertikálně 8cm jekle a do nich se zasunuje bočnice a čela, které mají na sobě přečuhující těsně pasující menší, dalo by se samozřejmě použít i trubkové řešení, je to mnohem rychlejší než panty co se montují na současné kupované hliníkáče.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pokračování této diskuze (další příspěvky) | 1, 2, 3, 4, 5
|
|
|
Pergoly: nápady a inspirace pro krásné venkovní prostory
Pergola je krajinný prvek, který musí být v souladu s venkovním designem a architekturou domu. Velik...
Venkovní kuchyně: inspirace pro perfektní letní vaření
Pokud máte to štěstí, že bydlíte v domě, nevynechávejte myšlenku na vybudování venkovní kuchyně. Vař...
Nápady na malé zahrady, které udělají velký dojem
Pokud jde o zahrady, ne vždy platí, že větší je lepší. Zvláště pokud si můžete prostor přizpůsobit p...
7 nejprodávanějších AKU sekaček na trávu v českých e-shopech
Jaro se blíží a s ním i čas, kdy naše zahrady vyžadují více péče. Pro mnohé z nás, kteří hledají efe...
8 zahradnických tipů pro krásnou a úspěšnou zahradu
Zahradničení může být terapeutickým způsobem, jak se zbavit stresu, strávit čas o samotě a kochat se...
|
|
|
|