McCulloch M125-97TC zahradní traktor



Stránky: 1,  2,  3,  4,  5   
host - 216.89 (?) 
28.7.2014 11:45, zobrazeno: 54812x

Dobrý den,

jsem majitelem tohoto zahradního traktoru, který pohání motor Briggs and Stratton Series 3 Powerbuilt™ 3125 - 344cm3. Tento motor má mít hrubý výkon 12,5 koňských sil při 3600 ot./m. Tento traktor má mít ovšem přednastavené otáčky na 2500 ot./m - tudíž nějakých 9 koní. Moje otázky zní (zda-li se s tím někdo setkal)... Přednastavení otáček je jen v podobě Thorx šroubku po straně motoru a fixuje tak maximální doraz plynového lanka s takovým pojezdníkem. Nepřijde mi tudíž normalní, že nemohu vůbec dát plynovou páku do polohy "zajíce" na kterou se má sekat trávník (alespoň všude v návodu se to píše). Jsem schopen dát plynovou páčku jen cca 2-3cm (z celkových cca 10cm) nad "želvu". Takže jsem schopen sekat na 1/3 plynu! A navíc se mi nezdá, že by to mohlo být těch 2500 ot./m., jelikož motor rezonuje kovovým zvukem a má přidušený zvuk! Při spuštění spojky sečení se několikrát stalo, že motor chcípnul, jak neměl dostatečné otáčky! Nemluvím vůbec o tom, že byť se dvěma noži, traktor skoro vůbec na tyto otáčky nesbírá posekanou trávu (ucpe se tunel pro výhoz 8 z 10 košů se neplní)! Když jsem Thorx šroub odstranil tak to byla jiná jízda. Mohu dát plynovou páčku do jakékoliv polohy a motor má pravidelný a ustálený chod. O sběru ani nemluvě - perfektně sesbíraná a posekaná tráva! Proto se ptám je tam ten Thorx opravdu k přednastavení otáček, protože vedle něj je několik dalších vyvrtaných děr pro různé polohy tohoto šroubu. K čemu slouží? A mohu očekávat v budoucnu, po jeho případném odstranění, problémy s motorem? Mám totiž pocit, že šroub v této poloze motor zničí daleko dříve! Traktor vyloženě trpí, když má sekat ani ne na 1/3 plynu co může motor poskytnout!

PS: Vyjádření oficiálního prodejce (i servis) k tomu, že "Nemohu plynovou páku dát, díky tomu šroubu, do polohy zajíce na sečení - viz. manuál." byla taková, že jsou ty páčky a plastové kryty univerzální (i na jiné traktory) a že se toho nemáme bát, když posuneme plyn. páku jen o 2-3cm! Osobně onomu servisu nevěřím ani nos mezi očima! Když nám při prodeji traktor montovali, vše na co sáhli bylo zmršené! Nevhodně nastavená výška sekacího bubnu - sekám na výšku 3 a nože sekají do země, umístění antiskalpovacích koleček tak vysoko, že stejně trávník nože skalpují, vyosené úchyty sběrného koše, takže sečená tráva létala dírou cca 1,5cm mezi košem a traktorem ven, chybějící kryt baterie, vyosené řízení (špatně seřízený - nasazený volant), odfláknutě smontovaný sběrný koš atd... Prostě na co šáhli to podělali!

Předem děkuji za rady a postřehy.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 216.89 (?), 28.7.2014 14:04

Tak jsem ještě projistotu prošel pár videí a např. Husquarna 126 CTH (stejný motor) tu plynovou páčku do polohy "zajíce a sečení" dává! To samé slabší model McCulloch M115-77TC. Prostě všechny zahradní traktory, co jsem odpozoroval, tak jim to umožňovalo do této polohy plynovou páku dát. Je tam ten šroub tedy omylem? Nejsou už ony přednastavené otáčky motoru (2500o./m.) nastaveny ve fabrice přímo na karburátoru? Nejspíše jen prodejce zakrývá svou neznalost či neschopnost. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 136.63 (?), 28.7.2014 14:45

Zdravím, přednastavení otáček na karburátoru není technicky možné. Regulátor otáček vždy pracuje s celým rozsahem natáčení klapky karburátortu, to znamená na klapce karburátoru 90st. Regulaci otáček provadí předpětí regulační pružiny vůči síle vyvinuté převodníkem otáčky/náklon páky regulátoru. Zdá se to být složité ale je to jen konstrukčně nejjednodušší Wattův regulátor s převodem na rameno páky, která ovládá onu klapku karburátoru. Důležité je základní nastavení, kdy zcela otevřená klapka v karburátoru musí korespondovat s minimálním zdvihem (doraz na minimu) ramena regulátoru. Nastavte si 3000ot. nic tím nemůžete pokazit. Rozsah polohy páky je jen v upravení délky lanka (struny) provádí se změnou uchycení bowdenu. Toto se upravuje až po přesném nastavení regulátoru. Minimální otáčky motoru se seřizují dorazem klapky karburátoru a maximální předpětím regulační pružiny. Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 219.13 (?), 28.7.2014 15:19

Děkuji za rozsáhlou odpověď. Jako laik se ptám, k čemu slouží onen šroubek? Kromě toho, že jede traktor na 1/3 plynu? A zda nebude vadit jeho odstranění.  Ještě připojím foto mého problému.

Děkuji.


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 219.13 (?), 28.7.2014 15:21

Další foto - šroub co brání přidání plynu


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 219.13 (?), 28.7.2014 15:21

Detail šroubu co brání přidání plynu


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 116.207 (?), 28.7.2014 16:33

Dobrý den,

řekl bych, že šroub brání počátečnímu přetěžování motoru v záběhu, měl jsem to na svém traktoru také. Jelikož ale se šroubem se motor nedostane do otáčet, tak jsem ho vyndal hned na začátku. Takže šroub pryč a sekat na zajíce, ze začátku s přestávkami. Udivuje mě, že o tom není zmínka v návodu.    David  

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 219.13 (?), 28.7.2014 16:45

Děkuji za odpověď.

Jak jsem již psal v úvodním dotazu, tak oficiální prodejce byl resp. je totálně neschopný a nedůvěryhodný! Můj problém zakecal slovy, že jsou to univerzální plasty a páčky pro všechny jejich traktory a že se nemám divit, že plynová páka jde posunout jen o 2cm, že je to prostě v pořádku. No v návodu o tom není zmínka z jednoduchého důvodu. Prodejce nám totiž dal návod od traktoru, ale měl nám dát i sólo návod k motoru (k ruční sekačce bez pojezdu máme návod na sekačku a další sólo knihu - návod k motoru BaS)! Ten ovšem nemáme a tam by o tom zmínka být mohla.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 65.0 (?), 29.7.2014 21:11

je to tam kvůli "*****" hlukovejm normám (děkujeme EU), to že se to běžně po prodeji odstraňuje je jiná písnička...

HH

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 216.89 (?), 30.7.2014 11:21

No ale jak říkám, v této poloze šroubu má motor odstrašující chod a výkon - tuším, že motory mají mají štítek kolem 105 dB a to při té standardní zátěži (nebo při maximálních otáčkách? opravte mne kdyžtak), což na 1/3 plynu rozhodně není! Přeci nemohu kvůli hlukové normě přidusit (šroubem!!!) zahradní traktor natolik, aby neplnil svou funkci (pomalu nenahodí ani sečení nožů aniž by motor nechcípnul)! Spíše se přikláním k variantě, že jde o šroub který slouží v počátcích k nadměrnému přetěžování motoru a má být po pár MH odstraněn. Ovšem prodejce nás ani správně nepoučil o funkci tohoto šroubu a ani nedodal návod k motoru, kde by o něm mohla být zmínka.

Takže dneska šroub vyndám a vyjedu na zahradu.

Uvidíme, všem děkuji za reakce.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika