|
Křovinořez Hecht Kendo - po cca 15 min chcípne a nejde nastartovat
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 242.192 (?), 24.5.2009 16:19, zobrazeno: 104912x
Mám tento stroj. Jsem s ním spokojený, až na tohle... Cca po 15 minutách práce, většinou na plné otáčky najednou začne jít více do otáček a za několik sekund chcípne. Pak nejde nastartovat, ať dělám co dělám. Po pořádném vychladnutí (cca několik hodin) zase normálně v pohodě přes sytič chytne a jede. Než se to zase stane.
Olej používám kvalitní červený Stihl 1:40, chytání a tah bez problémů, než se stane tohle.
Napadá Vás někdo, jak to vyřešit? Dost by mi pomohla i rada, je to prostě čína a nic s tím nenaděláš... Vim, že budu šetřit na něco pořádnýho.
Moc děkuju za každou radu!
Adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 242.192 (?), 24.5.2009 17:52
Je starý něco přes dva roky. Dělá to cca rok. Nějak jsem tomu nevěnoval pozornost a je možné, že by to dělal od začátku, jen jsem si toho nevšiml. Tak nějak jsem s tím žil a teď už mi to začalo pít krev. Protože mi přibyly plochy a musím to dělat na několikrát. Že se "blížím ke smrti" poznám tím, že mi motor chcípne na volnoběh. Když ještě není úplně mrtvý, podaří se mi nastartovat pod plynem a musím jej držet v otáčkách.
Dodám, že motor je značky BlueBird, Italské výroby.
Jak to myslíte s tou nádrží? Jako jestli je čistá? Ano, je, benzín čerstvý. Karburátor i vzduchový filtr vyfoukaný. Spodní kloub pravidelně mažu správným mazivem. Spíš se mi zdá, že to má něco společného s přehřátím. Když "plivnu" na žebra, tak opravdu hodně syčí. A když pořádně vychladne, naskočí na první našlápnutí, drží otáčky na volnoběh, prostě paráda...
Zpočátku jsem do toho dával olej Mogul TSF, se kterým to dělalo po kratší době. A celkově nechtěl moc do otáček. Olej Stihl to podstatně zlepšil.
Ještě mně napadá, je možné, že by to třeba dělalo proto, že jsem předtím s nekvalitním olejem motor zadřel? Jak se projevuje zadřený motor? Nemám s tím zkušenost. Něco podobnýho mi udělala Jawa 350 a po výměně benzínu za směs s kvalitním olejem zase jela jak dřív - jasný, je to úplně jiný motor :)
Taky mně napadá, možná je třeba celý motor sejmout a pořádně vyčistit dráhy vzduchu. Aby se lépe chladil. Co myslíte?
Ještě mně napadlo - svíčka. Je tam nějakej podivnej noname. Když ji vyndám, jiskru normálně háže. Nejsem automechanik, ale vím, že svíčky mají nějaké teplotní hodnoty, atd.
Popravdě, trošku mně to začíná štvát a vždycky si říkám, že koupím něco pořádnýho. Ale pak studenej chytí a když jede, jede k mý plný spokojenosti. Tak nejdřív zkouším jestli by to šlo vyřešit...
Mockrát děkuju za reakce
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 24.5.2009 18:43
Přidřený motor by byl vidět po sundání výfuku, ale i po demontáži svíčky (i když trochu hůře), pokud má alespoň trochu slušnou kompresi, nevěřím přidření. Svíčka by asi vyměnit chtěla, jenže ta by to nehnala do vysokých otáček i noname. Spíš to vypadá na přehřátí gufer a otevřením se přisává falešný vzduch. Ztrácí to, jak píšete volnoběh. Otevřením nádrže vyloučíte špatné odvětrání nádrže, pokud se stav po znovu zavření nezlepší a nepůjde normálně natočit. Udělal bych to už při prvním zhasnutí na volnoběh. Budete-li sundávat výfuk, zkontrolujte výfukový kanál, zda není zanesený karbonem a výfuk taktéž.(Mogul TSF)
Jakou kompresi má motor po prvním zhasnutí. Je-li znatelně horší než při studeném startu, pak mohlo i dojít k připečení pístních kroužků a uhřátý válec se roztáhne a připečené kroužky netěsní.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 118.24 (?), 25.5.2009 7:59
to tahle obecně říci nejde. Pokud je motor stavěnej na poměr 1:25, tak se nic nezanese. Třeba starý PF 62 - tam byl poměr 1:20 nebo 1:25 a jakmile se trošku prohřál, tak nekoučila vůbec, až byl chvílema dojem, zda tam olej vůbec je.
Sice to není ke křoviňáku, ale jen pro upresnění.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
Pokračování této diskuze (další příspěvky) | 1, 2, 3, 4, 5 >
|
|
|
|
|
|
|